آخرین اخبار

15. اسفند 1394 - 14:01   |   کد مطلب: 4920
مستند رادیویی "سایه روشن" ویژه سردار شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد را در صبح زاگرس دریافت و بشنوید.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، مریم آصفی تهیه کننده مستند رادیویی سایه روشن در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: مستند رادیویی سایه روشن ویژه سردار شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد دوم اسفند 94 از رادیو تهران پخش شد.

 

وی بیان کرد: این مستند رادیویی شامل مصاحبه با خانواده شهید اورنگ، تیراندازی شهید به هدف ، بخش هایی از مراسم  تشییع پیکر مطهر شهید و قسمت هایی از صدای مدافعان حرم در نبرد سوریه تشکیل شده است.

 

تهیه کننده مستند رادیویی سایه روشن با اشاره به اینکه این مستند رادیویی دومین برنامه اختصاصی از سری برنامه های ویژه مدافعان حرم است که از رادیو تهران پخش خواهد شد،افزود: سردار شهید ستار اورنگ جزو بهترین تک تیراندازان کشور بوده که در حین ماموریت مستشاری در سوریه به فیض عظمی شهادت نائل آمد.

 

آصفی ابراز داشت:مستند «سایه روشن» کاری از گروه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران است که شنبه تا چهارشنبه با مستندهای اجتماعی، فرهنگی، تهران، گروه‌های خاص و شهرستان‌ها پخش می‌شود.

 

وی گفت: الهه براری این مستند رادیویی را روایتگری کرده است.

 

شهید اورنگ به عنوان مستشار نظامی ایران در سوریه برای آزادی دو شهر نبل والزهرا از محاصره 4 ساله تروریست‌ها نقش بسزایی داشت. شهید در ادامه عملیات و پس از آزادی محاصره 16 بهمن 94 در عملیات پاک سازی حومه شهر حلب به فیض شهادت نائل آمد.

 

سردار شهید ستار اورنگ در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48فتح و آخرین مسئولیت وی فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت جایزه گرفته بود.

 

شهید اورنگ اهل روستای نقارخانه شهرستان بویراحمد است و  روستای نقارخانه در 40کیلومتری یاسوج واقع شده و اینک آرامگاه سردار شهید اورنگ سیمای معنوی این روستا را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/200

 

در زیر فایل مستند رادیویی سایه روشن ویژه سردار شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد را دریافت و گوش کنید.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک