وای فای با بدن ما چه می کند؟
تحقیقات حاکی از آن است که شبکه وایفای میتواند اثرات مخرب و جبرانناپذیری بر سلامتی افراد داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،گاهی اوقات فناوری جدید و پیشرفت علم میتوان تهدیدی برای سلامت بشر باشد وممکن است در بیشتر موارد افراد اثرات جانبی این دستگاههای جدید را به علت کمبود اطلاعات و یا دلایل دیگر نادیده بگیرند. شبکه وایفای که همه جا در اطراف ما است و باعث میشود افراد بدون استفاده از هیچ کابل و سیمی با یکدیگر و با سایر دستگاهها ارتباط برقرار کند از جمله این دستگاههای مضر است.
دستگاههای بدون سیم از جمله تبلت، لپتاپ و گوشیهای موبایل برای اتصال به اینترنت از طریق وایفای به رهیاب یا مودمنیاز دارند. این رهیابها از خود امواج الکترومغناطیسی تولید میکنند که میتواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. مطالعهای که در سازمان بهداشت آمریکا انجام شد نشان داد که این رهیابها تاثیرات مخربی بر رشد گیاهان و انسانها دارند.
قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی وایفای منجر به آسیبهای فراوانی به بدن میشود که تعدادی از آنها در اینجا آورده شده است:
عدم تمرکز
مشکلات خواب
خستگی مزمن
درد گوش
سردردهای شدید و مکرر
مسلماً افراد نمیتوانند بدون استفاده از فناوری بهراحتی زندگی کنند اما دست کم میتوانند در برابر اثرات مخرب آن از خودشان و بهخصوص کودکان محافظت کنند.
در اینجا راهکارهایی برای کاهش صدمه شبکه وایفای آورده شده است:
بهتر است به جای وسایل ارتباطی و تلفنهای بیسیم از نوع سیمدار و کابلدار آن استفاده کنید.
اگر از راهیاب استفاده میکنید آن را در اتاق خواب یا آشپزخانه نگذارید.
خاطر جمع شوید قبل از خواب تمام دستگاههای مرتبط با وایفای را خاموش کنید.
در صورت استفاده نکردن از این وسایل حتی برای مدت زمان کم آن را خاموش کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان
پربیننده ترین
- ◄ بازداشت رئیس مؤسسه صالحین دهدشت به اتهام کلاهبرداری / توصیه به ۱۳ هزار مالباخته
- ◄ رئیس بنیاد شهید کهگیلویه تغییر کرد
- ◄ التهاب در بازار مرغ کهگیلویه /فرماندار:تسلیم باجخواهی عاملین توزیع نمیشویم
- ◄ پنج شنبه ؛آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه کهگیلویه
- ◄ بنیاد شهید جای مباحث جناحی و سیاسی نیست؛مراقب افراد حاشیهساز باشید
- ◄ خداحافظی فرمانده سپاه کهگیلویه پس از ۳۳سال خدمت
- ◄ حماسه برنوها در کوه سیاه» روایت شد
- ◄ بهرهبرداری از ۴ فضای آموزشی به زودی در کهگیلویه
- ◄ از شاهنامه تا کانون: وقتی نسل جدید با هنر نقالی، میراث فردوسی را ورق میزند
- ◄ هفته بسیج سازندگی؛ جلوهای روشن از ارادههای خستگیناپذیر در مسیر عدالت
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ فراخوان جشنواره استانی عکس حماسه میدان در کهگیلویه
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ بازدید بیسابقه دادستان از پروژههای عمرانی دهدشت و سمغان / شهردار موظف به گزارش ماهانه شد
- ◄ جهادگران کهگیلویه از خانواده شهید و مجروح کوه سیاه سرکشی کردند
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان