آخرین اخبار

9. شهريور 1394 - 13:04   |   کد مطلب: 3167
روند ساخت پارک های تفریحی و توسعه فضای سبز شهر یاسوج در چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است که تداوم این فعالیت های عمرانی از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه می تواند پایتخت طبیعت ایران را به سمت تغییر و تحولات زیرساختی سوق دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،  اجرای سه پارک بزرگ غدیر، ولایت و اولین پارک بانوان استان را می توان تحولی در پارک سازی یاسوج که دارای ظرفیت های بالقوه ای در کنار روخانه خروشان بشار است دانست.

 

 این سه پارک که منظره دلنوازی را در ورودی پایتخت طبیعت برای مسافران مهیا کرده می تواند در آینده ظرفیت های مناسبی برای جذب گردشگر و توسعه فعالیت های اقتصادی باشد.

 

شهردار یاسوج در مورد احداث این سه پارک بزرگ در شهر یاسوج گفت: سرانه فضای سبز استان یاسوج با اجرای این سه پارک به گونه محسوسی بالا خواهد رفت و می توان از این سرانه به خوبی بهره برد.

 

پارک غدیر

محمد علی جاوید نجات رودخانه بشار از دست پسماندهای خانگی و کارگاهی را یکی از دیگر از شاخصه های این پارک سازی در ورودی شهر دانست و افزود:رودخانه بشار به دلیل داشتن اکوسیستم مناسب طبیعی، محل بسیار زیبایی برای پارک سازی است که در قدیم در قرق پسماندهای خانگی و کارگاهی بود که با احداث پارک بزرگ غدیر از حد فاصل پل دوم تا پل سوم بشار جلوه خوبی خواهد گرفت.

 

شهردار یاسوج از احداث پارک های دیگر در آینده درحاشیه این رودخانه خبر داد وگفت:در آینده نزدیک بعد از تکمیل این پارکها،پارک سازی از امتداد پارک غدیر تا پل مختار ادامه خواهد داشت.

 

وی به احداث اولین پارک بانوان در یاسوج اشاره کرد و گفت: این پارک با فضای محیطی یک هکتار در کنار پارک بزرگ ولایت و در منطقه ای بسیار خوب در حال اجراست که با اختصاص اعتبار تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری خواهد شد و در زمینه باید از زحمات خانم زمانی عضو شورای شهر نیز تشکر کرد.

 

پارک بانوان

جاوید به احداث پارک بزرگ ولایت اشاره کرد و گفت:پارک بزرگ ولایت یکی از پروژه مهم پارک سازی یاسوج است که جلوه ای زیبا را برای پایتخت طبیعت به دنبال  دارد.

 

وی ادامه داد:این پارک با فضای محیطی دو هکتار یکی از مهمترین جاذبه های شهر یاسوج بوده که در حال حاضر بیش از 15میلیارد ریال از ماده 180و هزینه امانی شهرداری یاسوج برای احداث آن هزینه شده و اعتبارساخت این پارک بیش از از 60میلیارد ریال بوده و در ساخت این پارک سعی شده با احداث رستوان گردان ، آبشار های مصنوعی و المان های بومی بهره ببریم که با تزریق بودجه و به بهره برداری رسیدن از این پارک می توان ظرفیت های خوب گردشگری این شهر را نمایان کرد.

 

پارک بانوان

وی در ادامه به ساندماهی ورودی شهر یاسوج در نزدیکی زمین های کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و گفت: برای زیبا سازی ورودی شهر یاسوج شروع به تسطیح و چمن کاری و اجرای سازه های طبیعی در ورودی شهر یاسوج و نزدیک به کارخانه قدیمی قند یاسوج کرده ایم که ساماندهی این ورودی می توان ظرفیتی خوب برای نشان دادن اکوسیستم پایتخت طبیعت باشد.

 

پارک بانوان

شهردار یاسوج در ادامه اجرای پیاده رو سازی، احداث ساختمان آتش نشانی شماره یک یاسوج، اجرای فاز دوم تسطح و بازگشایی بلوار جمهوری، احداث بازار ماهی، احداث بازار میوه و ترهبار، احداث غسالخانه جدید شهر یاسوج و احداث پل چهارم بشار در میدان رجا را از دیگر اقدامات شهرسازی شهرداری یاسوج  در راستای خدمات رسانی به شهروندان دانست .

 

تصاویر تکمیلی از روند توسعه فضای سبز در شهر یاسوج

 

 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک