آخرین اخبار

8. بهمن 1393 - 15:56   |   کد مطلب: 229
امام جمعه دهدشت، خواستار فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست شد و گفت: سالم‌ بودن محیط زیست به‌عنوان مهم‌ترین اولویت زندگی هر شهروند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به‌مناسبت گرامیداشت هفته پاک، ظهر امروز رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه به همراه پرسنل این حوزه با امام جمعه دهدشت دیدار به عمل آوردند.

 

سیدنصیر حسینی در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات این حوزه در حفاظت از محیط زیست، حیات انسان را وابسته به آرامش طبیعت دانست و با اشاره به رابطه تنگاتنگ بین انسان و محیط زیست اظهار کرد: اگر طبیعت دستخوش صنعت امروزی قرار گیرد، آرامش انسان‌ها هم از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در هر جامعه سلامت محیط زیست می‌باشد، افزود: سالم‌ بودن محیط زیست به‌عنوان مهم‌ترین اولویت زندگی هر شهروند است.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه هنوز آن‌طور که شایسته است فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین جامعه ما نهادینه نشده، کار در این حوزه را ظریف و حیاتی عنوان و خواستار حفاظت از مخلوق‌های زیبای خداوند در این خصوص شد.

 

وی با اشاره به شکار غیرمجاز برخی حیوانات و پرندگان توسط انسان‌ها، این کار را غلط و نوعی ضرر به جامعه محیط زیست دانست و با بیان اینکه زندگی انسان‌ها بدون حیوانات نازیبا خواهد بود، ضرورت خلق حیوانات را یک امر ضروری در ساختار طبیعی خداوند عنوان و تصریح کرد: هر موجودی که خداوند در کره هستی خلق کرده، بی‌هدف نبوده است.

 

امام جمعه دهدشت حق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره‌مندی درست و مستمر از محیط زیست و همسو با توسعه پایدار، پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی کشور را از مهم‌ترین وظایف سازمان محیط زیست برشمرد.

 

 

در ادامه سیدقدرت‌الله علیپور تلاش برای محیط زیست را نشانه سپاس از خالق بی‌همتا عنوان و افزود: محیط زیست میراث و امانتی بر دوش بشریت است که اگر درست استفاده نشود، ضررش به خود انسان‌ها بر می‌گردد.

 

رئیس محیط زیست شهرستان کهگیلویه با توجه به اینکه شکار به‌عنوان یک نوع افتخار در منطقه ما نهادینه شده است، این نوع تفکر را غلط دانست و خواستار شکسته شدن این هنجار و زدوده شدن این ارزش در جامعه از امام جمعه شهرستان کهگیلویه شد.

 

 

انتهای پیام : و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک