آمار قربانیان آنفلوآنزا در ایران به 33 نفر رسید
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد جان باختگان بر اثر آنفلوآنزا در کشور به 33 نفر رسید و به جز دو استان کرمان و سیستان وبلوچستان که درگیر این بیماری هستند، هفت استان دیگر از جمله تهران نیز در معرض خطر قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد جان باختگان بر اثر آنفلوآنزا در کشور به 33 نفر رسید و به جز دو استان کرمان و سیستان وبلوچستان که درگیر این بیماری هستند، هفت استان دیگر از جمله تهران نیز در معرض خطر قرار دارند.علی اکبر سیاری افزود: از مجموع 33 جانباخته بر اثر آنفلوانزا، 28 نفر در استان کرمان و پنج نفر در استان سیستان و بلوچستان بوده اند که در میان آنها چهار زن باردار مشاهده شده است.
وی ادامه داد: بیماری آنفلوانزایی که اکنون در کشور شایع است، از نوع «اچ 1 ان 1» - H1N1 - بوده که نوعی آنفلوانزای فصلی است که در دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان موارد مرگ بر اثر آن گزارش شده است.
سیاری افزود: تعداد موارد ابتلا به این بیماری در کشور بیش از این تعداد است و پیش بینی وزارت بهداشت این است که این بیماری طی روزهای آینده در کشور گسترش یابد و هفت استان دیگر از جمله تهران، آذربایجان شرقی و غربی و کرمانشاه بیش از بقیه استان ها در خطر این بیماری قرار دارند.
معاون وزیر بهداشت گفت: سالمندان، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران قلبی - تنفسی، بیماران کلیوی و ریوی و افراد مبتلا به سرطان که داروهای شیمیایی مصرف می کنند، بیماران مبتلا به نقص ایمنی، کودکان زیر پنج سال و زنان باردار بیش از دیگران در معرض خطر هستند که همه این گروه ها باید واکسن بزنند.
وی افزود: تب، سرفه، تنگی نفس و عطسه از علائم بیماری آنفلوانزا است و از همه کسانی که این علائم را دارند می خواهیم در خانه بمانند و استراحت کرده و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنند.
منبع:ایرنا
پربیننده ترین
- ◄ بازداشت رئیس مؤسسه صالحین دهدشت به اتهام کلاهبرداری / توصیه به ۱۳ هزار مالباخته
- ◄ رئیس بنیاد شهید کهگیلویه تغییر کرد
- ◄ التهاب در بازار مرغ کهگیلویه /فرماندار:تسلیم باجخواهی عاملین توزیع نمیشویم
- ◄ پنج شنبه ؛آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه کهگیلویه
- ◄ بنیاد شهید جای مباحث جناحی و سیاسی نیست؛مراقب افراد حاشیهساز باشید
- ◄ خداحافظی فرمانده سپاه کهگیلویه پس از ۳۳سال خدمت
- ◄ حماسه برنوها در کوه سیاه» روایت شد
- ◄ بهرهبرداری از ۴ فضای آموزشی به زودی در کهگیلویه
- ◄ از شاهنامه تا کانون: وقتی نسل جدید با هنر نقالی، میراث فردوسی را ورق میزند
- ◄ هفته بسیج سازندگی؛ جلوهای روشن از ارادههای خستگیناپذیر در مسیر عدالت
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ فراخوان جشنواره استانی عکس حماسه میدان در کهگیلویه
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ بازدید بیسابقه دادستان از پروژههای عمرانی دهدشت و سمغان / شهردار موظف به گزارش ماهانه شد
- ◄ جهادگران کهگیلویه از خانواده شهید و مجروح کوه سیاه سرکشی کردند
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان