آخرین اخبار

27. دى 1394 - 20:17   |   کد مطلب: 4548
روز سه شنبه ۲۹ دی ماه این مسئولان کشوری وارد فرودگاه یاسوج می‌شوند و باید برای رسیدن به برنامه‌های پیش بینی شده مسیر فرودگاه تا مرکز شهر و سایر شهرستان‌ها را رد کنند.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،نخاله‌های مسیر فرودگاه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به‌سمت مرکز شهر بعد از ۱۴۹۵ روز جمع آوری و نظافت شد.

نخاله در مسیر فرودگاه یاسوج

 

هیئت دولت دهم در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۲ در چهارمین سفر استانی خود به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و از آن زمان تاکنون ۱۴۹۵ روز می‌گذرد ولی تا امروز خبری از نظافت مسیر فرودگاه یاسوج نبود ولی به یکباره اداره راه و شهرسازی تصمیم گرفت این مسیر را از نخاله‌ها پاکسازی کند.

پاکسازی نخاله‌های حریم جاده فرودگاه به مرکز شهر یاسوج برای مردم تعجب برانگیز بود تا اینکه با پیگیری‌هایی به این نتیجه رسیدیم قرار است معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند و درست روز سه شنبه ۲۹ دی ماه این مسئولان کشوری وارد فرودگاه یاسوج می‌شوند و باید برای رسیدن به برنامه‌های پیش بینی شده مسیر فرودگاه تا مرکز شهر و سایر شهرستان‌ها را رد کنند.

البته در استان کهگیلویه و بویراحمد رسم شده است که هنگام بازدید مسئولان از پروژه‌های مختلف شاهد تکاپو و تلاش بیش از پیش مسئولان شهرستان و استانی باشیم به طوری که مسیر عبور این مدیران به طور کامل تغییر می‌یابد و به نوعی همه چیز گلستان می‌شود.

شمارش معکوس برای باز ماندن نفس کودکان مهریان، بلهزار و مادوان

این درحالی است که در جاده اصفهان-یاسوج حدفاصل مهریان تا زندان مرکزی یاسوج در محاصره مصالح فروشی‌ها بوده که سلامت شهروندان را به خطر انداخته و حتی احتمال تصادف را بیش از پیش کرده است.

متاسفانه در محور” یاسوج – اصفهان” در محدوده فرودگاه یاسوج و منطقه ای که حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان بویراحمد مستقر هستند مصالح فروشی‌های شهر یاسوج تجمیع شده اند و هرکدام از مسئولان متولی نیز معتقدند که این صنف هیچ گونه مجوزی ندارد.

این موضوع جای سوال دارد که مگر می‌شود بدون هماهنگی با مسئولان، صنف مصالح فروشی‌های شهر در مکانی گرد آیند که سلامت بیش از ۶۰ هزار نفر را به خطر اندازند و حتی مشکلاتی را در دو محور مواصلاتی مهم استان از جمله ” یاسوج-اصفهان” و “یاسوج- سی سخت” به‌وجود بیاورند و درست وقتی فردی از فرودگاه یاسوج خارج شود اولین منظره‌ای را مشاهده می‌کند مصالح‌ فروشی‌ها باشد.

یکی از اهالی مهریان می‌گوید: به‌خدا اگر از نظر مالی وضعیت مطلوبی داشتم یک ساعت هم در این منطقه زندگی نمی‌کردم زیرا این مصالح فروشی‌ها آرامش را از زن و بچه‌ام گرفته‌اند.

رضا رسولی می‌گوید: هر روز باید شاهد سر و صدای این مصالح فروشی‌ها باشیم هر چند دیگر عادت کرده‌ایم زیرا کسی پاسخگو نیست.

خانمی از اهالی منطقه بلهزار نیز می‌گوید: هر ماه باید به دلیل خاک‌های این مصالح فروشی‌ها خانه‌تکانی کنیم و فرش‌ها و وسایل خانه را بشوییم.

هما رضوانی با اشاره به اینکه به طور حتم گرد و غبار فعالیت مصالح فروشی ها سبب مریضی فرزندانمان می‌شود، افزود: مگر می‌شود بچه‌مان را نگذاریم از خانه‌ بیرون بیایند.

فرمانداری به مشکلات بهداشتی مصالح فروشی های یاسوج توجهی ندارد

معاون اجرایی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بروز برخی مشکلات بهداشتی فعالیت مصالح فروشی‌های یاسوج برای مردم منطقه، خاطرنشان کرد: فرمانداری کاری به این اصناف ندارد.

خسرو مشرف زاده افزود: این موضوع باید در شورای اصناف طرح و فرمانداری در این زمینه تصمیم بگیرد که متاسفانه در این زمینه غفلت صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک