آخرین اخبار

5. تير 1395 - 18:14   |   کد مطلب: 5449
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خبر داد:
برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) در دهدشت +زمان و مکان
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی به مناسبت لیالی قدر و ایام شهادت امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در شهر دهدشت خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه سید ایرج کاظمی جو در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: همزمان با فرارسیدن لیالی قدر و ایام حزن و اندوه شهادت پیشوای شیعیان جهان حضرت علی (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه با همکاریگروه هنری جوانان پرواز سوق و انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه مراسم تعزیه خوانی برگزار می کند.

 

کاظمی جو هدف از برگزاری این نمایش آیینی را ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروزی و زنده نگه‌داشتن آیین و سنت تعزیه در ایامی غیر از ماه محرم دانست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: ابزارهای هنری در جامعه امروز مدام در حال تغییر است و تعزیه‌ای در این فضا موفق و با طراوت خواهد بود که بتواند با نگهداری اصالت و روح تعزیه، نوگرایی را در آن تعمیم بخشد که اصل نمایش تعزیه، تطهیر شدن و به آرامش رسیدن مخاطب تعزیه است.

 

وی بیان داشت: تعزیه بیان تعلقات مذهبی در قالب هنر است که باعث تأثیرگذاری بسیار آن شده است.

 

کاظمی جو با تأکید بر اینکه این نمایش آیینی نشأت‌گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است، گفت: اگر تمام اصول نمایش در تعزیه به کار گرفته شود نه‌فقط در ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بلکه در تمامی ایام سال می‌توانیم شاهد برگزاری این نمایش مذهبی باشیم.

 

وی بابیان اینکه تعزیه به‌خوبی می‌تواند روحیه انقلابی و ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کند، اظهار کرد: در تعزیه زبان هنر در جهت تعظیم شعائر مذهبی به کار گرفته شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بیان داشت: این مراسم در روز شهادت حضرت علی (ع) دوشنبه 7 تیر ماه 1395 ساعت 22 در انتهای کوی آزادگان 1 دهدشت برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک