آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1395 - 17:38   |   کد مطلب: 5224
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه مسلمان باید همواره به احکام اسلامی حساسیت داشته باشد، اظهار کرد: شوراها باید فعال باشد و خودشان، خودشان را به مسئولین و مردم بشناسند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،اعضای شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمدبه مناسبت سالروز تشکیل «شوراهای اسلامی» با امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

 

در ابتدای این دیدار امیری رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد با تبریک این روز گفت:نقش شورا به عنوان یک پارلمان محلی به گفته معمار کبیر انقلاب فرموده اند نوعی حاکمیت خود مردم بر زندگی خود است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس ماده های 7 و 8 قانون اساسی شورای اسلامی به عنوان یک پارلمان محلی باید سخنان و درد مردم را به مسئولین برساند و در راستای برطرف کردن مشکلات آنان گام های موثرتری بردارند.

 

جای خالی شورا ها در جلسات به عینه دیده می شود

 رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه قریب 14 سال از عمر شورای اسلامی می گذرد و باید بیشتر از گذشته در بین مردم و مسئولین بارور شود ،بیان کرد:مسئولینی هستند که به این جایگاه واقف نیستند و حتی دیده می شود جای اعضاء شورا در خیلی از جلسات خالی است.

 

DSC_6584

امیری بیان کرد: در برخی از شهرها هستند که حتی مسئولین نمی دادنند که جایگاه و مکان شورا کجاست و حتی اعضای شورای شهر را نمی شناسند.

 

شوراها باید خود ساخته باشند

در ادامه این دیدار دیدار آیت‌الله سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج، با بیان اینکه مسلمان باید همواره به احکام اسلامی حساسیت داشته باشد، اظهار کرد: شوراها باید فعال و جایگاه خود را بشناسند.

 

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: متأسفانه زندگی ما به شکل روزمره می‌گذرد و این در حالی است که سایر کشورهای پیشرفته از همان بدو ورود نوجوانان به مدارس کلید پیشرفت و توسعه را می‌زنند.

 

ماجرای معلمی که یکسال سر کار نرفت

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی قدم‌های خوب و زیادی در راستای توسعه و پیشرفت کشور برداشته ولی فاصله زیادی با سایر کشورهای پیشرفته داریم،بیان کرد:متأسفانه سال‌های گذشته در همین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد معلمانی بود که ماه ها روی کلاس نرفته بودند و باید دانست که با این وضعیت نمی‌توانم شاهد توسعه باشیم.

 

دلمان برای مملکت بسوزد

حسینی خاطر نشان کرد:باید دلمان برای مملکت بسوزد و کار کنیم، البته نه بعنوان اضافه‌ کار، که آن هم خود داستانی دارد و کم کاری در ادارات نگران کننده است.

 

امام جمعه یاسوج با انتقاد از دستگاه‌های دولتی که فقط در هفته مربوط به اداره یا سازمان خود کار می‌کنند، افزود: مخالف این هفته‌ها به نام هر دستگاه و نهادی هستم، مدیران و ادارات باید همواره پای کار باشند. بطور مثال هفته منابع طبیعی زمانی شروع می‌شود که گیاهان دارویی و سایر منابع این عرصه طبیعی توسط سودجویان از بین رفته است.

 

شورایی بودن را باید از ابتدا به فرزندانمان یاد دهیم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه شوراها در قرآن و قانون اساسی، بیان داشت: شورایی بودن را از ابتدا باید به فرزندان خود یادآوری و درس بدهیم تا در بزرگی منش شورایی و تصمیم گروهی را یاد گرفته باشد.

 

وی با بیان اینکه چه نقطه ضعفی وجود دارد که فرزندان ما فلان بازیکن اروپایی را می‌شناسد ولی اعضای شوراهای اسلامی را نمیشناسند، گفت: صدا و سیمای باید در این زمینه‌ها بیشتر فعالیت کند.

DSC_6606

امام جمعه یاسوج در ادامه با طرح سئوالی از قبیل اینکه چرا استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز پیشرفته نکرده است؟ و چرا جاده‌های استان وضعیت خوبی ندارند؟چرا حریم ورودخانه های ما محصور شده اند؟، اظهار کرد: همه این‌ها نشان دهنده این است که ما در کارهایمان ضعف داریم.

 

چینی  ها گفته اند می توانیم و توانسته اند

حسینی به پیشرفت جمهوری خلق چین در چند سال اخیر و پیشرفت آنان به عنوان قطب جهانی اقتصاد اشاره کرد وگفت: همین کشور چین امروزی که روزی مستعمره انگلستان بود به قطب صنعت، و اقتصاد جهان بدل شدع که همه نشانه آن است که گفته اند ما می توانیم.

 

برای دفاع از خود موشک می سازیم

وی ابراز کرد: وقتی جمهوری خلق چنین خودش را از استثمار روباه پیرخلاص کرد رهبران آن این سخن را گفتند که اگر امنیت می خواهیم و می خواهیم روزی در دنیا صلابت داشته باشیم باید موشک بسازیم و وارد عرصه هسته ای شویم و سخنان آنان اینگونه بود که اگر نان شب نداشته باشیم باید موشک داشته باشیم.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه تمام صنعت ما از زمان قاجار تا پهلوی بر باد رفت و عزت ایران در این دو دوره لگ مال شد، گفت: ایران در طول تاریخ، کشوری مستعد با اقتدار و قدرتمند بود و تا دروازه چین فرمانروایی می کرد اما انسانهای ساده لوح در زمان قاجا رها و پهلوی ها این اقتدار را به یغما بردند.

 

جمهوری اسلامی اقتدار را به مرزهای ایران آورد

حسینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقتدار را به مرزهای ایران برگردانند، بیان کرد: همانگونه که ر هبر معظم انقلاب فرمودند، در زمان ناصرالدین شاه آنان نفت را ماده ای بد بو می دانستند و آن به انگلیسی ها دادند و همان سخن را امروز برخی سر می دهند و می گویند چرا انرژی هسته ای داشته باشیم.

 

مرز قدرت جهان بر پایه علم و صنعت استوار است

وی با بیان اینکه مرز قدرت امروز با صنایع جدید مشخص می شود، بیان کرد: اگر می خواهیم خود باور باشیم و به توسعه آینده برسیم و اقتدارمان را حفط کنیم باید توان موشکی، دفاعی و هسته ای مان را بالا ببریم .

 

امام جمعه مرکز استان تصریح کرد:ایران کشوری با ظرفیت های گوناگون، کشوری بر حسب جمعیت متناسب است که باید از این ظرفیتها در راستای اقتصاد کوشید که مهمترین لازمه آن توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

 

 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک