آخرین اخبار

29. فروردين 1395 - 0:29   |   کد مطلب: 5192
رئیس امور عشایر کهگیلویه گفت: بارش‌ شدید باران و سیلاب خسارات زیادی به عشایر کهگیلویه خسارت وارد کرده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر کهگیلویه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارش‌ شدید باران خسارات فراوانی به زیرساخت‌های عشایری این شهرستان وارد کرده است.

 

رئیس امور عشایر کهگیلویه میزان خسارات وارده به جاده‌های عشایری شهرستان کهگیلویه را بیش از 7 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و 700 میلیون ریال به دام‌ها و 3 میلیارد و 200 میلیون ریال به چادر و آذوقه عشایر خسارت وارده شده است.

 

وی با اشاره به شرایط بحرانی در مناطق عشایری تصریح کرد: گزارش نهایی میزان خسارات وارده به‌زودی در ستاد مدیریت بحران اعلام خواهد شد.

 

اجتهادی تصریح کرد: جاده‌های عشایری قطع شده و آبرسانی به عشایر در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.

 

وی با بیان این‌که خسارات شدیدی به ابنیه فنی و تأسیسات عشایری وارد شده است افزود: بر اثر صاعقه و رعد و برق حداقل 40 رأس دام در مناطق تنگ هیگون و دامنه کوه سیاه تلف شده است.

 

اجتهادی با اشاره به وقوع سیل در بخش‌های دیشموک و چاروسا و اختلال در خطوط تلفن جهت گزارش‌دهی خسارات وارده افزود: دامداران این بخش‌ها هنوز گزارشی از تعداد دام‌های تلف شده ارائه ندادند.

 

اجتهادی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امور عشایر و بسیج امکانات در خدمات‌رسانی به این قشر تصریح کرد: بازگشایی جاده‌های عشایری به محض اتمام بارندگی آغاز می‌شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک