آخرین اخبار

10. بهمن 1394 - 14:44   |   کد مطلب: 4678
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوءمدیریت در گذشته و جذب نیروی مازاد در شهرداری‌ها استان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،سید موسی خادمی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به لحاظ نظری باید آنچه در قانون اساسی در خصوص شورا‌ها آمده اجرا شود، اظهار کرد: شوراهای اسلامی استان در مدت چند سال تاسیس به لحاظ عملی کارنامه درخشانی نداشتند و مشکلات شهرداری‌ها و بی‌نتیجه بودن جلسات موجب شده عملکرد شوراهای اسلامی رضایت‌بخش و قابل قبول نباشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شوراها باید عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند حرف و مشکل مردم را مطرح کنند.

وی در خصوص عدم همکاری مدیران با شورای اسلامی استان گفت: اعضای شورای اسلامی خودشان باید از حقشان دفاع کنند و هر جایی که حق آن‌ها ضایع شد وارد شوند، اما نباید فراتر از وظایف خود ورود پیدا کنند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات شورای اسلامی استان و نبود فضای ساختمانی افزود: همه سازمان‌های تازه تاسیس را تا مدتی استانداری همراهی و فضا و نیرو در اختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهد و زمانی که خودشان مستقل شدند این فضا و امکانات را به استانداری باز می‌گردانند که شورای اسلامی استان باید به دلیل عدم رفع این مشکل اساسی آن را از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری کند.

خادمی تصریح کرد: شورای اسلامی استان تنها شورای کشور است که فاقد فضا و امکانات مستقل است که شورای استان به مانند سایر شوراها کشور امکانات و مایحتاج خود و استان را از شورای عالی استان‌ها پیگیری و دریافت کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات شهرداری‌های استان افزود: شهرداری‌های استان عمدتا جدید التاسیس هستند که با توجه به عدم توسعه یافتگی استان دچار مشکلات مالی هستند و برخی از مشکلات شهرداری‌ها به دلیل سوء مدیریت گذشته و جذب نیروی مازاد بر نیاز در شهرداری‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: سال 92 شهرداری‌ها با مشکلات فراوان مالی مواجه بودند که در سال 93 تا حدودی اوضاع شهرداری‌ها بهتر شد و امسال از طریق اعتبارات عمرانی، ارزش افزوده سازمان همیاری و ارزش افزوده امور مالیاتی مبالغی برای شهرداری‌ها دیده شده اما هنوز این مبالغ به آنها نرسیده که تا پایان امسال با تزریق این منابع به شهرداری‌ها شاهد بهبود وضعیت مالی آنها هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموعه استان از طریق‌های مختلف شهرداری‌ها را حمایت کرده است، افزود: وجود مشکلات در شهرداری‌ها تازه تاسیس سوق، لنده، سرفاریاب، لوداب و چند شهرداری دیگر طبیعی است اما مشکلات در شهرداری‌های دهدشت، سی‌سخت، یاسوج و گچساران که چندین سال از تاسیس آنها می‌گذرد پذیرفتنی نیست.

خادمی از جذب بی‌رویه نیرو در شهرداری‌ها انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه شاهد جذب مازاد بر نیاز نیرو در شهرداری‌ها هستیم که همین امر موجب عقب افتادن حقوق و مزایای کارکنان شهرداری شده و اعتراضاتی را نیز در پی داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار حضور پررنگ شورای اسلامی استان در شهرداری‌ها شد و گفت: شورای اسلامی استان به جریانات شهرداری‌ها ورود پیدا کند و بر مشکلات موجود در این مکان‌ها نظارت داشته باشد.

وی با انتقاد از عدم حضور شورای اسلامی استان در رفع مشکلات شورای اسلامی شهر دهدشت افزود: نباید همیشه به دنبال گرفتن امکانات و جا و مکان باشیم بلکه باید به مشکلات سایر شورا ورود پیدا و آنها را رفع کنید که انتظار می‌رفت شورای استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع شورای اسلامی شهر دهدشت که در حال نابودی است ورود و اختلافات را رفع می‌کرد که این کار را انجام نداده است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک