رحمانیفضلی در جمع خبرنگاران:
گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس «افشانی» است/حاضر به هماهنگی با مجلس هستیم اما این به معنای تحمیل به دولت نیست
وزیر کشور با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس «افشانی» است، گفت: حاضر به هماهنگی با مجلس هستیم اما این به معنای تحمیل به دولت نیست.
به گزارش پايگاه خري تحليلي كهگيلويه، به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در زمینه جشن هستهای به وزارت کشور ابلاغ شده است یا خیر؟ اظهارداشت: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده اما طبیعی است اگر خداوند لطف کند و ختم به خیر شود مردم خودجوش جشن خواهند گرفت که ما به استانها و نیروی انتظامی اعلام کردیم که شرایط را برای حضور مناسب مردم فراهم کنند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب استاندار اظهار داشت: هر کسی وظیفهای دارد. نمایندگان مجلس و دولت هر کدام وظیفهای دارند که وظیفه وزیر کشور معرفی استاندار است تا دولت استاندار را انتخاب کند و وظیفه مجلس نیز در این امر نظارت بر این امر است.
رحمانیفضلی ادامه داد: ما در این دولت اعلام کردیم در رابطه با راجع به تعاملی که با مجلس داشتیم حاضر به هماهنگی هستیم اما هماهنگی به آن معنا نیست که به وزارت کشور یا دولت استانداری تحمیل شود کما اینکه تاکنون نیز این گونه نبوده است.
وی با بیان اینکه نمایندگان 5 نفر را به وزارت کشور برای استانداری فارس معرفی کردند خاطرنشان کرد: وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند. به هر حال یک نفر را خودمان به دولت معرفی کردیم و به دولت فرستادیم چراکه این حق و اختیار وزارت کشور است و امیدوارم بعد از معرفی استاندار به تعامل خوبی که با نمایندگان محترم توسط استاندار به وجود میآید این مسائل رفع شود، ما هیچ نگران نیستیم.
رحمانیفضلی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کردهاند نیز خاطرنشان کرد: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند نمیتوانیم فرار کنیم و گزینه ما آقای افشانی است که وی را به دولت معرفی کردیم.
رحمانیفضلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در راهپیمایی روز قدس گزارشاتی مبنی بر اینکه اقدامات خرابکارانه یا تروریستی انجام شود، بوده یا خیر اظهارداشت: ما از یک ماه قبل موضوع راهپیمایی و تجمعات را مورد توجه قرار دادیم، با توجه به اینکه گروههای تروریستی همواره قصد دارند از تجمعات بتوانند در جهت منافع خودشان استفاده کنند تدابیر لازم اندیشیده بودید و در مناطق مرزی نیز این کار را انجام دادیم و مطمئن بودیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و الحمدلله دو روز قبل گروهی سه نفری که مجهز به حمل سلاح بودند مواد منفجره و مواد انفجاری بودند توسط مرزبانان در منطقه شرقی بازداشت شدند که اعترافات بسیاری انجام دادند و حتما شبکه آنان شناسایی خواهد شد و اقدامات لازم درباره آنان انجام خواهد شد، این گروه تروریستی وابسته به گروههای تروریستی شرق کشور بودند.
رحمانیفضلی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب گفت: توقع در این زمینه زیاد است و این توقع به حق است که مردم توقع دارند و هم مسئولین دولت و مقام معظم رهبری در این زمینه توقع دارند چراکه ما یک جامعه دینی هستیم و به دنبال آن هستیم که الگوهای مناسب با عرف، مذهب معرفی شوند که در دولت شورای اجتماعی وزارت کشور به طور مرتب تشکیل شده است و برنامههای مختلفی را برای فعال کردن دستگاههای اجرایی در این زمینه تدارک دیدیم و نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی وجود داشته باشد.
رحمانیفضلی ادامه داد: در مرحله اول این امر باید از درون دستگاههای اجرایی انجام شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است و گزارشهایی که ما داریم آن است که وضعیت بهتر شده است و تلاشهای خوبی صورت گرفته است اما در فضای عمومی که پلیس مسئول است هیچ گونه کاهشی در اقدامات پلیس نداشتیم اما این کار با روشهای هوشمندانه و مدبرانه که موجب رنجش مردم نشود صورت گرفته است تا التهاب اجتماعی ایجاد نکند و این امر مبتنی بر مشارکت مردم بوده است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اما اینکه خودمان در این زمینه راضی باشیم باید بگوییم که ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.
انتهای پیام/گ
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست