آخرین اخبار

14. بهمن 1393 - 16:27   |   کد مطلب: 302
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه خبر داد
غرس نهال کنار و بادام در صد هکتار از اراضی ملی درکهگیلویه
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه گفت: باانجام مطالعات کارشناسی و تناسب گونه‌های بومی با مناطق خلیفه‌ای و نهضت آباد و با مشارکت مردم در سطح 100 هکتار از اراضی ملی در این دو روستا، نهال کنار و بادام غرس می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، هدایت الله آویزش رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران، از آغاز غرس نهال در این شهرستان خبر داد.

 

وی افزود: باانجام مطالعات کارشناسی و تناسب گونه‌های بومی با مناطق خلیفه‌ای و نهضت آباد و با مشارکت مردم در سطح 100 هکتار از اراضی ملی در این دو روستا نهال کنار و بادام غرس می شود.

 

وی، با بیان اینکه در طرح درخت کاری هم اکنون صد نفر مشغول به کارند گفت: تثبیت خاک و جلوگیری از فرسایش زمین،  ایجاد فضای سبز و مناطق تفرجگاهی، ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و تثبیت مالکیت اراضی ملی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

 

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 3 هزار و 150 هکتار از اراضی ملی شهرستان طرح جنگل کاری متناسب با گونه های بومی از جمله بادام، کنار، کهور و اکالیپتوس اجرا شده است.

 

آویزش، ایجادرونق اقتصادی در مناطق روستایی را یکی از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و افزود : از این میزان هکتار درخت کاری شده از اراضی منابع ملی در سطح شهرستان کهگیلویه ‌هزار و 820 هکتار با مشارکت مردم بادام‌کاری شده است.

 

انتهای پیام: و/آ

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک