آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1395 - 20:51   |   کد مطلب: 5278
امام جمعه دهدشت با تأکید بر ترویج فرهنگ سنت زکات، گفت: آگاهی‌بخشی به کشاورزان شهرستان کهگیلویه در زمینه پرداخت به موقع زکات باید بیشتر شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در شورای زکات که در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شده بود با اشاره به اهمیت زکات و نقش آن در اقتصاد جامعه اظهار داشت: زکات بحث مهمی است و آوردن آن در کنار نماز نشان دهنده ارزش و ضرورت پرداخت به آن است.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: زکات از ارکان اسلام و یک طرح اقتصادی است که اگر مورد توجه قرار گیرد نقش سازنده‌ای در جامعه ایفا خواهد کرد.

 

حسینی با بیان این‌که پرداختن زکات یک تکلیف است افزود: این طرح اقتصادی نشان می‌دهد اقتصاد مقاومتی از اول اسلام پایه‌ریزی شده و مورد تأکید بود.

 

رئیس شورای زکات در کهگیلویه تصریح کرد: مال و ثروت در خدمت انسان است و می‌توان به واسطه این ثروت متعالی شد و به کارهای بزرگ دست یافت.

 

وی با بیان این‌که انسان نباید در خدمت مال و ثروت باشد گفت: مالی که زکاتش پرداخت شود برکت پیدا می‌کند.

 

امام جمعه دهدشت فقرزدایی را از آثار زکات در جامعه دانست و با اشاره به توصیه به انفاق و صدقه در جامعه اسلامی تصریح کرد: زکات مهمترین انفاق در راه حق است و پرداخت آن از اصول نیکی و اساس کارهای شایسته است.

 

حسینی با بیان این‌که در زمینه پرداخت زکات باید آگاهی‌بخشی صورت گیرد گفت: ترویج فرهنگ این سنت حسنه و تبیین اهمیت این مهم در شهرستان باید بیشتر شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک