آخرین اخبار

14. فروردين 1395 - 18:12   |   کد مطلب: 5076
بازشماری صندوق های انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا با حضور تیم ۱۰ نفره از بازرسان کشوری شورای نگهبان از سه‌شنبه ۱۰ فروردین در فرمانداری بویراحمد آغاز و 11 فروردین به پایان رسیدو نتیجه نهایی باید از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،هیئت 10 نفره‌ای که از سوی ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات کشور برای بازشماری آرای صندوق‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه بویراحمد و دنا به یاسوج اعزام شده بودند، بازشماری اکثر صندوق‌های اخذ رای را انجام دادند.

از ساعات اولیه حضور این بازرسان به یاسوج و آغاز بازشماری آرا اخباری متناقض و بدون منبع رسمی مبنی بر تعداد آرای باطله برخی کاندیداهای انتخابات بویراحمد و دنا در شبکه‌های اجتماعی و کانال برخی سایت‌های خبری منتشر می‌شد.

انتشار این اخبار درحالی بود که بازرسان شورای نگهبان از ورود خبرنگاران و اشخاص به محل شمارش آرا جلوگیری کرده و خود نیز در این زمینه اظهار نظری نکردند.

البته برخی از گزارشها حکایت از  این دارد که بازرسان ویژه شورای نگهبان مأموریت داشتند انتخابات حوزه بویراحمد و دنا را بر اساس بند‌های 16 گانه قانون در بیش از 5 محور اساسی مورد رسیدگی قرار دهند که  بازشماری فقط یک مورد از 5 محور بوده است.

از دیگر اقداماتی که تیم بازرسین ویژه در زمان حضورشان در بویراحمد و دنا در دستور کار خود قرار دادند، می‌توان به مواردی مانند بررسی اصالت آرا، تحقیقات میدانی، بررسی شکایات، اعترضات و مستندات، جلسات جداگانه با کاندیداها، مصاحبه با مطلعین و معتمدین منطقه و سؤال از برخی افراد را نام برد.

بر اساس آخرین آمار موثق، کار تحقیق و تفحص بازرسین ویژه تقریبا به اتمام رسیده و گزارش آن برای شورای نگهبان کشور در تهران ارسال شده است.

با توجه به عدم حضور  مسئولان ستاد انتخابات و هیئت نظارت استانی در کار 10 بازرس شورای نگهبان کشور تا لحظات پایانی شمارش هیچ خبر موثقی به بیرون منتشر نشد و همین عامل موجب شایعاتی در فضای مجازی و حقیقی شهر یاسوج شد که شادی برخی از هواداران یکی از کاندیداها را در بر داشت.

مجموعه اقدامات تیم ویژه مذکور پس از جمع‌بندی، برای طرح در جلسه 12 نفره شورای نگهبان در اختیار دبیرخانه شورا قرار داده خواهد شد.

فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با پایان یافتن کار بازشماری این هیئت و جمع‌بندی نهایی نتیجه قطعی در مورد انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود. ضمن‌آنکه هر گونه جشن و تجمع قبل از اعلام رسمی مراجع ذی‌صلاح صحیح نبوده و مردم باید به قانون تمکین کنند.

به دنبال اعتراض کاندیداهای انتخابات دهم در “بویراحمد و دنا ” به نتیجه انتخابات این حوزه انتخابیه، شورای نگهبان تصمیم به اعزام بازرس‌های ویژه برای شمارش مجدد آراء و بررسی چگونگی اجرای انتخابات در این حوزه گرفت.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک