فاجعه پزشکی دیگر در بیمارستان الیگودرز
هنوز جامعه از شوک کشیدن بخیه های کودک اصفهانی بیرون نیامده است که باز هم فاجعه ای پزشکی ناشی از بی مسئولیتی و کمبود امکانات این بار در الیگودرز جان نوزادی را گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،
هنوز جامعه از شوک کشیدن بخیه های کودک اصفهانی بیرون نیامده است که باز هم فاجعه ای پزشکی ناشی از بی مسئولیتی و کمبود امکانات این بار در الیگودرز جان نوزادی را گرفت. بر اثر بی کفایتی و اشتباه کادر پزشکی بیمارستان امام جعفر صادق(ع) الیگودرز، نوزادی در حین زایمان بر اثر تزریق اشتباه آمپول قبل از تولد به کام مرگ رفت.
۱۵ آذرماه خانم افسانه سعدی جلیلوند مادر باردار جهت معاینه پزشک زایمان از روستای چشمه پر شهرستان الیگودرز به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) این شهر مراجعه می کند که پزشک بخش زایمان تزریق آمپول را برای زایمان زودرس تجویز می کند و محل را ترک می کند سپس بیمار به همان حال بر روی ویلچر رها می شود که متاسفانه پس از تزریق دو آمپول جهت بارداری زودرس، حال بیمار متشنج شده و به اتاق عمل هدایت می شود که متاسفانه نوزاد او در نبود پزشک متخصص می میرد و مادر به کما می رود.
هم اکنون این زن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام جعفر صادق(ع) بستری است.
برادر خانم افسانه جلیلوند ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه ما برای جشن و شادمانی تولد کودک خود را آماده کرده بودیم که با این فاجعه مواجه شدیم.
وی درباره این اتفاق گفت: درابتدای جضور مادر در ساعت ۱۰ شب در بیمارستان، فشار این بیمار بررسی می شود که از سوی پزشک تجویز آمپول برای زایمان زودرس صادر می شود اما در حالی که بیمار در حال زایمان طبیعی بوده دچار تشنج می شود که پس از مراجعه پرستار به پزشک برای حضور بر بالین بیمار متاسفانه پزشک مسئول بخش زایمان در بخش دیگری مشغول عمل جراحی بوده است و تا ساعت ۸ صبح خواهر اینجانب بر روی ویلچر به دلیل نبود تخت خالی در بیمارستان رها می شود که پس از آن در حین انتقال بیمار از بخش به اتاق عمل با ویلچر! درحالی که نیمی از عمل زایمان طبیعی انجام شده کودک به دلیل فشار های وارده از بین می رود.
برادر این مادر باردار در ادامه می گوید: مرگ خواهر بنده در این وضعیت حتمی بوده که خوشبختانه به لطف خدا خطر مرگ از بین می رود.
وی افزود: با حضور مامور اداره بیمه ضمن تایید سهل انگاری کادر پزشکی پرونده ای در این زمینه تشکیل شده است همچنین روز گذشته با مراجه به دادگستری از مسئولین و پزشک بیمارستان شکایت نموده ایم وی گفت ما به دنبال احقاق حقوق خواهر خود نیستیم بلکه می خواهیم این وضعیت اسفبار بیمارستان الیگودرز مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا جان مادران و کودکان در آینده به این صورت با خطر مرگ حتمی به دلیل کمبود امکانات و سهل انگاری گرفته نشود متاسفانه کار به جایی رسیده است که پرسنل بیمارستان حتی از مادری که در حال زایمان هست با ضرب و شتم و فحش و ناسزا استقبال می کنند.
در دولت تدبیر و امید و با تلاش وزیر محترم بهداشت وضعیت درمانی کشور رو به بهبودی است اما متاسفانه هنوز شهرستان الیگودرز در استان لرستان با دارا بودن بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت با محرومیت شدید امکانات درمانی مواجه است و هنوز یک بیمارستان دارد که همین یک بیمارستان نیز با کمبود شدید امکانات و نیروی انسانی مواجه است این در حالیست که از زمان کلنگ زنی و وعده ایجاد بیمارستان فارابی این شهر بیش از ۲۰ سال می گذرد و در این سالها جان شهروندان بسیاری به دلیل کمبود امکانات گرفته شده است و بارها این مطالبه از سوی شهروندان و رسانه هابه گوش مسئولین رسیده اما هیچ گونه اقدامی جدی صورت نگرفته است.
۱۵ آذرماه خانم افسانه سعدی جلیلوند مادر باردار جهت معاینه پزشک زایمان از روستای چشمه پر شهرستان الیگودرز به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) این شهر مراجعه می کند که پزشک بخش زایمان تزریق آمپول را برای زایمان زودرس تجویز می کند و محل را ترک می کند سپس بیمار به همان حال بر روی ویلچر رها می شود که متاسفانه پس از تزریق دو آمپول جهت بارداری زودرس، حال بیمار متشنج شده و به اتاق عمل هدایت می شود که متاسفانه نوزاد او در نبود پزشک متخصص می میرد و مادر به کما می رود.
هم اکنون این زن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام جعفر صادق(ع) بستری است.
برادر خانم افسانه جلیلوند ضمن تایید این خبر گفت: متاسفانه ما برای جشن و شادمانی تولد کودک خود را آماده کرده بودیم که با این فاجعه مواجه شدیم.
وی درباره این اتفاق گفت: درابتدای جضور مادر در ساعت ۱۰ شب در بیمارستان، فشار این بیمار بررسی می شود که از سوی پزشک تجویز آمپول برای زایمان زودرس صادر می شود اما در حالی که بیمار در حال زایمان طبیعی بوده دچار تشنج می شود که پس از مراجعه پرستار به پزشک برای حضور بر بالین بیمار متاسفانه پزشک مسئول بخش زایمان در بخش دیگری مشغول عمل جراحی بوده است و تا ساعت ۸ صبح خواهر اینجانب بر روی ویلچر به دلیل نبود تخت خالی در بیمارستان رها می شود که پس از آن در حین انتقال بیمار از بخش به اتاق عمل با ویلچر! درحالی که نیمی از عمل زایمان طبیعی انجام شده کودک به دلیل فشار های وارده از بین می رود.
برادر این مادر باردار در ادامه می گوید: مرگ خواهر بنده در این وضعیت حتمی بوده که خوشبختانه به لطف خدا خطر مرگ از بین می رود.
وی افزود: با حضور مامور اداره بیمه ضمن تایید سهل انگاری کادر پزشکی پرونده ای در این زمینه تشکیل شده است همچنین روز گذشته با مراجه به دادگستری از مسئولین و پزشک بیمارستان شکایت نموده ایم وی گفت ما به دنبال احقاق حقوق خواهر خود نیستیم بلکه می خواهیم این وضعیت اسفبار بیمارستان الیگودرز مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا جان مادران و کودکان در آینده به این صورت با خطر مرگ حتمی به دلیل کمبود امکانات و سهل انگاری گرفته نشود متاسفانه کار به جایی رسیده است که پرسنل بیمارستان حتی از مادری که در حال زایمان هست با ضرب و شتم و فحش و ناسزا استقبال می کنند.
در دولت تدبیر و امید و با تلاش وزیر محترم بهداشت وضعیت درمانی کشور رو به بهبودی است اما متاسفانه هنوز شهرستان الیگودرز در استان لرستان با دارا بودن بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت با محرومیت شدید امکانات درمانی مواجه است و هنوز یک بیمارستان دارد که همین یک بیمارستان نیز با کمبود شدید امکانات و نیروی انسانی مواجه است این در حالیست که از زمان کلنگ زنی و وعده ایجاد بیمارستان فارابی این شهر بیش از ۲۰ سال می گذرد و در این سالها جان شهروندان بسیاری به دلیل کمبود امکانات گرفته شده است و بارها این مطالبه از سوی شهروندان و رسانه هابه گوش مسئولین رسیده اما هیچ گونه اقدامی جدی صورت نگرفته است.
منبع: پایگاه خبری میزان
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان