آخرین اخبار

30. خرداد 1395 - 15:39   |   کد مطلب: 5415
نشست شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد با چاشنی مچ گیری ادارات کم کار در حوزه فنی، و ورود ریزگرد ها به استان برگزار شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نشست شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز با مدیریت نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و رحیمی فرماندار گچساران در سالن ساختمان بحران استانداری برگزار شد

 

مچ گیری آن هم به روش شورای فنی

یکی از مهمترین دستوران این در خصوص بررسی وضعیت چند دستگاه اجرایی در استان بود که در اجرای پروژه‌های عمرانی خود در خصوص کیفیت‌ها ضعیف عمل کرده بودند.

 

فرماندار گچساران به عنوان میهمان این جلسه به اهمیت بحث مدیریت عمران در استان و به خصوص شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: گام نخست در مدیرت بحران برنامه‌ریزی بوده و ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران با برگزاری منظم جلسات و برنامه‌ریزی‌های مدون، آمادگی خود برای مقابله با حوادث احتمالی را حفظ و تقویت خواهد کرد.

 

شرایط خاص و اقلیمی شهرستان گچساران

وی با تأکید بر لزوم آماده باش کامل کلیه نیروهای دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در طول شبانه روز به تشریح اهمیت و جایگاه بسیار مهم مدیریت بحران در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و کشاورزی و وجود چاه‌های نفت در گچساران، اهمیت توجه هر چه بیشتر مسئولان به مدیریت صحیح در زمان بحران پررنگ‌تر از گذشته احساس می شود.

 

فرماندار گچساران با تقدیر از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و جمعیت هلال احمر در نجات کارشناسان صنعت معدن در منطقه بی بی حکیمه(س) افزود: این کارشناسان برای انجام مأموریت اداری نقشه‌برداری معادن به منطقه بی‌بی حکیمه(س) سفر کرده بودند که در این منطقه گرفتار شده بودند، که خوشبختانه نجات یافتند.

 

وضعیت وخیم گچساران با حضور مهمان ناخوانده

فرماندار بویراحمد به حضور چندباره و وضعیت وخیم حضور ریزگردها در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ریز‌گردها به عنوان مهمانان ناخوانده مناطق جنوب بوده که هر ساله هوای گچساران را آلوده می‌کند.

 

رئیس ستاد بحران شهرستان گچساران با بیان اینکه  طبق اعلام کارشناسان این میزان آلودگی تا غروب امروز در گچساران کمتر خواهد شد،گفت: تقاضای ما از مردم این است تا رفت و آمد خود را در سطح شهر و محیط‌های آزاد در موارد غیرضروری کمتر کنند.

 

آموزش مهمترین راه پیشگیری

رحیمی آموزش را یکی از راههای مهم در امر پیشگیری دانست و ابراز کرد: باید با آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی زمینه مشارکت شهروندان را در راستای ارتقا و افزایش آسایش و آرامش جامعه فراهم شود.

 

مدیر شایسه باید عمل گرا باشد

وی بر لزوم برنامه‌ریزی جامع و اصولی برای مدیریت مسائل در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسئولان شایسته باید با شناسایی نقاط حادثه‌خیز، برنامه‌ریزی، بسترسازی و اقدام مؤثر و به موقع در راستای کاهش اثرات حوادث احتمالی تلاش کنند.

 

رئیس ستاد بحران گچساران از تنظیم لیست کشیک کارکنان فرمانداری برای حضور در ساعات غیر اداری خبر داد و افزود:این کار با هدف آمادگی برای مقابله و برنامه‌ریزی بهتر در مواقع بحرانی بوده که دستگاه‌های اجرایی نیز باید با کشیک‌های شبانه‌روزی و به صورت هماهنگ آمادگی خود را در راستای مواجه با هرگونه حادثه‌ای حفظ کنند.

 

زحمات رحیمی قابل تقدیر است

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تقدیر از زحمات فرماندار گچساران برای توسعه این شهر  مهم گفت:برخی معتقدند که تنها با پول می‌تواند پروژه‌های عمرانی را به سرانجام رساند.

 

همه چیز پول نیست؟

پژمان نیک اقبالی با اشاره به این موضوع که  برخی از پیمانکاران در برخی از نقاط استان حتی بدون اینکه پولی دریافت کرده باشند پروژه‌های بسیار باکیفیتی را با سرعت اجرا کرده‌اند،گفت:وقتی ناظران به خوبی از پروژه‌ها سرکشی می‌کنند کیفیت پروژه‌ها نیز بالا می‌رود که در برخی مناطق استان چنین بوده است.

 

وی با تقدیر از زحمات رحیمی فرماندار گچساران در راستای توسعه پروژه های عمرانی این شهرستان گفت: در دو شهرستان گچساران و باشت پروژه‌هایی که در دست اجرا بوده با بهترین کیفیت اجرا می‌شوند.

 

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فرمانداران این  دو شهرستان نقش مهمی در اجرای باکیفیت پروژه‌های عمرانی در استان دارند و باید به همین دلیل از این دو عزیز برای نظارت پی در پی و مستمر بر پروژه‌های عمرانی قدردانی شود.

 

وی نقش بخشداران را در پیگیری وضعیت طرح‌های عمرانی در روستاها و دهستان‌ها مهم دانست و ادامه داد: در این دو شهرستان بخشداران به وظایف نظارتی خود به درستی عمل کرده‌اند.

 

نمی گذارم  آجری غیراصولی و بی کیفیت روی هم گذاشته شود

نیک اقبالی با تأکید بر این موضوع که باید همه مراحل ساخت یک پروژه با تأکید و نظارت ناظران باشد، بیان کرد: حتی در دوره کمبود اعتبارات نباید یک آجر غیراصولی و بی‌کیفیت روی هم گذاشته شود، لذا به هر صورت طرح‌های عمرانی باید در استان با اولویت کیفیت نسبت به کمیت به مردم تحویل داده شود.

 

احصا 10دستگاه اجرایی در راستای پروژه های عمرانی

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ضعف 10دستگاه اجرایی استان در راستای عمل نکردن بالقوه در راستای پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: در استان 10 دستگاه اجرایی احصا شده‌اند که نتوانستند به خوبی و به درستی پروژه‌های عمرانی خود را به سرانجام برسانند.

 

وی یکی از دلایل این موضوع را نبود ناظر فنی و اجرایی در این نهادهای اجرایی دانست و افزود: چنین دستگاه‌هایی در چارت سازمانی خود ناظر فنی ندارند و حتی یک نیروی فنی در این دستگاه‌ها برای نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی حضور نداشته که باعث تضعیف این نهادها خواهد شد.

 

نمره ضعیف 50دستگاه اجرایی در راستای پروژه های عمرانی

در ادامه سید انتظام سهمگین معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به نمره پایین بیش از 50 درصد دستگاه اجرایی در راستای پروژه های عمرانی خبر داد وگفت: 50 درصد دستگاه‌های اجرایی ما در اجرای پروژه‌های عمرانی در عملکرد خود از نمره متوسط پایین‌تر هستند.

 

ضعف دستگاههای اجرایی در راستای پروژه های عمرانی

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی هستند که هنوز با پیمان و مناقصه آشنا نیستند و همین موجب بروز بسیاری از مشکلات شده است،گفت:پروژه‌ای داریم که در سال 87 یک ساختمان معمولی بوده و قیمت استاندارد آن 600 هزار تومان بوده اما به دلیل ضعف دستگاه‌های اجرای توسط مشاور یک میلیون و 100 هزار تومان برآورد شده که افزایش دو برابری قیمت به دلیل عدم آشنایی دستگاه‌ها با شرح وظایف است.

 

منبع:بویرخبر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک