جمعبندی اولیه مذاکرات باید به تصویب شورایعالی امنیت ملی برسد/ برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط میدهد/تقدیر از تیم مذاکرهکننده
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تیم مذاکرهکننده هستهای گفت: برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط میدهد و او را امیدوار میکند که این بر خلاف منافع ملی و خواست آمریکاست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در نطق میاندستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (23 تیر 94) با بیان اینکه موضوع تفاهم هستهای وارد مرحله حساسی شده و از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در این مراحل حساس باید برای تأمین منافع ملی در کشور اقدامی یکپارچه و منسجم داشت. تشتت و دو قطبی با هر بهانهای در کشور غلط و بر خلاف منافع ملی است.
وی افزود: این برای ما یک افتخار است که قدرتهای جهانی به ویژه آمریکا قدر و منزلت ایران اسلامی را اندکی درک کردند. باید به ایستادگی ملت رشید ایران در 37 سال اخیر افتخار کرد و باید قدر دستاوردهای دانشمندان هستهای علیالخصوص شهدای بزرگوار هستهای را پاس داشت. باید به تیمهای مذاکره کننده قبلی و به ویژه فعلی خداقوت گفت و باید به واسطه داشتن رهبر بصیر و آگاهی که این مسیر را هدایت کرد تا به همچنین نقطهای رسید خدا را شکر کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسیری که در بحث هستهای بناست دنبال شود این است که جمعبندی اولیه به مراکز کشورها برود و این جمعبندی اولیه به مدت 15 روز توسط شورای عالی امنیت ملی در ایران مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که این جمعبندی رأی مثبت شورای عالی امنیت ملی را در پی داشته باشد موضوع پس از 15 روز به 6 کشور ارائه خواهد شد و اگر آنها بهانهجویی نکنند منجر به توافق میشود و شورای امنیت سازمان ملل در این زمان قطعنامهای را صادر و طی 3 ماه زمانبندی متناظر اقدامات ما و طرفهای مقابل انجام خواهد شد.
زاکانی اضافه کرد: اما اگر شورای عالی امنیت ملی این جمعبندی را خلاف منافع ملی دانست به تبع به آن رأی نخواهد داد و تا زمانی که این اشکالات وجود داشته باشد ما توافقی نخواهیم داشت. همه باید ببینیم که ایران اسلامی زیر هیچ توافق بدی را امضا نخواهد کرد.
وی افزود: کنگره آمریکا از فردا به مدت 82 روز فرصت دارد تا متن جمعبندی شده را بررسی کند و دولت آمریکا باید بداند که مجلس شورای اسلامی با همه ظرفیتهای خود از منافع ملی صیانت خواهد کرد و تودهنی محکمی به آمریکا و اذنابش خواهد زد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاکنون همه کسانی که به تأیید یا نقد مذاکرات پرداخته و به ویژه نقادان که به تیم مذاکرهکننده کمک کردند تا راه را برای آنها روشنتر سازد باید مورد تقدیر قرار گیرند اما از این پس در صورت توافق دو گروه هستند که آفت این مسیرند. گروه اول کسانی هستند که دعوت به جشن زودرس میکنند. ما نفی جشن نمیکنیم اما دعوت به جشن زودرس فعلا معنایی ندارد. لذا از کسانی که در این مسیر تبلیغ و تهییج میکنند میخواهم کمی به نتایج عمل خود دقت کنند.
زاکانی اضافه کرد: برگزاری جشن زودرس به دشمن آدرس غلط میدهد و او را امیدوار میکند که این بر خلاف منافع ملی و خواست آمریکاست و دیگر اینکه این کار در جامعه انتظار ایجاد میکند. برخیها میخواهند دست شورای عالی امنیت ملی را ببندند که این کار غلط و خواست آمریکاست.
وی ادامه داد: این کار در جامعه دوقطبی ایجاد میکند. این باید از طرف همه گروهها رد شود و دیگر اینکه منافع گروهی و حزبی را مقدم بر منافع ملی میداند. ما تاکنون ضربات سختی از این نوع نگاه جناحی خوردیم. موضوعات ملی را نباید جناحی کرد و نکته دیگر این است که با سطحینگری و خلاف عقلانیت عمل کردن مسیر آینده را دشوار میکند. لااقل در این زمینه از دشمنانمان درس بگیریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گروه دوم کسانی هستند که بعد از توافق و بعد از افق روشن پیش رو دستاوردهای توافق را نفی کنند که این اقدام نادیده گرفتن منزلت ایران و نتیجه صبوری ملت ایران و نادیده گرفتن نتایج دستاوردهای دانشمندان، شهدا و مذاکره کنندگان است و به معنای نادیده گرفتن نتایج تدابیر رهبری معظم انقلاب است که همه این نادیده گرفتنها ناسپاسی است.
زاکانی اضافه کرد: همچنین این اقدام در واقع به معنای نادیده گرفتن مصالح کشور،منافع ملی و نداشتن و عدم دریافت صحیح پیام نرمش قهرمانانه است. همچنین اقدام به معنای ندیدن همه توانمندیها در عرصههای مختلف اعم از هستهای و غیره است.
وی ادامه داد: این اقدام دوقطبی کردن جامعه و مأیوس کردن مردم را در پی دارد و در واقع ناسپاسی نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت:ما امیدواریم توافق خوبی صورت پذیرد اما راه درست این است که ما بر منافع ملی خود ایستادگی کنیم،پیگیری و بررسی دقیق در شورای عالی امنیت ملی را داشته باشیم. اگر به نتیجهای رسیدیم که انشاءالله خواهیم رسید آن وقت زمان شکر به درگاه الهی و جشن افتخار کردن است.
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست