دبیر علمی هفتمین کنگره بین المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی:
عادات بد غذایی بزرگترین عامل بیماریهای قلبی است
گروه جامعه- محبوبه علی پور: با تأیید وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان فوق تخصصی رضوی به عنوان نخستین مرکز تحقیقاتی خصوصی کشور تعیین میشود.
انجام 18 طرح تحقیقاتی درباره بیماریهای قلبی
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، دکتر کامران غفارزادگان، معاون پژوهشی این بیمارستان در نشست خبری هفتمین کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته 18 طرح تحقیقاتی در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی در این مرکز درمانی انجام شده، افزود: از طرحهای تحقیقاتی در حال انجام تولید واکسن تصلب شرایین است که با همکاری دانشگاه داروسازی و بخش آزمایشگاهی بیمارستان رضوی صورت میگیرد. حال آنکه امروزه تنها سه کشور جهان در حال پژوهش در این مقوله هستند.
عادات بد غذایی
در ادامه این نشست خبری دکتر منوچهر رادپور- دبیر علمی کنگره- گفت: بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی به دلیل عادات بد غذایی به وجود میآیند، از این رو باید برای تغییر عادات غذایی مردم و از بین بردن فرهنگ غلط غذایی تلاش شود.
وی اضافه کرد: از افراد مختلف میشنویم که «بدون خوردن چربی ها توان بدنی نداریم». آیا مردم ژاپن که در طول زندگی روغن زرد مصرف نمی کنند به لحاظ توان جسمی و ضریب هوشی دچار ضعف و کاستی هستند؟
دبیر علمی این کنگره، با اشاره به سبک زندگی، مصرف دخانیات، کم تحرکی، استرس و آلودگیهای محیطی به عنوان عوامل مؤثر در ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی افزود: گرچه نقش وراثت در بروز بیماریها را نمیتوان انکار کرد، اما بنابر تحقیقات انجام شده روی مهاجران ژاپنی که بیش از 20 سال در آمریکا زندگی میکردند مشخص شد میزان ابتلای این افراد به بیماریهای قلبی و عروقی بیش از خویشاوندان خود است.
بیماریهای قلبی؛ عامل 35 درصد مرگها
دکتر رادپور ادامه داد: هم اکنون آمار دقیقی از میزان مرگ و میر بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی در ایران در دست نیست، اما بهصورت تقریبی میتوان گفت حدود 35 درصد از مرگ و میرهای کشور بهدلیل ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی رخ میدهد.
وی با اشاره به کاهش سن مبتلایان در ایران اضافه کرد: میزان ابتلای مردان به بیماریهای قلبی و عروقی 10 سال زودتر از زنان بروز میکند، اما با فرا رسیدن دوران یائسگی در زنان، این آمار برابر میشود. بدین ترتیب معمولاً مردان در 45 سالگی و زنان در55 سالگی مبتلا میشوند. همچنین بنابر پژوهشهای پراکنده ای که در کشور انجام شده، میزان ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی در شهرنشینان نسبت به روستاییان بیشتر دیده میشود.
رادپور تأکید کرد: کمبود دارویی در زمینه بیماریهای قلبی و عروقی وجود ندارد و تقریبا تمام داروها در کشور موجود است؛ تنها مشکل آن هزینه زیاد برخی داروهاست که دسترسی مردم را به آنها محدود میکند.
اهداف کنگره هفتم قلب و عروق
دبیر اجرایی کنگره نیز گفت: طی دو روز برگزاری این کنگره از 14تا 16 مردادماه جاری، 500 پزشک متخصص قلب و عروق از داخل و خارج کشور شرکت خواهند داشت که 16 نفر از آنها را متخصصان برجسته قلب جهان از کشورهای آمریکا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، کره جنوبی، هندوستان، مالزی و ترکیه تشکیل میدهند.
دکتر امیر هژبرالساداتی با اشاره به اینکه تاکنون 90 کنگره علمی در این مرکز درمانی برگزار شده، افزود: کنگرههای قلب وعروق جزو قدیمیترین نشستهای علمی این بیمارستان است و از سال 1385 تاکنون اغلب هر ساله شاهد برگزاری آن بودهایم. همچنین ارایه تازه ترین یافتههای پزشکی در زمینه بیماریهای قلب و عروق با تاکید بر جراحیهای کم تهاجمی و معرفی توانمندیهای بیمارستان رضوی در جراحیهای قلب، پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماریها از اهداف برگزاری هفتمین کنگره قلب و عروق است .
ارایه 70 مقاله در کنگره
هژبرالساداتی ادامه داد: 116 سخنران در هفتمین کنگره بینالمللی قلب و عروق رضوی حضور خواهند داشت که از این شمار بیش از 70 سخنرانی در قالب مقاله ارایه خواهد شد. این مقاله ها در قالب 10 موضوع اصلی شامل جراحی دریچه آئورت، بیماریهای مادرزادی قلبی، آریتمیهای قلبی و درمان و تشخیص نارسایی دریچه میترال ارایه میشود و نیز شاهد برگزاری سه پنل تخصصی خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه حدود 50 درصد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان رضوی را بیماران قلبی تشکیل میدهند، اضافه کرد: این بیمارستان از اتاقهای عمل پیشرفته، بخشهای تصویربرداری مجهز و کادر درمانی مجرب برخوردار است. از این رو بیمارستان رضوی به عنوان یکی از برترین مراکز مورد نظر گردشگر سلامت در زمینه جراحی و درمان بیماریهای قلبی و عروقی در خاورمیانه شناخته میشود.
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست