آخرین اخبار

8. بهمن 1394 - 12:46   |   کد مطلب: 4663
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد:
سرطان جان 215 نفر را درکهگیلویه وبویراحمد گرفت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امسال 215 نفر در این استان به علت بیماری سرطان جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،سید رشید غفاری با اشاره به شناسایی 405 بیمار سرطانی در سطح استان افزود: سرطان معده با 72 مورد مرگ و میر بیشترین آمار فوتی را داشته است.

وی تغذیه ناسالم را عامل اصلی مبتلا شدن به بیماری سرطان عنوان کرد و افزایش روبه رشد شیوع سرطان در کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده خواند.

 

غفاری اظهارکرد: همکاری همه نهادها مربوطه در راستای اجرای برنامه های عملی برای مبازه با سرطان ضروری دانست و ورزش روزانه، اصلاح عادات غذایی بخصوص استفاده از ماهی، سبزیجات و لبنیات در سفره غذایی را از مهمترین عوامل پیشگیری از سرطان اعلام کرد.



این مسئول دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای مقابله با شیوع سرطان گفت: جذب متخصص و ارتقا دانش و توانمندی تیم درگیر دانشگاه با سرطان و تجهیز وفعالیت پزشکی هسته ای، شیمی درمانی و اشعه درمانی و فعالیت چهار متخصص در این حوزه از مهمترین برنامه های این دانشگاه است.



وی یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را پیشگیری دانست و اظهارکرد: آموزش مردم و تشخیص زود رس نیز تا حدود زیادی ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.



غفاری با اشاره به اینکه کارشناسان مرکز بهداشتی در سطح استان در زمینه پیشگیری از سرطان آموزش های لازم را نیز به مراجعه کنندگان ارائه می دهند، عنوان کرد: سالانه بیش از 75 هزار مورد جدید ابتلاء به سرطان در جامعه ایرانی اتفاق می افتد که قریب به 50 درصد این موارد به مرگ منجر می شوند.



کهگیلویه وبویراحمد بیش از 700 هزا نفر جمعیت دارد.

پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک