آخرین اخبار

30. خرداد 1395 - 16:02   |   کد مطلب: 5417
امام جمعه قلعه‌رئیسی خبر داد
برپایی ضیافت افطار 7 هزار نفری در قلعه‌رئیسی
امام جمعه قلعه‌رئیسی از برپایی ضیافت افطار 7 هزار نفری به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه رمضان ماه آمرزش و مغفرت، ماه کرم و بخشش، ماه عبادت و بندگی، ماه صبر و استقامت، ماه ایثار و از خود گذری، ماه جهاد و تلاش، ماه رحمت و آزادی مسلمانان از آتش دوزخ و بالاخره ماه سازندگی و تهذیب نفس است و مسلمانان می توانند در سایه عبادت، قیام با جان و دل غرق در عالم معنویات شده و به الطاف بی پایان الهی دست یابند.

 

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: ماه مبارک رمضان در روایات اسلامی ماه میهمانی خدا خوانده شده است و خداوند متعال از بندگان در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.

 

وی به میلاد امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: بعضی از صفات پسندیده در ائمه ما جلوه کرد و به آن صفت شهرت یافتند اما همه پیشوایان بزرگوار شیعه صفات پسندیده را دارا بودند و از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) شخصیت بخشنده آن حضرت است که کریم اهل بیت (ع) نامیده شده است و به همین مناسبت نیمه رمضان را نیمه خدمت به فقرا و مؤمنین اهل آبرو که مشکلات مالی دارند نامگذاری کرده‌اند.

 

صلواتی به رسم چند ساله مردم قلعه‌رئیسی اشاره و گفت: چند سالی است که در شهر قلعه‌رئیسی رسم به آن شد که تمام مردم شهر و حتی روستاهای اطراف در شهر قلعه رئیسی جمع می شوند و بر روی یک سفره افطاری صرف می کنند.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی عنوان کرد: تمام هزینه این افطاری از طرف مردم، خیرین و بزرگان جمع آوری می شود و یکی از اهدافی که سفره نذری در سطح چاروسا برپا و پهن می‌شود این است که با توجه به اینکه امام حسن مجتبی (ع) دست نیازمندان و فقرا را می‌گرفت و خود را هیچ موقع با مردم فقیر مقایسه نمی‌کرد در این سفره هم مردم فقیر و هم مردم غنی و ثروتمند از آن استفاده می‌کنند.

 

وی از خیرین و مردم استان خواست تا اگر نذری دارند می توانند با کمک در برپایی این سفره سهیم باشند.

 

صلواتی در پایان با بیان دعوت از عموم مردم چاروسا و کهگیلویه که بر روی این سفره بنشینند و بر روی افطاری صرف کنند خاطرنشان کرد: سفره در روز دوشنبه 31 خردادماه در پارک بوستان شهدای گمنام قلعه‌رئیسی برپا می شود./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک