بازخوانی شاخصههای یک توافق بد/ راه تسلط کفار بر مؤمنان بسته میماند؟
توافقی که به معنای از دست رفتن عزت و استقلال ملت ایران در مقابل باج خواهی و زورگیری طرف مقابل صورت گیرد که براین مبنا عدول از دیپلماسی انقلابی، عدول از حقوق هستهای جمهوری اسلامی ایران، عدول از حق غنیسازی ایران و عدم توجه به ظرفیت داخلی و چشم دوختن به خارج از کشور از جمله آنها می باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 درحالی به مرحله نهایی خود نزدیک می شود که نوع و چگونگی توافق برای هر دوطرف بسیار مهم و کلیدی به نظر میرسد.
آن چه در این میان باید به آن توجه داشت حصول یک توافق خوب به معنای واقعی برای جمهوری اسلامی ایران است که در آن علاوه بر حفظ دستاوردهای هستهای و انجام کلیهی برنامههای مربوط به توسعه و تحقیقات در موضوعات مربوط به انرژی هستهای تمامی تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران در سطوح مختلف برچیده شود و هم چنین بازرسیهایی که قرار است در هر قالبی انجام گیرد حریم امنیتی و نظامی کشور را مورد تجاوز قرار ندهد و نظام را با چالشهای جدیدی که سرچشمهی آن از بهانه تراشیهای بدون دلیل و مدرک آژانس و کشورهای غربی و آمریکایی میباشد مواجه نسازد.
بر این اساس می توان شاخصههای یک توافق بد را این گونه دسته بندی کرد:
1-عبور از خطوط قرمز نظام
اگر در توافقی که صورت می گیرد به ارزشهای جدی نظام توجهی نشده باشد، از اماکن نظامی ما بازرسی شود، ازتوسعه علمی و عملی این صنعت در بعد ملی و فرا ملی جلوگیری بعمل آید و در آن نسبت به هشدارهای رهبری توجه لازم صورت نگیرد یک توافق نامطلوب خواهد بود.
2-مرحلهای
توافق دو مرحلهای چنان چه به معنای این باشد که لغو تحریمها در مراحل بعد مورد تصمیمگیری قرار گیرد یا بخشی از آنها لغو و مابقی نگاه داشته شود و لغو تحریمها به یک فرآیند جدید مرتبط شود و آنها یکجا برداشته نشود.
3-سبب تحقیر ملت ایران
توافقی که به معنای از دست رفتن عزت و استقلال ملت ایران در مقابل باج خواهی و زورگیری طرف مقابل صورت گیرد که براین مبنا عدول از دیپلماسی انقلابی، عدول از حقوق هستهای جمهوری اسلامی ایران، عدول از حق غنیسازی ایران و عدم توجه به ظرفیت داخلی و چشم دوختن به خارج از کشور از جمله آنها می باشد.
هرچند که طی روزهای گذشته اظهارات مسئولین بلند پایهی دولتی به خصوص شخص اول اجرایی کشور نگرانیهایی را در سطوح مختلف با تشابهسازی این توافق با صلح امام حسن (ع) ایجاد کرده است اما باید به این نکته توجه کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران از یک پارچگی و انسجام ذاتی مبتنی بر محورهای اصیل خود برخوردار است.
امام علی علیه السلام در خصوص صلح با دشمن میفرماید: هرگز دعوت دشمن را به صلح در حالی که رضای خدا در آن است رد مکن، زیرا در هنگام صلح است که راحتی برای لشکریانت حاصل آید و از غصه و تشویش خاطر آسوده میشوی و امنیت برای جامعه توجه وجود میآید. با این حال از دشمن و حیلهگریهای او پس از صلح، شدیدا بر حذر باش، چه بسا دشمن خود را به انسان نزدیک میکند تا او را غافلگیر سازد؛ پس همواره بر حذر باش و خوش گمانی در این مورد را متهم بساز.
درست است که صلح و مذاکره با دشمن یکی از روشهای اصولی مکتب شیعه بر اساس آموزههای ائمه اطهار علیهم السلام بوده اما این امر منوط است به رضایت خداوند متعال و رضایت خداوند متعال قطعا در توافقی که موجب تحقیر و تضعیف ملت مسلمان ایران شود نخواهد بود.
که این را خداوند در قرآن کریم می فرماید: "ولن یجعل الله للکافرین على المؤمنین سبیلا".
براساس شاخصههای اصلی یک توافق بد باید توجه داشت که هرچند دست تیم مذاکره کننده هستهای کشورمان برای انجام یک توافق باز است اما هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی حتی در سختترین لحظات مذاکرات که قطعا با تهدید طرفهای مقابل همراه است نباید زیر بار چنین توافقی برود و اگر اصول حقه ملت ایران در مذاکرات در هر یک از مفاد توافق رعایت نشود قطعا این توافق ضمانت اجرایی نخواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران برمبنای حفظ آرمانها و دستاوردهای ملت خود رفتار خواهد کرد و این توافق بد است که هیچ گاه اجرایی نخواهد شد.
منبع : دانا
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ کجای کار میوه فروشان ایستادهایم؟ / یا گرانی مهار شود، یا مردم خود وارد شوند
- ◄ تغییر زمان عزاداریهای «زینبیه» برای حفظ سنگر شبانه در دهدشت
- ◄ جنگ تمام نشده، مراقب خیابانها باشید
- ◄ همافزایی دستگاهها برای بزرگداشت غدیر در کهگیلویه
- ◄ تحمیل نظری به رهبری امکانپذیر نیست
- ◄ افزایش ۲۱ درصدی کرایه برونشهری در کهگیلویهوبویراحمد+نرخ جدید
- ◄ برپایی میز خدمت بیمه ایران در مصلی دهدشت همزمان با اعیاد قربان و غدیر / قدردانی فرماندار کهگیلویه از عملکرد این شعبه
- ◄ پلمب و جریمه ۶ واحد متخلف در دهدشت
- ◄ بازداشت عامل هتک حیثیت شهروندان سوقی در فضای مجازی
- ◄ تعجب معاون وزیر بهداشت از وضعیت بیمارستان دهدشت
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست
- ◄ شهرک صنعتی شماره ۲ دهدشت؛ بستری آماده برای جهش تولید و اشتغال در کهگیلویه
آخرین اخبار
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست
- ◄ سرپرست جدید روابطعمومی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد
- ◄ از آسفالت بلوطبنگان تا رفع مشکلات کوهبرد؛ فرماندار پای دردِ دل روستاییان نشست