آخرین اخبار

23. خرداد 1395 - 18:54   |   کد مطلب: 5395
رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه خبر داد:
رونق اقتصادی کهگیلویه با احداث سد مارون 2
رئیس منابع آب شهرستان کهگیلویه تنها راه حل برون رفت شهرستان از وضعیت بد اقتصادی را، احداث سد مارون ۲ دانست و گفت: همه شرایط در شهرستان از جمله آب، زمین و کشاورزان با تجربه برای احداث این سد فراهم است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، علی آران رئیس منابع آب کهگیلویه اظهار کرد: آبیاری حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان های دهدشت، چرام، بردیان، کلاچو و در کنار آن تولید انرژی برق آبی را، از اهداف اصلی احداث  سد مارون ۲ عنوان کرد.

 

وی تنها راه حل برون رفت شهرستان از  وضعیت بد اقتصادی را، احداث سد مارون ۲ دانست و گفت: همه شرایط در شهرستان از جمله آب، زمین و کشاورزان با تجربه برای احداث این سد فراهم است.

 

رئیس منابع آب کهگیلویه گفت:  آب های زیرزمینی در سطح شهرستان با مشکل جدی مواجه شده است، به طوری که یکی از دشت های شهرستان با نام صحرای کلاچو وضعیت بحرانی است و ۱۲ متر سطح افت آب داشته، بقیه دشت ها هم افت داشته اند.

 

آران ادامه داد: همین مسائل اهمیت احداث سد مارون 2 را دو چندان کرده است و اگر فکری به حال دشت‌های دهدشت به ویژه کلاچو نکنیم، قطعا در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

 

وی، یکی دیگر از برنامه های مهم آب منطقه ای را، “پروژه تامین آب دهدشت غربی (ایدنک)”، عنوان و تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری آن، به اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است، در عین حال برای تامین برق آن هم، به ۱۶ مگابابت برق نیاز است که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، این مشکل نیز مرتفع شود.

 

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه عملیات اجرایی پروژه سد مارون ۲ در چندین فاز، از خرداد سال ۹۰ کلید خورده است که فاز ۱ و ۲ آن، به ترتیب حدود ۸۰ و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

 

علاوه بر تامین آب شرب، آب ۵ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی صحرای لیر، چنگلوا، سوق، دهدشت غربی و… را تامین آب می کند. همچنین ایجاد ۵ تا ۶ هزار فرصت شغلی بطور مستقیم و غیرمستقیم از دیگر اهداف این پروژه است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک