آخرین اخبار

13. دى 1393 - 18:39   |   کد مطلب: 29
امام جمعه دهدشت، از آموزش و پرورش به عنوان متولی و ترویج‌کننده فرهنگ در جامعه یاد کرد و خواستار آسیب‌شناسی و نیازمندی‌های فرهنگی در سطح مدارس در شهرستان شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي کهگیلویه، ظهر امروز جلسه شورای امر به معرف و نهی از منکر با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ كهگيلويه و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی  و رئیس حوزه علمیه شهرستان کهگیلویه در سالن کنفرانس آموزش و پرورش دهدشت برگزار شد.

سید نصیر حسینی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ای مهم و اساسی در زندگی اجتماعی افراد خواند و اظهار داشت: پایه و اساس و فلسفه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای کربلا بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه دهدشت، از آموزش و پرورش به عنوان متولی و ترویج‌کننده فرهنگ در جامعه یاد کرد و خواستار آسیب‌شناسی و نیازمندی‌های فرهنگی در سطح مدارس در شهرستان شد.

حسینی با اشاره به وضعیت پوشش دانش‌آموزان خواستار شناسنامه‌دار شدن فرهنگی در مدارس جهت این وضعیت در کمک کردن به مسائل فرهنگی شد.

وی عمده مشکلات در مدارس را عدم پیگیری طرح‌های که نتیجه نمی‌دهند عنوان کرد و گفت: وقتی آموزش و پرورش طرحی را به مدارس ارائه می‌دهد، باید با جدیت در عملی کردن آن طرح پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

در ادامه سید لطف‌الله فروزان هدف از برگزاری این جلسه را نظر به ضرورت و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و توجه ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان به این مهم عنوان کرد و گفت: با عنایت به شیوه نامه ادره کل آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم در اجرای هرچه بهتر طرح یادآوران انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه، افزود: کمیته‌ای مختلف در سطح شهرستان و مدارس تشکیل شده و نکات مهم و اساسی از طریق فرهنگیان و رابطین فریضه امر به معروف و نهی از منکر به تمامی دانش آموزان ابلاغ خواهد شد.

فروزان از اجرای طرح مصباح الهدایه (امام‌شناسی) در مدارس شهرستان کهگیلویه خبر داد و توضیح داد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و در موضوع ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و سبک زندگی ایرانی و تأکید وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر کیفیت‌بخشی و کاربردی نمودن آموزه‌های چهارده‌ معصوم،  طرح  مصباح‌الهدی(امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی) با رویکرد توسعه و تعمیق سیره علمی و اخلاقی نبی مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت در مدارس شهرستان کهگیلویه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌گرفته در وزارت آموزش و پرورش که هر یک از استانها موظف به سبک و سیره عملی و اخلاقی یکی از ائمه معصومین در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود می‌باشند، تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی و شناخت زندگی نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جواد(ع) به استان ما سپرده شد، که در همین راستا پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

فروزان، آشنایی همه‌جانبه دانش‌آموزان با زندگی‌نامه امامان(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس به اهل‌بیت عصمت و طهارت در بین دانش‌آموزان، شناخت سیره علمی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار و الگو گرفتن از آن‌ها در زندگی، ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی- ایرانی بر اساس رهنمون‌های مقام معظم رهبری، توسعه و تعمیق بصیرت دانش‌آموزان به‌منظور مقابله با بدعت‌ها، خرافات و تهاجم فرهنگی دشمن، پاسخ‌گویی به مسائل دانش‌آموزان و تبدیل رویکرد گفتمان به رویکرد علمی و کاربردی را از از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه تشریح کرد: تمامی مدرس شهرستان با تمام ظرفیت‌ها اقدام به معرفی زندگی امام جواد خواهند نمود و فعالیت‌های امام شناسی خود را در قالب موضوعاتی چون  داستان‌های کاربردی، کرامات، احادیث، روایات و سبک زندگی متمرکز نموده و در این مسیر از روش‌های مختلفی مانند تحقیق و پژوهش، مسابقه، دلنوشته، نقاشی استفاده نموده و از ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان بهره می‌گیرند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک