آخرین اخبار

12. دى 1393 - 19:25   |   کد مطلب: 19
امام جمعه دهدشت عنوان کرد
برخی و عده ها بدون عملکرد است
امام جمعه دهدشت،برخی وعده‌ها‌ را بدون عملکرد خواند و خواستار رسیدگی و تلاش مسئولان نسبت به شهرستان کهگیلویه شد.

به گزارش ر پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ،از کهگیلویه، سیدنصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهرستان کهگیلویه با اشاره به آغاز هفته وحدت، پیامبر اسلام را محور وحدت همه مسلمانان عنوان کرد و اظهار داشت : آن بزرگوار یک شخصیت عظیم الهی است که به هنگام تولدشان نوری ساطع شد که تمام عالم از وجود آن نور روشن و منور گردید.

حسینی، توجه به نماز را رکن اصلی در اسلام دانست و خواستار گسترش فرهنگ اسلامی در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی شد و بیان کرد: در سایه فرهنگ اسلامی مردم را به فرهنگ اسلام دعوت کنیم.

امام جمعه دهدشت، کوبیده شدن مظاهر تمام شرک‌ها،خاموشی آتش‌کده فارس که هزاران سال خاموش نشده بود، خشک شدن دریاچه ساوه که مورد پرستش جاهلان بود، شکسته شدن و نابودی تمام پادشاهان جبار را از معجزات هنگام تولد پیامبر عظیم‌الشأن اسلام برشمرد.

وی، بسته شدن درب‌های آسمان به روی شیاطین را یکی دیگر از معجزات تولد پیامبر اسلام عنوان کرد و ادامه داد: تا قبل از تولد پیامبر شیاطین به آسمان‌ها می‌رفتند و اخبار غیبی را دریافت می‌کردند، اما بعد از تولد پیامبر اسلام درب‌های آسمان به‌روی آن‌ها بسته شد.

وی، در ادامه سخنانش با اشاره به شهادت حماسه شهدای هویزه در سال 1359 ضمن گرامیداشت این روز، بیان داشت: همه می‌میرند، اما برخی شجاعانه و مردانه در راه خدا، و طی کردن مسیر این بزرگ‌مردان باعث سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها خواهد شد.

خیب نماز جمعه دهدشت، اجرای توطئه استعمار کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314 را یادآور شد و بدحجابی‌های اخیر جامعه امروزی را از آثار همان دوران قبل از انقلاب عنوان و با توجه به پوشش نامناسب در سطح جامعه، این وضعیت را نگران‌کننده خواند و خواستار توجه و مدیریت بیشتر والدین در تربیت فرزندان خود در این زمینه  شد.

وی نام زیبا را حق فرزند از والدین دانست و خواستار گذاشتن نام‌های زیبا از جمله عبد‌الله و نام ائمه‌اطهار (ع) شد و تصریح کرد: اگر اسم پیامبر در خانه‌ای باشد، فقر سراغ آن خانه نخواهد رفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و کارکنان اداره ثبت احوال، ثبت هویت انسان‌ها را مهم خواند و بیان داشت: اگر انسانی هویت نداشته باشد در تاریخ گم خواهد شد.

امام جمعه دهدشت،در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از سفر نماینده ولی فقیه در استان و معاونان و مدیران استانی که از نزدیک مشکلات را مورد بررسی قرار دادند، با اشاره به پروژه‌‌های نیمه‌تمام از جمله سیمان سپو، پتروشیمی و پروژه محور جاده پاتاوه به دهدشت که همین‌طور معلق مانده‌اند، برخی وعده‌ها‌ را بدون عملکرد خواند و خواستار رسیدگی و تلاش مسئولان نسبت به شهرستان کهگیلویه که مرکز مدیریت فرهنگی و جغرافیایی استان است، شد.

حسینی، با اشاره به مهاجرت معکوس دهدشت به شهرستان‌های همجوار، این وضعیت را نگران‌کننده عنوان و ایجاد اشتغال در منطقه کهگیلویه را اولویت مشکلات عنوان کرد و افزود: اگر توجه به اشتغال نشود، فجایع بسیاری از جهت اقتصادی، سیاسی و مفاسد اجتماعی رخ خواهد داد.

وی در پایان با توجه به قطع شدن شبکه‌های دیجیتالی در اثر یک باد و رعد و برق خواستاری رسیدگی به متولیان امر در این زمینه شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک