آخرین اخبار

23. خرداد 1394 - 14:09   |   کد مطلب: 1874
رییس انجمن قلم ایران، عدم بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای و مقامات نظامی کشور را یکی از خطوط مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: با این وجود تیم مذاکره کننده با بازی با کلمات اظهار می کند که اجازه مصاحبه و بازرسی های هدایت شده را می دهیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،  محمدرضا سرشار، نویسنده و منتقد ادبیات داستانی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی دیار آفتاب، حمایت خود را از گزاره برگ ملی اعلام کرد.



سرشار با اشاره به اینکه به شدت از روند مذاکرات نگران است، اظهار کرد: پنهان کاری هایی که متاسفانه دولت و وزارت امور خارجه دارند موجب بی اعتمادی مردم به روند مذاکرات شده است.



وی افزود: مقام معظم رهبری با صراحت تمام بر لغو تمام تحریم ها همزمان با اجرای توافقنامه توسط ایران تاکید دارند اما این اتفاق نیافتاده است.



رییس انجمن قلم ایران، عدم بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای و مقامات نظامی کشور را یکی دیگر از خطوط مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: با این وجود تیم مذاکره کننده با بازی با کلمات اظهار می کند که اجازه مصاحبه و بازرسی های هدایت شده (!) را می دهیم.



سرشار ادامه داد: وقتی قرار باشد در این مذاکرات همه چیز را بدهیم اما چیزی به دست نیاوریم برای چه باید آن را ادامه بدهیم؟ اصولا چرا ما باید تعهداتی را بپذیریم که هیچ الزامی به پذیرفتن آن نداریم. حتی عضویت داوطلبانه ما در آژانس بین المللی هسته ای نیز از ابتدا کار غلطی بود.

 

امضای پروتکل الحاقی تعهدات بسیار سنگینی بر دوش ایران می گذارد

وی با اشاره به اینکه عضویت در آژانس تنها موجب وارد آمدن فشارهای زیاد بر ملت ایران شده است، بیان کرد: با عضویت در آژانس تعهداتی را بر خود تحمیل کردیم که در صورت عضو نشدن در آن هرگز بر ما تحمیل نمی شد. امروز نیز با امضای داوطلبانه پروتکل الحاقی تعهدات بسیار سنگین غیر لازم دیگری را به دست خود بر دوش خود می گذاریم.



رییس سابق هیات علمی «گروه ادبیات اندیشه» اعلام کرد: ملت ایران در هیچ دوره ای از سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به اندازه دوره اصلاحات، که آن طور خفت بار تعلیق ها را پذیرفت و اکنون که تحت عنوان اعتدال گرایی – در واقع ادامه همان دوران بسیار خسارت بار به اصطلاح اصلاحات - تعهدات بیشتری را متحمل می شویم، تا این حدود در سطح جهان تحقیر نشده بود.



سرشار با بیان اینکه ما امروز اوج تحریم ها را تجربه کرده ایم، افزود: البته وضعیت مالی خیلی از ادارات مناسب نیست. اما همان طور که ما این شرایط را پذیرفته ایم و با آن کنار آمده ایم و تا این جا مقاومت کرده ایم، این استقامت را ادامه خواهیم داد.



وی تاکید کرد: روزگاری آقای هاشمی رفسنجانی در یکی از خطبه های دهه 60 در نماز جمعه گفت: «در هر مبارزه ای، طرفی که بتواند تنها یک دقیقه بیشتر از دشمنش مقاومت کند برنده است». درقرآن مجید هم آمده است که در چالش و منازعه با دشمنان، همانطور که شما آسیب می بینید طرف مقابل هم ضربه می بیند و همان طور که ممکن است شما خسته شوید، آنها هم خسته می شوند. ولی آنها خستگی و آسیب دیدگی شان را بروز نمی دهند. بنابراین، ما که این همه استقامت ورزیده ایم، بهتر است آن یک دقیقه مقاومت اضافی را هم ما بکنیم؛ و  با این کار، دشمن را به زانو درآوریم.

 

فقط کافیست یک دقیقه بیشتر از دشمن مقاومت کنیم

این استاد سابق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با اشاره به جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1976 میلادی، بیان کرد: اعراب تنها با چند روز مقاومت بیشتر، می توانستند اسرائیل را برای همیشه نابود کنند. همان طور که پس از شکست اعراب، نخست وزیر وقت اسرائیل – مناخیم بگین - اعتراف کرد که اسرائیلیها در روزهای آخر جنگ به مرز نابودی رسیده بودند. اما اعراب با پذیرش آتش بس و توقف عملیات، به آنها این فرصت را دادند تا خود را از مخمصه نجات دهند. شاید مشابه همین شرایط نیز امروز برای ما و آمریکا حاکم است.



سرشار با طرح این سوال که دشمن چرا با ما به مذاکره نشسته است؟ توضیح داد: دشمن اگر به ما احتیاج نداشت مذاکره نمی کرد. آنها امروز به این نتیجه رسیده اند که روش های گذشته شان بی تاثیر یا کم تاثیر بوده و راه مذاکره را در پیش گرفته اند. البته ما هم در مذاکره به دنبال رفع نیازهایمان هستیم. اما با این روند، ما روز به روز عقب نشینی کرده و دشمن روز به روز جری تر می شود و پیشروی می کند.



نویسنده متعهد ایران با اعتراض به اینکه متن گزاره برگ ملی ایران خیلی ملایم است، بیان کرد: به نظر من باید خطوط قرمز پررنگ تر و بیشتری برای مذاکرات ترسیم کرد این را هم نباید از نظر دور داشت که چنانچه ایران امروز از این چالش هم بیرون آید فردا با چالش های جدیدی از سوی آمریکا و متحدانش روبه رو خواهد شد. این فشارها تا زمانی که از نظر صنعتی، علمی، نظامی و فرهنگی تبدیل به یک ابرقدرت نشویم، همچنان ادامه دارد.

 

کشور ما خانواده ای با درآمد کم و خرج زیاد است

سرشار با تاکید بر اینکه برای بهانه گیر همیشه بهانه وجود دارد، اظهار کرد: طرف غربی با تثبیت سازوکاری خاص، هر موقع اراده کند بدون تصویب شورای امنیت دوباره تحریم ها را برمی گرداند.



وی داشتن امید به خارج از کشور را یکی از سیاست های غلط عنوان کرد و گفت: راه برون رفت این نظام از مشکلات هرروزه با آمریکا و اروپا، اتکا به اقتصاد ملی و داخلی است.



این مدرس دانشگاه، نظام را به یک خانواده تشبیه کرد و افزود: ما مانند یک خانواده هستیم و باید با مدیریت مناسب با درآمد کم و محدود نقاط هدررفت منابع و پول را بسته و با صرفه جویی، بسیاری از نیازهای بعضا کاذب اقتصادی فعلی خود را به خارج، از بین ببریم یا به حداقل برسانیم.



سرشار ادامه داد: حمایت از تولید داخل و مراوده با کشورهای همسو باعث می شود که تحریمها و تحولات جهانی تغییر و تاثیر منفی چندان جدی بر وضعیت معیشت مردم ما ایجاد نکند.

 

دولت عزم جدی برای ریشه کن کردن قاچاق داشته باشد

وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: رفاه زدگی، تنوع طلبی و مصرف گرایی باید ریشه کن شود. الآن مصیبت دولت عدم توانایی در کنترل مرزها و مبارزه با قاچاق و برخی واردات غیر یا کمتر ضروری کالاست.



این پژوهشگر و منتقد ادبی ابراز کرد: دولت باید با تمام قوا مرزها را تحت کنترل بگیرد. من تعجب می کنم که با وجود این همه تکنولوژی های پیشرفته، همچنان با معضلی مانند قاچاق کالا آن هم با این گستردگی دسته و پنجه نرم می کنیم.



سرشار ادامه داد: دولت توانایی ریشه کن کردن قاچاق را ندارد، نفوذ باندهای فساد اقتصادی در برخی مراکز دولتی و غیردولتی تاسف بار است. ابتدا باید این سرهای فساد سوزانده شود تا بقیه امور به راحتی کنترل شود.

 

آیا عرصه های درخشان تاریخ ما وابسته به نفت بوده است؟

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وضع معیشت مردم، افزود: دو برابر جمعیت کنونی، با همین امکانات فعلی و با وجود تحریم ها می توانند با سطح رفاهی بهتری در کشور زندگی کنند در صورتی که نقاط هدر رفت سرمایه های ملی کشوربسته و فرهنگ زندگی ما مطابق الگوهای اسلامی شود.



رئیس انجمن قلم ایران بیان کرد: نفت در کشور ما حدود 100 سال پیش اسخراج و صادر شده است. آیا قبل از کشف نفت، مردم ایران زندگی نمی کردند؟ آیا دوران درخشان کشور ما در تاریخ وابسته به نفت بود؟ لذا از این پس هم با برنامه ریزی دقیق و اصلاح الگوی زندگی مردم و دولت می توانیم با اقتصاد بدون نفت زندگی خوبی برای مردم رقم بزنیم.



سرشار ابراز کرد: من معتقدم که متاسفانه در بعضی مسئولان دولتی ما اراده و عزم جدی برای رفع این امور وجود ندارد. چرا که امروز بعضی از مسئولان دولتی خود مولتی سرمایه دارهستند.



وی با بیان کلام امام خمینی(ره) با این مضمون که به کسانی رای دهید که طعم فقر را چشیده و برای اسلام سیلی خورده باشند، خاطرنشان کرد: وزیر با هزار میلیارد تومان و وزیر دیگر با 290 میلیارد تومان سرمایه تا چه حد طعم فقر را چشیده است؟ کدامشان برای اسلام سیلی خورده اند؟ وقتی بخش قابل توجهی از گردانندگان کشور در دولت از این افراد هستند مسلما نتیجه بهتری از وضع فعلی برای ملت متصور نیست.

 

انتهای پیام/ر/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک