آخرین اخبار

16. بهمن 1393 - 9:00   |   کد مطلب: 326
کاروان خدمت‌رسانی دولتمردان به کهگیلویه رسید
حضور جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم با دست‌پر
سازمان جهاد کشاورزی در افتتاحیه‌های شهرستان کهگیلویه دست بالا را داشت به طوری که تنها طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی این شهرستان در بخش کشاورزی بوده است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از خبرگزاری فارس،سازمان جهاد کشاورزی در افتتاحیه‌های شهرستان کهگیلویه نیز دست بالا را داشت به طوری که تنها طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زای این شهرستان در بخش کشاورزی بوده است.

 

 افتتاح دو طرح پرورش بوقلمون سربردیان برای نخستین بار و کارخانه خوراک دام و طیور چنگلوا در شهرستان کهگیلویه از شاخص‌ترین افتتاحیه‌های کاروان خدمت‌رسانی در دهه فجر 93 بوده است.

 

کارخانه خوراک دام و طیور در کمتر از 6 ماه با مدیریت جهادی متولیان بخش کشاورزی در شهرستان کهگیلویه به مدار تولید اضافه شد تا دومین کارخانه از این نوع دراستان کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری برسد.

 

این در حالی است که دومین افتتاحیه مهم سفرهای شهرستانی دولتمردان در کهگیلویه مربوط به افتتاح پرورش بوقلمون بوده که این طرح نیز در مقایسه با طرح‌های افتتاحی سایر ادارات از سطح بسیار بالاتری برخوردار است.

 

کارهای خوبی در بخش کشاورزی انجام شده است
شاخص بودن طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی در شهرستان کهگیلویه به حدی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد همانند اظهاراتش در هنگام افتتاح طرح‌های پرورش بلدرچین، کبک و آبیاری‌های قطره‌ای در شهرستان دنا اظهار کرد: کارهای خوبی در حوزه کشاورزی انجام شده که آینده این بخش را امیدبخش کرده است.

سید موسی خادمی افزود: از کارهای خوبی که در این استان در حال انجام است، تکمیل زنجیره غذایی است که سازمان جهاد کشاورزی به خوبی این سیاست را دنبال می‌کند.

 

نمی‌توانم خوشحالی خودم را مخفی کنم
وی بیان کرد: طرح‌های چون پرورش بلدرچین، بوقلمون و کبک کارهای جدید و ابتکاری هستند که در مدار تولید قرار گرفتند و امید است که در دهه فجر سال آینده، طرح پرورش شترمرغ نیز در برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی باشد.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توانم خوشحالی خودم را از طرح‌های افتتاحی بخش کشاورزی در این استان مخفی کنم، توضیح داد: آنگونه که مسئولان بخش کشاورزی اعلام کردند، گوشت بوقلمون تلفیقی از گوشت قرمز و سفید است که در نوع خود کاری نو و جدید است.

 

خادمی تصریح کرد:‌ در حال حاضر 50 درصد گوشت مورد نیاز این استان از محل تولیدات داخلی تأمین می‌شود که نشان می‌دهد جای کار در این حوزه بسیار زیاد است.

 

تولیدات این کارخانه دارای برند باشد
وی بیان کرد: ‌امید است طرح پرورش بوقلمون به عنوان یک طرح الگویی مناسب زمینه ورود افراد پای کار را به این حرفه باز کند و در کارخانه تولید دام و طیور نیز زنجیره تولید تا مصرف از جمله سردخانه و کشتارگاه به طور کامل تکمیل شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد تا حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از کارخانه خوراک دام مستمر باشد و منجر به ایجاد برند برای تولیدات این کارخانه شود.

 

خودکفایی در تولید خوراک دام و طیور
جعفر گوهرگانی، ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این کارخانه مهم گفت:‌ این استان در خوراک دام و طیور به طور کامل به استان‌های دیگر وابسته بود که با بهره‌برداری از این کارخانه‌جات علاوه بر خودکفایی در این نیاز مهم، توان صادرات به شهرستان‌های همجوار را نیز پیدا کرده است.

 

وی افزود: تولید خوراک دام و طیور یکی از خلأهای بخش کشاورزی بود که با برنامه‌ریزی، تلاش و همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی در دو شهر یاسوج و دهدشت این خوراک تولید می‌شود.

 

سیاست ما تکمیل زنجیره غذایی است

گوهرگانی، ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام و طیور کهگیلویه را بالغ بر 20 هزار تن در سال اعلام کرد و ابراز داشت:‌ این کارخانه در هر ساعت 5 تن انواع خوراک دام و طیور را تولید می‌کند.
متولی ارشد بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم این سازمان این است که زنجیره تولید را تکمیل کند که در این خصوص نیز با تولید بخش عمده مواد اولیه این کارخانه، تا حد زیادی موفق عمل کرده است.

 

وی ابراز داشت: 60 درصد مواد خام مورد نیاز این کارخانه مربوط به محصول ذرت است که با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های لازم از تولیدات شهرستان کهگیلویه تأمین می‌شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بخش دیگری از مواد اولیه این کارخانه را مربوط به جو دانست و گفت: در تولید محصول جو نیز تولیدات داخلی جوابگوی نیاز این کارخانه است ولی در نیاز به سویا وابسته هستیم.

 

خشکسالی های اخیر نگرانی عمده ما است
وی تأکید کرد:‌ در شرایط فعلی که بخشی از واحدهای تولیدی دام،‌ طیور و آبزیان این استان غیر فعال بوده، تولیدات خوراک در دو کارخانه یاسوج و دهدشت نه تنها جوابگوی نیاز این استان بوده بلکه مازاد آن به استان‌های همجوار صادر می شود.

 

گوهرگانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد:‌ خشکسالی‌های اخیر نگرانی عمده بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور بوده که تولیدات کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور تنها راه تأمین غذا در بخش دام و طیور است.

 

قدردانی از مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بانک کشاورزی
وی با قدردانی از مدیریت شهرستان کهگیلویه و بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: هماهنگی و جدیت بسیار خوبی در بدنه جهاد کشاورزی برای نزدیک شدن به جایگاه واقعی بخش کشاورزی به وجود آمده است که تلاش خواهیم کرد تا بخش کشاورزی این استان برنامه‌محور شود.

 

 ظرفیت 20 هزار قطعه ای طرح پرورش بوقلمون
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز در این ارتباط گفت: ظرفیت تولید طرح پرورش بوقلمون سربردیان، 2 هزار قطعه است.

 

عبدالله قیصری افزود: یکی از مشکلات این واحد تولیدی، واردات جوجه است که امید است با همکاری همیشگی بانک کشاورزی و دیگر بانک‌ها بتوانیم با تزریق سرمایه در گردش این مشکل را برطرف کنیم.

 

ور در خصوص کارخانه تولید خوراک دام و طیور نیز گفت:‌ در سرجمع این طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان در یک مدت زمان کوتاه به بهره‌برداری رسید.

 

 

انتهای پیام:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک