نقدی برکانال های تلگرامی دولتی / تبلیغ گسترده برای شبکه های مجازی بیگانه به جای نگاه به داخل
با توجه به تاکیدات مختلفی که بر تولید داخلی و تکیه به توانمندی داخلی وجود دارد چرا برخی هنوز با وجود شبکه های داخلی به دنبال شبکه های مجازی خارجی هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، این روزها با توسعه و گسترش اینترنت و ابزارهای ارتباطی و تسهیل ارتباطات از طریق فضای وب استفاده از شبکه های مجازی و به خصوص شبکه هایی موبایلی گسترش بیشتری یافته است و متاسفانه این روز ها دولتی ها به بهانه اطلاع رسانی راحت از طریق این شبکه های اجتماعی دست به تبلیغ گسترده آن زده اند .
و با ایجاد کانال های رسمی و گروه های اداری توسط برخی از ادارات در این فضاها تبادل اطلاعات می نمایند و حتی به تازگی در استان گلستان کانال رسمی کمیته اطلاعرسانی انتخابات با عنوان " همگام با انتخابات " را در شبکه تلگرام راه اندازی کرده اند و قرار است اخبار رسمی انتخاباتی را منتشر نمایند و این موضوع را از طریق برخی رسانه ها تبلیغ نموده اند.
معضلات و مشکلات شبکه های اجتماعی برکسی پوشیده نیست و با کمی جستجو خواهید دید آسیبهای شبکههای اجتماعی تلفن همراه هرروز بیشتر از دیروز میشود.
شبکه های اجتماعی که به اعلام کارشناسان این حوزه بیشتر ماهیتی جاسوسی داشته و سرقت اطلاعات از کاربران را در دستور کار دارند و اخبار و اطلاعات منتشر شده در این شبکه قابلیت استناد ندارد و حتی نمونه های فراوانی از اخبار کذب منتشر شده در این شبکه ها وجود دارد و در استان گلستان نیز برخی نمونه ها از اخبار مشکل ساز را در این شبکه ها شاهد بوده ایم .
علاوه بر این نباید فراموش کرد که فعال بودن این شبکه ها ضربههای به اقتصاد کشور وارد میکند؛ چراکه سازندگان این شبکههای اجتماعی بدون اینکه مالیات بپردازند و به قوانین کشورمان پایبند باشند به فعالیت خود ادامه میدهند و همچنین باید توجه داشت استفاده از این شبکه ها برای کاربران رایگان نیست و باید هزینه های همچون اینترنت و گوشی های اندروید را به ان اضافه نمود که کاربران باید در اختیار داشته باشند.
در دنیا به سه شکل با شبکههای اجتماعی خارجی برخورد میکنند، برخی کشورها این نرمافزارها را بهطورکلی مسدود میکنند، برخی کشورهای دیگر شرکتهای سازنده این شبکهها را مجبور میکنند در خاک کشورشان نمایندگی داشته باشند و سرور اطلاعات کاربران آن کشور در همان کشور باشد و قوانین آن کشور در این شبکهها اعمال شود.
شبکههای اجتماعی خارجی فعال در کشور ما علاوه براینکه مجوزهای لازم را ندارند و به قوانین ما نیز احترام نمیگذراند، بعضاً جمهوری اسلامی ایران را نیز در محیط نرمافزار خود به رسمیت نمیشناسند.
نباید فراموش کرد که یکی از مهمترین هدف های پشت پرده این شبکه های اجتماعی خارجی تسخیر افکار و تغییر رفتار کاربران آن است .
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان به اهمیت فضای مجازی بارها اشاره کرده اند و فرمودند " اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است " ، قطعا طبق این فرمایش باید این فضا بیشتر از پیش مورد بررسی قرار بگیرد و به آن توجه بیشتری شود و اگر فضای مجازی را جدی نگیریم دشمنان از این طریق تا قلب جامعه ما نفوذ خواهند کرد .
برخی کارشناسان حتی از احتمال فتنه ای از طریق شبکه های مجازی در مواقع خاص و در زمان انتخابات را خبر داده اند
متاسفانه با بی خیالی و ساده اندیشی به پدیده های اجتماعی شبکه های خارجی اجازه تبلیغ و گسترش داده می شود در صورتی که تولید کنندگان نرم افزارهای اجتماعی ایرانی با مشکلات زیاد اداری و تحمیل هزینه های مضاعف و مالیات و دیگر موارد روبرو هستند.
حال سوال اینجاست که با وجود تمام این موارد و به خصوص تاکید مقام معظم رهبری درخصوص نگاه به داخل و تولید داخلی وجود شبکه های اجتماعی مناسب داخلی همچون " ساینا " که متعلق به همراه اول است ، شبکه موبایلی " سلام " ، " بیسفون " به تازگی توسط وزیر ارتباطات افتتاح شده یا نرمافزارهای دیگری مثل "دیالوگ " که متعلق به شرکت جی آل ایکس یا "رایفون" که توسط شرکت رایتل و " شمسه" که توسط شهرداری تهران و " قاصدک " که متعلق به سازمان تبلیغات است در کشور عرضه شده اند و کاربران ایرانی و غیر ایرانی در سراسر جهان میتوانند از شبکههای ارتباطی و اجتماعی ایرانی استفاده کنند چه اسراری بر استفاده از شبکه های اجتماعی غیر ایرانی و خارجی وجود دارد.
و متاسفانه به جای تبلیغ شبکه های اجتماعی داخلی و کمک به توسعه این شبکه ها شبکه های بیگانه توسط برخی مسئولین و نهاد های دولتی تبلیغ می شود.
دانا
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ سرکشی مسئولین از جانباز جنگ رمضان در کوه سیاه
آخرین اخبار
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ نفسهای آخر بلادشاپور در میان دود زباله
- ◄ ادارات کهگیلویه در تعظیم شعائر حسینی پیشقدم باشند
- ◄ ایران، قدرت بلامنازع و «کلانتر» معادلات غرب آسیاست
- ◄ اخطار کاظمیجو به دستگاههای اجرایی کهگیلویه؛ ضعف در پیگیری مصوبات را برطرف کنید
- ◄ انسجام ملی بزرگترین دستاورد روزهای اخیر است/ تقویت تابآوری مردم اولویت مسئولان