گزارش دانا/
توپ "کم آبی" در زمین تحریم ها/ بحران آب سوء تدبیر مدیریتی است یا اثر تحریم ها!؟
این روزها در حالی که اکثر شهرهای کشور با بحران بی سابقه آب دست و پنچخ نرم می کنند، مسئولین هنوز بی تفاوت از کنار این قضیه عبور می کنند تا روزهای بی آبی را کاملا لمس کنیم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا کشور ایران به خاطر قرار گرفتن در محدوده خشک و نیمه خشک در 10 سال آینده با مشکلات بی آبی مواجه خواهد شد که قطعا باید از همین امروز به دنبال راه های مناسب برای کمتر کردن مشکلات داشته باشیم. امری که هنوز مسئولین از آن غفلت می کنند.
غفلت امروز مطمنا در اینده ایران را با مشکل بی آبی روبرو خواهد کرد، مشکلی که این روزها باید دنبال راه حل برایش باشیم و گرنه بعد از ده سال قضیه "نوش دارو پس از مرگ سهراب" تکرار خواهد شد.
امروزه شاهد ماجرای کم آبی در بیشتر شهر های کشور هستیم که هنوز تدبیری برای این مسئله اندیشیده نشده است. این در شرایطی است که همین چند روز پیش نیز رئیس جمهور کشورمان مسئله کم آبی در کشور را به ماجرای تحریم ها گره زد و اظهار داشت که رفع معضل کم آبی نیز به رفع تحریم ها مربوط است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان مسئله بحران آب را ناشی از تصمیمات غلط و سوء تدبیرهای مدیریتی می دانند.
تأثیر بحران کمآبی بر زندگی ۱.۸ میلیارد نفر تا 10 سال آینده
بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که بحران کمآبی تاثیر مستقیمی بر زندگی ۱.۸ میلیارد نفر تا 10 سال آینده خواهد گذاشت و در این میان کشورمان با توجه به قرار داشتن در منطقه خشک و نیمه خشک با این تهدید بهصورت جدی روبرو است.
بحران آب؛ ترسیم کننده آینده ای نگرانکننده برای کبودراهنگ
اواسط امسال شهرستان کبودراهنگ شاهد برگزاری همایشی ملی تحت عنوان «همایش ملی بحران آب و راه های برون رفت آن» به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز کبودراهنگ با موضوع مدیریت آب است.
با توجه به وضعیت بحرانی دشت کبودراهنگ، این موضوع در جایگاه خود اتفاقاً اهمیت ویژه ای برای شهرستان ما دارد و می تواند فرصت مناسبی برای طرح مباحث حوزه آب در این شهرستان باشد.
بحران آب در سنندج؛ سد قشلاق فقط تا 1 ماه دیگر ذخیره آب دارد
سنندج از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی و در دانه کوه های متعدد همواره از لحاظ نعمت خدادادی آب جزء شهرهای برتر ایران بوده است اما متاسفانه در سالهای اخیر و بالاخص سال گذشته به دلیل افت شدید بارش ها، وضعیت آب سنندج بحرانی شده است.
افزایش جمعیت ساکن در شهر نه چندان بزرگ سنندج به بیش از 500 هزار نفر و همچنین توسعه بی رویه و غیرقانونی مناطق حاشیه نشین مزید بر این علت شده است تا مصرف آب شرب در سنندج به طور بی سابقه ای افزایش یابد.
مشکل بی آبی امسال نیز گریبان گیر مردم اهرم شد
استان بوشهر در منطقهای از کشور واقع شده است که از نظر بارشی با کمبودهای زیادی روبرو است و در زمینه تامین آب مورد نیاز خود در بخشهای کشاورزی و آب شرب همواره با کمبودهایی روبرو است.
بخش عمده آب استان بوشهر از طریق استانهای همجوار یعنی فارس و کهگیلویه و بویر احمد تامین میشود و بخشی نیز از طریق چاههای استان در شهرها و روستاها و بخشی نیزاز طریق تاسیسات آبشیرینکن تامین میشود.
آب شهر اهرم در حالی قطع شده است که قبل از قطع آب شهر، اطلاعرسانی در این زمینه صورت نگرفته بود تا مردم نسبت به پرکردن مخازن ذخیره آب منازل خود اقدام کنند و آب باقیمانده را نیز با فرض وصل بودن آب شهر، مصرف کردند.
روستا در بخش بندپی غربی از بی آبی رنج می برند
بخشدار بندپی غربی از حفر چاه در روستای میاندره خبر داد و بیان داشت: اظهارات اولیه کارشناسان این است که این چاه می تواند سه یا چهار روستا را آب دهد که در مجموع ۳۰درصد از روستاهایی که مطلقا آب نداشتند از نعمت آب برخوردارمی شوند.
وی با بیان اینکه در بخش بندپی غربی ۱۳روستا مطلقا آب ندارند، افزود: ۱۵روستا آب خود گردان دارند.
انتهای پیام/
پربیننده ترین
- ◄ بازداشت رئیس مؤسسه صالحین دهدشت به اتهام کلاهبرداری / توصیه به ۱۳ هزار مالباخته
- ◄ رئیس بنیاد شهید کهگیلویه تغییر کرد
- ◄ التهاب در بازار مرغ کهگیلویه /فرماندار:تسلیم باجخواهی عاملین توزیع نمیشویم
- ◄ پنج شنبه ؛آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه کهگیلویه
- ◄ بنیاد شهید جای مباحث جناحی و سیاسی نیست؛مراقب افراد حاشیهساز باشید
- ◄ خداحافظی فرمانده سپاه کهگیلویه پس از ۳۳سال خدمت
- ◄ حماسه برنوها در کوه سیاه» روایت شد
- ◄ بهرهبرداری از ۴ فضای آموزشی به زودی در کهگیلویه
- ◄ از شاهنامه تا کانون: وقتی نسل جدید با هنر نقالی، میراث فردوسی را ورق میزند
- ◄ هفته بسیج سازندگی؛ جلوهای روشن از ارادههای خستگیناپذیر در مسیر عدالت
- ◄ فراخوان جشنواره استانی عکس حماسه میدان در کهگیلویه
- ◄ شرمندگی یک شهر در برابر خانواده شهدا
- ◄ بازدید بیسابقه دادستان از پروژههای عمرانی دهدشت و سمغان / شهردار موظف به گزارش ماهانه شد
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ جهادگران کهگیلویه از خانواده شهید و مجروح کوه سیاه سرکشی کردند
آخرین اخبار
- ◄ بسیج تمامی امکانات برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی و مراسم تشییع رهبر شهید
- ◄ نگاهی به سبک مدیریت میدانی فرمانداری که «از جنس همین خاک» است
- ◄ کافه های دهدشت،تهدیدی برای امنیت و آرامش اجتماعی؛دادستان ورود کند
- ◄ ارتقای جایگاه قضائی کهگیلویه و بویراحمد به رتبه ۲ کشور
- ◄ روایت پدخندق
- ◄ ظهر عاشورای خندق / وقتی رزمندگان با لب تشنه، دشمن را زمینگیر کردند
- ◄ عزاداری دهدشتیهادرروز عاشورا
- ◄ امانت ۱۱ هزار کتاب در کتابخانههای کهگیلویه
- ◄ گلایه امام جمعه دهدشت از «گردنکشی» برخی میوهفروشان؛جریمههای تعزیراتی برای متخلفان بازدارنده نیست
- ◄ دشمن برای تضعیف ایران به دنبال «شکاف ملی» است؛ راهکار مقابله، تبعیت از رهبری و حفظ وحدت است
- ◄ چهاردهمین سوگواره «احلی من العسل» در دهدشت برگزار شد
- ◄ فصلالخطاب ما فرمایشات مقام معظم رهبری است
- ◄ کشاورزی کهگیلویه در مسیر رونق و امنیت غذایی
- ◄ دستنوشته شهید «علی کیانی» منتشر شد
- ◄ افسانه شکستناپذیری آمریکا درهم شکست