آخرین اخبار

28. دى 1394 - 14:43   |   کد مطلب: 4552
جاده روستای سرابیز که روزانه پذیرای صدها مسافر و گردشگر است از تنها مسیر ارتباطی باشت به سرابیز می گذرد و به دلیل نبود استانداردهای فنی مناسب و انحراف خودروها از مسیر قربانی می گیرد.

به گزارش كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، در یک کیلومتری روستای سرابیز باشت پیچ بسیار خطرناکی وجود دارد که به علت عدم دید کافی راننده، عرض کم جاده و پرتگاه کناری آن، همین سه روز پیش بر اثر شاخ به شاخ شدن دو خودروی پراید با نیسان به علت عدم استاندارد پیچ فوق یکی از سادات امامزاده سید محمد (ع) ساکن همین روستا را به کام مرگ فرستاد، دختر جوانش که کنار پدر بود از این تصادف باقی مانده آن هم در حالی که به علت شدت جراحات زیر تیغ جراحی رفت، دختری که پدرش را برای همیشه از دست داد و خانواده هایی که رخت سیاه را برای یکسال بر تن دارند و غم از دست دادن عزیزی را برای همیشه و ...

 

جاده فوق راه ارتباطی اصلی مسیر روستای سرابیز باشت است؛ روستای که به واسطه وجود امامزاده سید محمد (ع) همه ساله پذیرای جمع زیادی از زائران و علاقمندان به اهل بیت(ع) از اقصی نقاط کشور بوده و این مسافران  ناگزیرند از همین مسیر متعارف که مسیر بسیار پر خطر و ناامن از نظر زیرساخت های یک راه مناسب است تردد کنند.

 

جاده ای که به دلیل روکش آسفالت چند ماه پیش شاید در ظاهر، مسیری مطمئن به نظر برسد ولی به علت زیاد بودن نقاط حادثه خیز، این مسیر تعریف چندانی ندارد و به دلیل همین نقاط حادثه خیز و عرض کم جاده است که تا کنون چندین جلسه و نشست بین اهالی روستاهای واقع در مسیر با مسئولان شهرستان برگزار شده ولی دریغ که اراده ای برای پردازش به این مشکلات دیده نمی شود و اگر هم در مواردی کسی سخنی می گوید بیشتر حرف زده است تا یک اراده مبتنی بر عمل.

 

سید عمران حسینی یکی از ساکنین روستای سرابیز در گفتگو با این پایگاه خبری می گوید: جاده کمربندی سرابیز - گروس و تا انتهای این جاده که دوراهی منصور آباد می باشد در طول سالهای متمادی به دلیل اینکه هیچ مدل و استاندارد فنی بر روی این مسیر اعمال نگردیده همچنان باعث تصادفات مرگباری شده است و خانواده های زیادی را داغدار نموده است.

 

وی ادامه داد: در این مسیر چندین و چند نقطه حادثه خیز وجود دارد که مهمترین آن پیچ تندی است که در یک کیلومتری روستای سرابیز قرار دارد که فاقد دید کافی است و برای فرار از اینگونه حوادث شانه و حاشیه ای وجود ندارد و تنها حاشیه جاده پرتگاه می باشد.

 

این جوان سرابیزی افزود: عمده تصادفات و انحرافات وسایط نقلیه بر روی این نقطه صورت می گیرد که نمونه آن تصادف مرگبار چند روز پیش بود که متأسفانه راننده خودروی سواری پراید مرحوم سید حمید حسینی که دارای گواهینامه پایه یک و از رانندگان با سابقه این روستا بود فوت نمود.

 

حسینی تصریح کرد: با وجود پیگیری های متعدد و بازدید حضوری مسئولان ذی ربط بر روی این جاده و نقطه حادثه خیز متأسفانه تا کنون اقدام مؤثری صورت نگرفته و روز به روز بر ابعاد و تبعات زیان بار و فاجعه آمیز آن افزوده می شود.

 

وی در پایان خطاب به مسئولان گفت: اهالی روستای سرابیز و سایر روستاهای واقع در این مسیر به جد خواهان پیگیری این موضوع هستند تا چاره اندیشی اساسی و لازم نسبت به این جاده و نقاط حادثه خیز آن انجام گیرد تا ان شالله دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

 

در ادامه تصاویری از نامه های ارسالی از سوی دهیاری روستای سرابیز را مشاهده می کنید که بعد از گذشت 9 سال از تاریخ نگارش آن هنوز هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

 

 
 
 
 
 
منبع:به نقل از پایگاه خبری باشت نیوز
 
انتهای پیام/ک/200
فاضل کامران

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک