آخرین اخبار

14. دى 1393 - 19:11   |   کد مطلب: 44
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران اجرایی استان از جاده ملی در دست احداث پاتاوه به دهدشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،دکترسید موسی خادمی ظهر یکشنبه در بازدید از این پروژه مهم گفت: جاده ملی در دست احداث پاتاوه به دهدشت سخت ترین و بزرگترین پروژه راهسازی استان است.

وی بیان کرد: این پروژه به طول ۱۳۶ کیلومتر فاصله بنادر جنوبی را تا مرکز کشور ۲۰۰ کیلومتر نزدیک تر می کند.

خادمی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۷ درصد است و تلاش بر این است تا روند فعالیت کاری آن شتاب بگیرد.

وی بیان داشت: این مسیر در قالب چهار فاز در دست اجرا است و قطعه شمار یک آن به طول شش کیلومتر به سمت یاسوج و قطعه چهار به طول ۱۹ کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

خادمی افزود: قطع دوم به طول ۲۸ کیلومتر تا پایان سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار می گیرد و قطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر نیز در دست اجراست.

بازدید موسی خادمی

۲۸ میلیارد تومان اعتبار به جاده پاتاوه دهدشت اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محور ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه - دهدشت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و برای تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی عنوان کرد: امسال ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه مهم که ۴۰۰ روستای استان با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر را از بن بست خارج می کند، اختصاص یافته است.

استاندار گفت: محور در دست اجرای پاتاوه – دهدشت ازمصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۳ به این استان است که با توجه به اهمیت و حساسیت پروژه مشکلات آن در وزارتخانه مربوطه بارها پیگیری شده است.

خادمی، علت تاخیر در اتمام این پروژه را کوهستانی، سخت گذر بودن مسیر و کمبود منابع مالی عنوان کرد و اظهار داشت: شاخص حوزه راه این استان از متوسط  کشوری پایین تر است و به دلیل کوهستانی بودن هزینه راهسازی در استان بیش از دو برابر میانگین کشور است.

وی از محور پاتاوه - دهدشت به عنوان یکی از طرح های مهم ارتباطی جنوب به مرکز کشور یاد کرد و گفت: ۶۰ کیلومتر این مسیر در کنار رودخانه های دائمی و پر آب مارون و لوداب است که مناظر و چشم انداز زیبایی برای گردشگری دارد.

خادمی گفت: ۱۲ دهانه تونل به طول ۷.۵ کیلومتر و ۵۰۰ دهانه پل در این مسیر وجود دارد و تاکنون کار حفاری حدود پنج کیلومترازاین تونل ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: با آگاهی از آخرین وضعیت روند اجرایی این طرح ملی، برای رفع مشکلات و شتاب بخشی به عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی آن از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر امور هستیم.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک