آخرین اخبار

5. تير 1395 - 12:39   |   کد مطلب: 5445
اهدای اعضای بدن مادر دیشموکی به پنج بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،با تایید پزشکان بیمارستان امام خمینی دهدشت مبنی بر مرگ مغزی یک مادر از اهالی بخش دیشموک ظهر امروز خانواده وی به اهدای اعضای بدنش رضایت دادند.

ساسان عباسی در این باره گفت: خانم گل‌پری دیمر 65 ساله که دچار خونریزی مغزی شده و در شرایط مرگ مغزی قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد.

مسؤول هماهنگ کننده پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پس از اعلام مرگ مغزی این بیمار خانواده نوعدوست مرحومه نسبت به اهدای اعضای بدن مادر خود رضایت دادند.

وی افزود: با همکاری تیم پیوند شیراز دو کلیه،کبد و قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی از بدن جدا و جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.

عباسی با بیان اینکه مرحومه دیمر پنجمین اهدا کننده عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است،افزود: از ابتدای سال جاری 12 مورد مرگ مغزی در سطح استان روی داده که هشت نفر نسبت به اهدای اعضای بیمار رضایت دادند.

وی با بیان اینکه سه نفر از این بیماران قبل از اهدای عضو فوت کردند، گفت: پنج نفر اهدای کننده عضو از اهالی شهرستان کهگیلویه بوده که کار اهدای اعضای دو نفر از آنان در بیمارستان‌های گچساران و یاسوج انجام شده بود.

عباسی بیان کرد: سومین اهدای عضو در بیمارستان امام خمینی دهدشت با حضور تیم پیوند اعضای شیراز انجام شد.

وی نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو را مؤثر خواند و افزود: رسانه در ترویج فرهنگ انسان دوستانه و اخلاقی اهدای عضو که زندگی بخشیدن به بیماران نیازمندان است نقش بسزایی دارد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک