آخرین اخبار

31. خرداد 1395 - 7:24   |   کد مطلب: 5430
وزیر بهداشت به درخواست های کمک مردم غرب کشور در صفحه اینستاگرامش پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،توده ای از گرد و خاک غلیظ در چند روز گذشته(27 خرداد) وارد جو استان های غربی و جنوب غربی کشور شده و طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی شدت ریزگردها در حال افزایش است. مردم این مناطق با مراجعه به صفحه اینستاگرام "دکتر هاشمی" و با نوشتن کامنت های مختلف از وزیر بهداشت درخواست کمک کرده اند.

 

 

دکتر هاشی هم با خواندن پیام های مردم در جواب نوشت: باسلام پيامهاي شما را خواندم متاسفانه پديده ريزگرد كه در حال حاضر استانهاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه و ..را فرا گرفته و چندين برابر حد مجاز است، مسئله اي بين المللي است و دستگاههاي بسياري با آن درگيرند اما آنچه كه در توان ما و همكارانمان در دانشگاههاي علوم پزشكي مناطق درگير با اين پديده بوده است ، تا كنون صورت گرفته است. 

اقداماتي چون اطلاع رساني سريع به گروههاي در معرض خطر از جمله سالمندان، كودكان و مادران باردار و بيماران مزمن، در برخي مناطق ماسك رايگان بين مردم توزيع شده كه بايستي ساير دستگاهها نيز در توزيع آن همكاري كنند.

شخصا از ابتداي بروز پديده گرد و غبار مستقيما از همكارانم در اين استانها پيگير وضعيت بوده و گزارش اقدامات صورت گرفته را دريافت كرده ام متاسفانه اين پديده بار مراجعه بيماران به مراكز درماني را نيز افزايش داده است اما با آماده باش كادر درماني در اين استان ها و افزايش ظرفيت اورژانس و استقرار اتوبوس آمبولانس در مناطق پر تردد و ...تلاش شده با افزايش توان خدمت رساني به مردم در مقابله با آثار زيانبار اين پديده اقدام شود.

بديهي است كه حل اين مشكل بايد از سوي وزارت كشور، سازمان محيط زيست، هلال احمر و ستاد بحران استانداري ها با اقدامات به موقعي همراه باشد تا علاوه بر ساكنان اين مناطق ما نيزبا فشار مراجعه بيماران مواجه نباشيم.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک