آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 22:13   |   کد مطلب: 4130
با نزدیک شدن به دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و بالا گرفتن تنش های سیاسی میان کاندیداها و طیف های سیاسی در استان بخصوص شهرستان گچساران و باشت برآن شدیم با سیداکبر علیزاده فعال سیاسی اصولگرا و فرماندار اسبق گچساران در خصوص وضعیت سیاسی موجود گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،مشروح گفتوگوی سیداکبر علیزاده با خبرنگار فانوس زاگرس را در ذیل می خوانیم؛

* آقای علیزاده به تازگی نامه ای سرگشاده خطاب به آقای تاجگردون منتشر کردید و انتقادهای شدیدی از عملکرد وی ابراز داشتید،چه دلایلی باعث نگارش این نامه توسط شما شد؟
پاسخ بنده به آقای تاجگردون صرفا بخاطر این بود که در سخنانش اصولگرایان را کاسبان فتنه،کاسبان تحریم و کاسبان قومیتی خطاب کرده بود. بنده هیچ دعوای شخصی با کسی ندارم،عکس العمل بنده به دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی بوده و هست.در دوره نمایندگی ایشان بنده از فرمانداری گچساران و معاونت استانداری عزل شدم ولی یک کلمه حرف نزدم چون بنده از خودم دفاع نمی کنم بلکه از آرمان های امام و رهبری دفاع می کنم.

* چه نقاط ضعف و قوتی  در عملکرد مدیریتی آقای تاجگردون در این چهار سال می بینید؟

اگر اقتصاد ایران بیمار است،اگر ما نتوانستیم به اهداف برنامه های پنج ساله اول،دوم، سوم و … برسیم که این برنامه ها زمینه ساز اقتصاد ما بود. اگر برنامه پنج ساله اول تا سوم نتوانست اهداف چشم انداز ۲۰ ساله را تامین کند، آقای تاجگردون یکی از متهمان ردیف اول مشکلات اقتصادی ایران می باشد، چرا که تنظیم برنامه بودجه سالیانه زیر بنای تامین اهداف برنامه های میان مدت و درازمدت خواهد بود. ایشان در طول ۱۶ سال دولتهای هاشمی و خاتمی از تدوین کنندگان برنامه بودجه سالیانه بوده اند.

دوم اینکه تفکر آقای تاجگردون از نوع لیبرال سرمایه داری است. براساس اندیشه آنها منابع ملی و دست رنج طبقات پایین جامعه می بایست در راستای تقویت شرکتهای بزرگ تولید کننده قرار گیرد و سهامداران این شرکتها فرمان اقتصاد را به دست بگیرند و به هر سمتی که منافع آنان ایجاب می کنند فرمان ماشین اقتصاد را بچرخانند، در طول حاکمیت این آقایان میلیاردها دلار وام بانکی و خرید دلار به نرخ دولتی و فروش در بازار آزاد استفاده کرده اند ولی از کیفیت تولید و یا تولید انبوه برای کنترل قیمت ها خبری نیست و اخیرا هم مبالغ ناشی از قطع یارانه و … را به نفع سهامداران آن شرکتها هزینه کرده اند.

سوم، آقای تاجگردون بخاطر کارهای ناکرده و صرفا براساس تبلیغات در عرصه رسانه، عملکرد خود را بزرگ نمایی کرده است.هیچ اقدامی در خصوص ایجاد اشتغال نکرده است. دو بیمارستان ۹۶ و ۶۴ تخت خوابی گچساران با ۷۵% پیشرفت کاری در دولت روحانی تعطیل شده است. مسکن مهر تعطیل شده و هیچ پروژه جدیدی در گچساران اجراء نشده است.

به صراحت می گویم حرف و عمل آقای تاجگردون از زمین تا آسمان با هم فاصله دارد، نه خطوط سیاسی مرزبندی صادقانه ای دارد و نه در تخصیص اعتبار برای طرح ها و پروژه ها. بر خلاق قانون استقلال قوای سه گانه را زیر پا گذاشته و اجازه نمی دهد کارکنان و مدیران دولت بعنوان قوه مجریه وارد عمل  شوند. چنانچه می بینید در شهرستان گچساران و باشت در رسانه ها هیچ نامی از مدیران کل و رؤسای ادارات و فرماندار نیست.
آقای تاجگردون تاکنون در خصوص مسائل بین الملل و فرهنگی هیچگونه اظهار نظری نکرده اند. درجریان تقاضای حمله آمریکا به سوریه و حمله تروریست های تکفیری به سوریه و شکستن خط مقاومت و حمله عربستان و متحدانش به یمن و حمله داعش به عراق که وظیفه بین المللی نماینده دفاع از مسلمین و اسلام است ایشان تاکنون موضع گیری نکرده اند و حتی در خصوص زائرین، عربستان سعودی را بخاطر خیانت و کشتار مورد حمله قرار نداده است. این چه وکیلی است که در مقابل خیانت استکبار جهانی و داعش و تروریست ها سکوت می کند ولی حمله به یک ضدانقلاب فتنه گر را محکوم می کند.

* آیا نشستها و جلسات چهره های شاخص اصولگرای گچساران برای انتخاب کاندیدای نهایی این طیف برگزار شده است؟آیا مهندس فولادی وندا گزینه قطعی انتخاب شده اند؟
بیش از یک سال هر هفته نشست های اصولگرایان ادامه داشته است و چون آقایان حسینی و جعفری حاضر نشدند که کاندیدا شوند آقای علی پولادی وندا بعنوان گزینه نهایی اصولگرایان انتخاب شدند.

*جناب آقای علیزاده شما آقای تاجگردون را به حمایت از سران فتنه متهم می کنید اما آقای تاجگردون در انتخابات خرداد ۱۳۸۸ به آرای مردم تمکین کردند. آیا طرفدار موسوی بودن قبل از اتفاقات ۸۸ بعداز انتخابات ۸۸ جرم محسوب می شود؟

آقای تاجگردون بعد از اینکه ابعاد فتنه مشخص شد تاکنون هیج سخنی مبنی بر رد یا تایید شورش فتنه گران نگفته است. برخورد با شورش و براندازی نرم سه طریق بوده است.

الف-گروهی انرا اصلا فتنه نمی دانند و لذا حرفی در خصوص رد یا تایید آن نزده اند ب-گروه دوم آن را فتنه و براندازی می دانند ولی آن را تایید کرده اند و هم اکنون هم به اشکال مختلف حمایت می کنند. ج-گروه سوم آنرا فتنه و براندازی نرم می دانند و در مقابل آنها به دفاع از نظام اسلامی برخاسته و عملا آنرا محکوم کرده اند.

آقای تاجگردون جزء گروه اول است که جرمش از همه بالاتر است چرا که مقام عظمای ولایت آنرا فتنه دانسته و در تمام سخنانش با روشن کردن ابعاد آن خواص را به بصیرت دعوت نموده اند.توده مردم وقتی جریان فتنه را دیدند و شنیدند در روز ۹ دی به صحنه آمدند و برای همیشه این جریان را محکوم کردند و از سران فتنه تبری جستند.

IMG-20151205-WA0003

*وقتی شورای نگهبان صلاحیت فردی را برای خدمت به نظام اسلامی و کشور تایید می کند بنظر شما مبرا از فتنه گر و ضدولایت فقیه نیست؟

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آقای تاجگردون در دوره گذشته دقت کافی و لازم را ننموده است و به اسناد و مدارک قبلی و جریان فتنه توجه نکرده است.

*در اکثر انتخابات اصولگرایان با تعدد کاندیدا وارد عرصه شده اند این احتمال است که از این جناح در روزهای آینده افرادی اعلام حضور کنند؟

اصولگرایان در این دوره با کاندیدای واحد وارد میدان می شوند و احتمال تعدد کاندیدا در این دوره محال و غیر ممکن است.

*عده ای از اصولگرایان آقای فولادی را اصولگرای واقعی نمی دانند و معتقدند می توان چهره دیگری را جایگزین ایشان قرار داد.نظر شماچیست؟

آقای فولادی از بدو انقلاب در طیف اصولگرایان بوده است و در طول سالهای گذشته هیچگونه انحرافی از خط اصول گرایی نداشته است.

*آقای علیزاده،شما از وضعیت حال و دوره نمایندگی آقای تاجگردون انتقاد شدید می کنید اما منتقدین شما هم معتقدند دورانی که شما بر سر کار بوده اید دوران افول بوده است و کارهای شاخصی صورت نگرفته است. دیدگاه شما چیست؟

در دوره فرمانداری بنده ۱۱۲ پروژه بزرگ از جمله، فرودگاه-چهار پمپ بنزین-دو پمپ گاز-آغاز بکار سد چم شیر-آغاز بکار پتروشیمی بعداز ۸ سال تعطیلی و هفت مجتمع آموزشی بزرگ و دو استخر،چهار سالن ورزشی و دانشگاه پیام نور-دانشکده نفت-مسکن مهر در یک سال ۱۵۰۰ واحد تحویل داده شد و ۱۴۰۰ واحد بین ۴۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشت، اجرا گردید. زیرگذر حدود ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشت. دو میلیارد و پانصد میلیون تومان برای مجتمع شهید بشارت و … در دوره فرمانداری بنده دو سفر هیات دولت به استان و شهرستان مدیریت شد. برنامه قانون اجرای یارانه ها اجرا گردید و انتخابات دوره نهم مجلس مدیریت شد. طرح آمار مسکن و نفوس اجرا گردید به خاطر اجرای دقیق آنها فرماندار نمونه شدم.

آبرسانی از سدکوثر گچساران-آبرسانی به دشت لیشتر از سد کوثر-پروژه چهار خطه گچساران تا پل سپاهی کشته-اجرای خط کمربندی گچساران و ده ها پروژه بزرگ دیگر در دوره فرمانداری بنده بوده است که در آرشیو سایت های مختلف وجود دارد.

تبدیل بخش باشت به شهرستان و ساخت مقبره شهدا و ساختمان بعضی ادارات و ساخت چهار خانه بهداشت از دیگر کارهای انجام شده در دوره فرمانداری  اینجانب بوده است.
*آیا حقیقت دارد شما از آقای سید قدرت الله حسینی خواستید که پیگیر عزل آقای فولادی از مدیرعاملی نفت باشد؟

آقای حسینی اصلا در جریان عزل آقای فولادی نبودند.

*ورود دکتر افشین پور به اسم کاندید اصلاح طلب در عرصه انتخابات را چطور ارزیابی می کنید؟

من قبلا گفته ام که آقای تاجگردون یک منطقه قرق شده انتخاباتی در گچساران و باشت ایجاد کرده اند که اجازه ورود هیچ کاندیدای اصلاح طلبی را نمی دهد. این منطقه قرق شده خانوادگی متعلق به خانواده ایشان می باشد و به صورت موروثی از یکی به دیگری منتقل می شود. هر کاندید اصلاح طلبی که بخواهد وارد میدان شود تیم انتخاباتی او وی را منحرف می کنند و یا او را بایکوت می کنند. آقای دکتر افشین پور بعنوان یک گزینه اصلاح طلب میتواند خط شکن این منطقه قرق شده باشد اگر بگذارند و اگر بشود.

*پیش بینی شما از این دور از انتخابات مجلس شورای اسلام چیست؟ آیا آقای فولادی شانسی برای پیروزی دارد؟

آقای تاجگردون با استفاده از یک تبلیغات غربی و رسانه ای وارد میدان شده است و علاوه بر ۶۲۵۰۰ نفر مخالف قبلی مخالفین جدیدی هم دارد.

ایشان بر اساس سه اهرم اقدام به جذب رای می نماید.الف-وعده اشتغال به خانواده تا روز رای گیری ب-وعده دادن پست به افراد تا روز رای گیری ج-تبلیغ از طرف طرفداران او مبنی بر خرید آرا با توجه به سرمایه عظیمی که جمع آوری کرده است.

با توجه به اینکه نمی تواند به وعده هایش عمل کند و از طرفی با توجه به وحدت اصولگرایان شانس ایشان بسیار ضعیف است.شانس موفقیت آقای فولادی در هر صورت بسیار بالاست.آقای تاجگردون در هر صورت در دوره دهم نماینده مردم گچساران و باشت نخواهد بود.

*بنظر شما چرا آقایان حسینی و جعفری مستقیما از کاندیدای اصوگرایان در گچساران حمایت نکرده اند؟

آقای حسینی از کاندیدای اصولگرایان حمایت می کند. منش اخلاقی ایشان برخورد با کلمات تند و خشن نیست ولی در حمایت از طیف اصولگرایان و مقابله با طیف آقای تاجگردون از همه راست قامت تر خواهد بود و به موقع به میدان خواهد آمد. آقای جعفری هنوز اظهار نظر نکرده اند ولی سخنان اخیرش در پاسخ به سؤالات یک خبرنگار بوی تعفن می داد.

*هفته گذشته در دانشگاه آزاد یاسوج عده ای سخنرانی خانم آذر منصوری را برهم زدند و باعث لغوآن  شدند و حتی به او حمله کردند، بنظر شما اینها چه افرادی هستند؟منطق آنها چیست؟آیا این رفتارهای قانون گریز به پای اصولگرایان نوشته نمی شود؟

خانم آذر منصوری عضو شورای مشاوران آقای خاتمی و جبهه مشارکت بوده و  در جریان فتنه از فعالان براندازی نرم و محکوم به سه سال حبس گردید. دعوت از چنین فردی نه تنها اشتباه بلکه مخالفت با فرامین رهبری می باشد. هر چند حمله به تجمعات کار پسندیده ای نیست ولی برخورد با ایشان می بایست از مجاری قانونی صورت می گرفت.

شورای تامین باید حساسیت موضوع را درک کنند و مجوز سخنرانی به افراد فتنه گر ندهند.بنده عملکرد نیروهای حزب اللهی را در برخورد با خانم منصوری پسندیده می دانم و از همه کسانی که به این فتنه گر حمله کرده اند حمایت می کنم.

*در پایان اگر سخنی با مردم دارید بیان کنید.
به مردم شریف و بزرگوار شهرستان گچساران و باشت عرض می کنم فریب وعده های تو خالی آقای تاجگردون را نخورید و بدانند که آقای تاجگردون نه اعتقادی به اصلاح طلبی و نه اعتقادی به اصولگرایی دارد. او می خواهد حاکم باشد وادامه حکومت خانوادگی خود را بر مردم باشت و گچساران استمرار ببخشد.

به فرمانداران گچساران و باشت سفارش می کنم که جریان انتخابات را کنترل کنند و از هم اکنون می بایست از نصب بنرها در معابر عمومی و برگزاری همایش های غیر قانونی جلوگیری کنند و اجازه لشکرکشی انتخاباتی را ندهند و گرنه کنترل آنها در روزهای آتی سخت خواهد شد.

 

بویرنیوز

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک