نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با فارس:
بابت این همه سوء مدیریت در بخشهای مختلف متأثریم/ حادثه سیلاب قابل پیشبینی و پیشگیری بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از این همه سوء مدیریت و ضعفی که در بخشهای مختلف وجود دارد متأسف و متأثریم چرا که میتوانستیم حادثه سیلاب را پیشبینی و پیشگیری کنیم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، درباره حادثه سیلاب در شمال استان تهران اظهارداشت: پس از این حادثه از این همه سوء مدیریت و ضعفی که در بخشهای مختلف داریم متأسف و متأثر شدم.
وی ادامه داد: این حادثه به نوعی ارزیابی و شاخصی است که دستگاه های ذیربط در مقابله با بحران چه مقدار توانمندی دارند؟
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما متأثریم که با اینگونه حوادث و بحرانهای کوچک برخورد ضعیفی میشود و دستگاهها و مجموعه های عریض و طویل دولتی و غیردولتی قادر به مقابله با آن نیستند.
هاشمی با اشاره به اینکه حادثه و سیلاب روز یکشنبه گذشته قابل پیشبینی و پیشگیری بوده است، گفت: روز گذشته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور و همینطور رئیس سازمان هواشناسی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و توضیحاتی ارائه کردند اما سوال اینجاست که اگر حادثهای بسیار وسیع تر و غیرقابل پیشبینی در کشور اتفاق می افتاد چگونه می توانستیم آن حادثه را پوشش دهیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار روز گذشته نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، 14 نفر کشته، 12 نفر مفقود و 12 نفر دیگر نیز مجروح شدند که قطعاً این آمار به به افزایش است.
وی گفت: در این جلسه ما از رئیس سازمان هواشناسی و رئیس سازمان مدیریت بحران گلایه کردیم و تذکراتی نیز دادهایم.
هاشمی افزود: در حال حاضرف قانون سازمان مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و از پیشنهادهایی که ارائه شده برای این سازمان متأثریم چرا که جایگاه مدیریت بحران را ضعیفتر پیشبینی کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور حادثهخیزی مانند ایران که 90 درصد سکونتگاههای ان در معرض حوادث و بلایای طبیعی است و از 43 نوع حادثه 34 نوع آن را تجربه کردهایم و همینطور 70 درصد از سکونتگاهها در معرض خطر زلزله هستند چطور باید مدیریت بحران آن را ضعیف قلمداد کنیم.
هاشمی یادآور شد: علیرغم مصوبات، منابع و اعتباراتی که برای مدیریت بحران پیشبینی شده است ولی این سازمان در بضاعت ضعیفی بسر میبرد و سازمان مدیریت بحران کشور، بحرانزده است.
وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانهها اظهارداشت: این ساخت و سازها ناشی از ضعف مدیریت و عملکرد ما است که در واقع دستگاههای عالی از جمله شهرداری و شورای شهر به وظایف خود به درستی عمل نکردهاند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: نظارت عالی دستگاههای دولتی نیز وجود ندارد و یا حداقل نظارت را داشتهاند و نمایندگان مجلس نیز به شدت از این موضوع گلایهمندند و در گزارشاتی که ارائه خواهیم کرد به نقاط ضعف در این خصوص میپردازیم.
وی با اشاره به اینکه طرح جامع سیلابهای کشور به صورت ناقص تهیه و اجرا شده است، گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که گزارش مستندی تهیه کنیم و به اطلاع شهروندان و مسئولین عالی برسانیم.
هاشمی یادآور شد: در یک حادثهای تعداد اندکی جان خود را از دست میدهند و در مقابل مسئولان ارشد دولتی موضوع را پیگیری و گارد برخورد با کسانی که سهلانگاری کردهاند میگیرند ولی در این موضوع که تاکنون 15 کشته و تعدادی مفقودی داشته است هنوز هیچیک از مسئولان عالی دولت از جمله رئیس جمهور، معاونین و یا وزرا عکسالعملی را نشان ندادهاند.
انتهای پیام/
منبع : فارس
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست