آخرین اخبار

1. خرداد 1395 - 18:18   |   کد مطلب: 5324
کاندیدای لیست فراگیر امید حوزه بویراحمد و دنا با انتقاد از رویه انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: هرچند که فضای آلوده ای پشت این انتخابات بود امابیشتر از همه به برزگان تفکر خودمان باختیم.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، محمد بهرامی کاندید لیست فراگیر امید و نامزد نهایی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا به مناسب نیمه شعبان و فرا رسیدن دوم خرداد در دفتر پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس حضور یافت و به سئوالات خبرنگار سیاسی این پایگاه خبری پاسخ داد.

محمد بهرامی عضو هیئت علمی دانشگاه و دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی است، که پس از پایان کار خود در شهرداری یاسوج با ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 90 خود را به عنوان یک کاندید اصلاح طلب معرفی نمود، که البته با حاشیه هایی هم همراه بود، اما محمد بهرامی که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خواست مطلب خود نرسیده بود این بار یعنی در انتخابات مجلس دهم با عزمی راسخ و با حمایت مجمع اصلاح طلبان استان و شهرستان پا به کارزار انتخابات نهاد که متاسفانه این بار هم با وجود حمایت های جدی جریان اصلاحات از وی و تلاش و برنامه ریزی های دقیق خود به نتیجه مطلوب دست پیدا نکرد.

در این گفت و گو که با دعوت این پایگاه اطلاع رسانی به مناسبت نیمه شعبان و سالروز دوم خرداد صورت گرفته است، بهرامی از ناگفته های و دلایل شکست خود در ا نتخابات دهم مجلس شورای اسلامی می گوید.

 

آقای بهرامی از دلایل حضور دوباره خودتان در انتخابات حوزه بویراحمد و دنا بگویید؟

 

اول از همه ایام شعبانیه را به همه مردم ایران اسلامی تبریک عرض می کنم و امیدواریم هر چه زودتر فرج حضرت حجت (عج) باعث گشایش همه مشکلات عالم شود.

 

یکی از مهمترین دلیل حضورم در این دو دوره انتخابات بر اساس وظیفه و رسالتی بود که مردم با رضایت از عملکرد حقیر در طول دوران مدیریتم بر دوش من گذاشته بودند.

 

از انتخابات راضی بودید؟

یکی دیگر از دلایل حضور در این عرصه مطالبه مردمی بود که اشخاص زیادی از ما خواستند که  در این عرصه باشیم و ما هم وارد شدیم، هر چند که با الطاف مردم فهیم منطقه روبه رو شدیم اما از نحوه اجرای انتخابات و مسائل آن راضی نیستم چون همه می دانند که حق مردم در این انتخابات ضایع شد و ما آنرا به درگاه حق الهی که بزرگترین دادگا حق است واگذار می کنیم.

 

گفتید حق مردم ضایع شد، آیا دلیلی دارد؟

دوست ندارم بیش از این در مورد این موضوعات صحبت بکنم چرا که خود مردم حقایق را می دانند.

 

آیا دوباره در انتخابات شرکت می کنید؟

چهار سال دیگر زمان داریم و باید دید در این مدت چگونه باید نقشه راه آینده را طی کنیم، البته انگیزه ای هم برای حضور ندارم.

باید این موضوع را به چهار سال دیگر بسپاریم و ببینیم که وضع به چه نحوی پیش خواهد رفت.

 

به نظر شما آیا مردم از نتیجه انتخابات  راضی هستند؟

شاید در این مدت فعل و انفعلاتی رخ دهد و خیلی از مسائل همین چهار سال رخ دهد؛ نقش مردم در اینجا تأثیر گذار خواهند بود پس زود است که قضاوت کنیم.

 

از خاستگاه فکری تان بگویید، برخی می گویند شما در اصل یک اصوالگرا هستید؟

خاستگاه فکر من از همان اول اصلاحات بوده و هست، همانطور که می دانید در انتخابات قبلی و فعلی با همین شعار اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات شدم و در این مسیر تا آخرین نفس هم پایبند خواهم بود.

 

ازنحوه انتخاب شدن خودتان در مجمع بگویید و مخالفت هایی که با آن شد؟

مجمع که بزرگان این حزب در آن حضور داشتند چه در تهران و چه در استان و شهرستان نام ما را به عنوان نامزد نهایی معرفی کردند،که همه باید به این رأی اهتمام می ورزیدند و آن را قبول می کردند.

 

این اختیار مجمع بود که بخواهد هرکسی را انتخاب کند، جلساتی برگزار شد و نهایتا ً با اکثریت آرا ما را به عنوان نامزد نهایی لیست فراگیر امید (اصلاح طلبان) معرفی کردند، که مورد تأیید بزرگان در تهران هم واقع شد.

 

که البته در اینجا لازم می دانم از اعضاء محترم مجمع و بزرگان جریان اصلاحات، به خاطر انتخاب بنده به عنوان کاندید نهایی لیست امید تقدیر و تشکر کنم.

 

چرا برخی بعد از انتخاب شما، علیه این تصمیم بیانیه دادند؟

آنهایی که بیانیه دادند از طرف حزب و گروه خاصی نبودند، بلکه خودسرانه و در جهت رسیدن به منافع شخصی در انتخابات این عمل را انجام دادند.

آیا منظورتان فرد یا گروه خاصی است؟

من اسم شخصی را نمی آورم، همه می دانند که آنهایی که بیانیه دادند و در پی تخریب و تطمیع و منافع خودشان بودند چه کسانی هستند.

 

شما نگاه کنید ما اصلاح طلبان همواره با هم و در کنار هم بوده ایم و سعی مان دوستی بوده، نه دوری و اگر به اصلاح طلبان اصیل نگاه کنیم خواهیم دید که هیچ گاه در پی تخریب هم نبوده اند.

 

خوب از آقای سید باقر موسوی بگویید چرا وی به رأی مجمع احترام نگذاشت ؟

بر همه واضح است آقای موسوی از آقای زارع حمایت کردند.

 

آقای موسوی باید به رأی مجمع احترام می گذاشتند چون بزرگان تصمیم بر این گرفته بودند و اگر هم ناراضی بودند باید با سکوت خود از این رأی طرفداری می کردند، اما ما دیدیم که وی از آقای زارعی حمایت کردند.

 

پس چرا شما در لابه لای عکس های خودتان عکس آقای موسوی را هم تبلیغ می کردید؟

بنده اطلاعی در این خصوص نداشتم و این اقدام بدون هماهنگی با من و توسط دیگران انجام گرفته بود.

و مطمئن باشید کسانی هم که این عمل را انجام دادند با انگیزه و احتمال اینکه آقای موسوی از رأی مجمع حمایت خواهد کرد، این کار را انجام دادند، چرا که فکر می کردند پایگاه و جایگاه ایشان خواهد بود. اگر این افراد از تصمیم اقای موسوی اطلاع داشتن هرگز این عمل را انجام نمی دادند، این حرکت یک اشتباه بود.

 

پس مطمئن هستید که آقای موسوی باعث شکست شما شد؟

دیگر نمی خواهم در این مورد صحبت کنم، اما همه می دانند که اصلاح طلب اصیل هیچ گاه مسیر خود را عوض نمی کند، و آقای موسوی هم نباید پایگاه و جایگاه اصلاح طلبی خود را عوض می کرد، همه بزرگان ناراحت هستند که این موضوع  اینگونه شد.

ببیند توقع هم این است که اصلاح طلبان در کنار هم و با هم یک هدف را دنبال کنند و در پی تک روی و خود نمایی نباشند،چرا که در غیر این صورت آن چیزی که روشن و آشکار است ضربه خوردن و آسیب رسیدن به کل جریان اصلاحات خواهد بود.

 

از انتخابات که بگذریم باتوجه به اینکه شما سابقه اجرایی مدیریتی دارید و چند سال هم شهردار مرکز استان بوده اید ،از مدیریت آقای خادمی استاندار استان راضی هستید؟

 

اگر بخواهیم بدون غرض بگوییم از مدیریت سید موسی خادمی به عنوان یک استاندار وابسته به جریان اصلاحات و با توجه به سابقه اجرایی خودم راضی نیستم.

 

شما توجه کنید امروز خیلی اوضاع نگران کننده است، حوزه مدیریت استان چه در مسائل عمرانی چه در مسائل اجرایی و چه در مسائل اشتغالزایی ضعیف عمل کرده است، که همه از این موضوع نگران هستند.

 

پس شما می گویید عملکرد استاندار در حد انتظارات نبوده است؟

هرچند که نباید همه این ها را بر گردن استاندار گذاشت ولی همه دخیل هستند، مثلاً شما ببینید ما خیلی نیروهای خوبی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی داریم اما نمی توانیم از آنها بهره ببریم و فقط فرصت سوزی می کنیم.

 

اگر همین شرایط را به طور عادی ادامه بدهیم فایده ای نخواهد داشت و در کارها و برنامه هایی که برای بهتر شدن اوضاع مردم داریم، شکست خواهیم خورد.

 

باید برای توسعه استان ظرفیت های جدیدی ایجاد کرد و برای این موضوع باید خود مردم دخیل باشند، به طور مثال در آن زمانی که تیم مدیریت شهرداری با شهرداری خودم در حل فعالیت بود سعی کردیم که از خود مردم کمک بگیریم و مردم را در پیشبرد اهداف و برنامه ها شریک کنیم.

 

از شهرداری گفتید ، آیا از مدیریت فعلی شهرداری یاسوج راضی هستید؟

این موضوع را باید به خود مردم سپرد، اما باید دانست که شهرداری ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و این هم به مدیریت باز نمی گردد، چون شهرداری ها یک نهاد خود ساخته هستند و بودجه دولتی ندارند، به طور مثال در زمان مدیریت ما با وجود تمامی مشکلات از جمله اینکه قدرت در دستشان گروه رقیب بود کارها را به کمک مردم پیش می بردیم.

 

امروزه یک مشکل کلی چه در استان و چه در کشور وجود دارد و آن هم نبود بودجه کافی و عمرانی است که باید فکری به حال آن کرد.

 

به طور کلی از مسئولین و مدیران ارشد استان انتظار میرود تا با ایجاد ظرفیت های جدید و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود به ضعف های مدیریتی موجود سر و سامان بدهند.

 

شما گفتید مدیریت قوی، نقش نمایندگان در کمک به مدیریت استان چگونه است؟

 

من تنها چیزی را که امروز از نمایندگان به وضوح دیده ام و همه هم می بینند، عزل و نصب های پی در پی است و فقط در این کار مهارت دارند.

 

از مدیریت آقای تاجگردون بگویید با توجه به اینکه هم فکر شما هستند آیا از وی راضی هستید؟

اگر بخواهم به عنوان یک فرد عادی از وی تعریف کنم بهتر است، آقای تاجگردون انسان کاردان و با تجربه ای هستند، و مدیریت خوبی دارند که قدرت چانه زنی و دوستی وی با بزرگان در سطح کلان کشور می تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه استان باشد.

 

نظرتان در موردم نماینده مردم بویراحمد و دنا؟

در این مورد نمی خواهم حرفی بزنم ،جواب این سئوال را باید از مردم پرسید، چون ما در عرصه انتخابات رقیب بودیم.

 

آقای بهرامی چرا بویراحمد و دنا همانند کهگیلویه بزرگ نتوانسته است بعد از سید باقری موسوی نماینده اصلاح طلب به مجلس بفرستد؟

 

در این حوزه اگر برخی از دوستان تاثیرگذار دخالت نمی کردند و روزهای آخر  کسانی که با ما بودند را به سمت و سوی دیگری نمی بردند حتماً ما پیروز انتخابات بودیم.

برخی از همین دوستان با دخالت های خودشان باعث شدند که پیروزی از ما سلب شود، این موضوع را بیراهه نمی گوییم، حاضریم کسانی را که با ما بودند و در آخرین روز به جبهه های دیگری رفتند حتی نام ببریم، اما این خلاف از مردانگی است.

 

همین عوامل باعث شدند که پیروزی در این عرصه انتخابات از ما گرفته شود.

 

مانیازی به کمک این دوستان نداشتیم و انتظار داشتیم که در این موضوع دخالت نکنند، اگر الآن هم این موضوع را حاشا کنند حاضریم دست های آلوده و فضای بدی را که در اخرین روز به بار آوردند را افشاء کنیم.

 

نظرتان در مورد انتخابات بویراحمد بگویید و برنده شدن دوباره نماینده دور قبل این حوزه؟

در این رابطه گفتم اصلاً حرفی نخواهم زد.

 

محمد بهرامی به عنوان یک شهروند نیاز امروز جامعه را چه چیزی می بینید؟

نیازهای مختلف مردم امروز ایجاد اشتغال برای حوانان، رشد و توسعه، استفاده از ظرفیت های بالقوه، اقتصاد و توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

 

شما کدام نماینده را برای استان قوی تر می دانید؟

در حوزه بویراحمد من قضاوت را به مردم می سپارم ،اما در حوزه گچساران قطعاً تاجگردون به دلیل داشتن مدیریت و تجربه کافی موفق خواهد بود.

 

در حوزه کهگیلویه بزرگ سردار هاشمی با توجه به تجربیاتی که در حوزه عمرانی و اجرایی و حتی اشتغالزایی دارد می توانند کارها و گام های بلندی بردارند.

 

هر چند که چالش هایی پیش روی وی قرار دارد ولی می توانند با رهایی از این چالش ها خوب عمل کنند و برای منطقه اش مفید به فایده باشد.

 

 

آقای بهرامی، همانگونه که امروز می دانید بحث ریاست مجلس بسیار داغ تر از گذشته است و دو گزینه قوی، آقایان لاریجانی و عارف نسبت به دیگر رقبا شانس بیشتری برای تصاحب کرسی ریاست دارند، اگر شما در مجلس بودید به کدام یک رأی می دادید؟

 

اگر مقایسه ای بین آقایان لاریجانی و عارف داشته باشیم، خواهیم دید که لیست آقای عارف در بیشتر شهرها و حتی استان ها رأی آورد و حتی خود عارف در تهران نفر اول شد و بیشترین رأی را در بین نمایندگان مجلس در کل کشور دارد.

 

این موضوع نشان از یک تحول است که باید نمایندگان مجلس به آن احترام بگذارند، همانگونه که در انتخابات 92 مردم به دنبال تحول بودند.

 

آقای لاریجانی بیش ازشش یا هفت سال رئیس مجلس بوده و در این دوره ها هر چیزی در چنته داشته است را گذاشته و شاید دیگر تجربه ای نداشته باشد که برای مجلس اجرا کند.

 

از طرف دیگر رأی آقای لاریجانی در قم هم خیلی افول کرده که نشان از کم شدن محبوبیت وی دارد و در اینجاست که باید دانست که مردم تحول می خواهند و باید گزینه جدید را انتخاب کرد.

 

از طرفی آقای عارف در دولت اصلاحات مدیریت های زیادی را پشت سر گذاشته در مقطعی وزیر دولت اصلاحات بوده، معاون وزیر و حتی رئیس سازمان برنامه و بودجه و حتی بیشتر از همه نقشی اساسی در انتخابات ریاست جمهوری برای دوباره برسر کار آمدن دولت وابسته به اصلاحات داشته است.

 

اگر بنده در مجلس بودم به آقای عارف رأی می دادم.

 

در این برهه باید قدر شناس بود و به کسانی که در این لیست قرار دارند گوشزد کرد که نباید در این زمان که نیاز به آنهاست پشت پا بزنند.

 

شما گفتید پشت پا زدند، پس شما هم سخن های آقای عارف برای ریاست مجلس را قبول دارید که گفتند برخی به ما رأی نخواهند داد؟

 

اگرشما نگاهی به سیاست در داخل کشور بیندازید خواهید دید که بداخلاقی ها و آلودگی هایی در مسائل سیاسی در بین همه احزاب سیاسی وجود دارد و موضوع تازه ای نیست.

این یک موضوع جمعی است که در هر حزب سیاسی پیش می آید.

 

نظرتان را در مورد مورد فراکسیون ها بگویید، اگر نگاهی اجمالی داشته باشیم دیدیم که  افراد حاضر در فراکسیون امید نسبت به فراکسیون اکثریت کم بوده اند، نظر شما چیست؟

 

 این فراکسیون ها به طور مساوی برگزار شدند، و اگر یک نگاه کلی داشته باشیم خواهیم دید که پنجاه نفر از نمایندگان در این نشست ها شرکت نکرده اند و این پنجاه نفر می توانند حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.

 

اگر به جبهه رقیب نیز نگاه کنیم خواهیم دید که برخی از اصوالگرایان هم دلخوشی از لاریجانی ندارند.

 

نظرتان در مورد سخن های آقای کرباسچی چیست که گفته اند شانس پیروزی لاریجاتی محتمل تر از عارف است؟

 

این نظر شخصی آقای کرباسچی است.

 

 آقای بهرامی کم کم به دوم خرداد و روز تاریخی اصلاحات می رسیم نظرتان را بیان کنید؟

 

دوم خرداد برای ما اصلاح طلبان بک رخداد تاریخی و رستاخیز است.

 

 آنهایی که دستی بر آتش داشتند و مسئولیت و قدرتی داشتند رأی شان به سمت آقای ناطق نوری بود ولی در این برهه زمانی دموکراسی روشن ایران و خواست مردمی حادثه را به نام دوم خرداد رقم زد و باعث پیروزی اصلاحات شد.

به همین دلیل نباید از کنار قدرت رأی مردم به آسانی گذشت، جامعه دموکراسی یعنی حکومت مردم بر مردم.

پس یعنی مردم در سال 84 تحول نمی خواستند؟

در آن زمان انشقاق و دو دستگی در بین اصلاح طلبان باعث شکست ما شد.

برخی می گویند در فتنه 88 اصلاحات به دنبال تخریب بودند، نظرتان چیست؟

 

نه اینگونه نیست، این برچسب ها و تهمت هایی است که به اصلاح طلبان می زنند.

 

اصلاح طلبان همیشه وفادار نظام به بوده اند و برای نظام جان هم می دهیم، اما خواهان برخی تغییرات حداقلی در راستای پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی هستند.

 

پس چرا فتنه 88 بوجود آمد و بزرگان شما در آن نقش اساسی داشتند؟

نگاه کنید در آن برهه اختیار از دست جریان اصلاحات خارج شد، و برخی که مخالف ما بودند بر آتش این فتنه دمیدند و ما را متهم به برندازی و اغتشاش کردند.

 

باید شرایطی فراهم می شد که آنان می آمدند و حرفهای خودشان را در رسانه ملی می زدند که نشد.

 

در آن برهه برخی به دنبال سوء استفاده بودند، نیروهای ما افرادی ارزشی بوده و هستند و حتی در 8 سال دفاع مقدس حضور پر رنگی داشته اند.

 

پس چرا برخی از رسانه های بیگانه از انها طرفداری می کرد؟

این رسانه ها که دست ما نیستند که بخواهیم آنها را مدیریت کنیم، آنها  هم به دنبال فتنه و از بین بردن تفکر ما بودند و می خواستند فضای تک قطبی در جامعه بوجود آید.

 

پس این تفکر که می گویند اصلاحات به دنبال براندازی است، تفکری غلطی است؟

بله، این یک تفکر غلطی است که دشمنان اصلاحات سر می دهند.

 

ما اصلاح طلبان می خواهیم متناسب با اصول و شرایط به جلو برویم ،اصلاحات امروز به دنبال اصلاح و قطب سازنده و همدلی است.

 

امروز چه در جبهه اصلاح طلبی و چه در جبهه اصوالگرایی مسائلی وجود دارد که نباید به آنها دامن زد بلکه باید در راستای توانمند سازی و از بین بردن کدورت ها پیش رفت.

 

سخن آخر

تقدیر و تشکر از این پایگاه خبری و تبریک به مناسب فرا رسیدن دوم خرداد روز تاریخی اصلاح طلبان.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک