آخرین اخبار

8. آذر 1400 - 15:51   |   کد مطلب: 10182
مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان کهگیلویه و به طور نمادین در مدرسه شهید مطهری دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ رئیس آموزش و پرورش دهدشت در حاشیه مانور زلزله با اشاره به اینکه ۸ آذرماه هر سال این برنامه در سراسر مدارس کشور برگزار می شود، گفت: در این رزمایش هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در زمان بروز حوادث طبیعی و ایجاد آمادگی در زمان وقوع لزلزله است که دانش آموزان با چگونگی مقابله با این حوادث و نحوه پناه گیری اشنا می شوند.

 

 

 

فضل الله گنجی پور با بیان اینکه مانور برگزار شده دارای استانداردهای لازم بود و با آمادگی کامل دانش آموزان برگزار شد افزود: در این رزمایش دانش اموزان نحوه پناه گیری و خروج اضطراری ایمن که ۲اصل مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله بخصوص در مدارس است را فرا گرفته و با آموزش هایی که از قبل با کمک هلال احمر دیدند آنها با امکانات موجود در مدرسه به کمک مصدومین احتمالی شتافتند و یادگرفتند که در زمان وقوع زلزله از حداقل امکانات بهترین استفاده ها را ببرند.

 

 معاون امور پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دهدشت نیز گفت: همزمان با سراسر کشور بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار«مدرسه ایمن، جامعه تاب‌ آور» باهدف ارتقای آگاهی دانش‌آموزان با رویکرد خروج اضطراری و پناهگیری ایمن در مدارس کهگیلویه برگزار شد.

 

 

 

حقانی افزود: زنگ مانور زلزله در شهرستان کهگیلویه و صورت نمادین در مدرسه شهید مطهری دهدشت نواخته شد و دانش آموزان شرکت کننده در این رزمایش توسط نیروهای هلال احمر با اصول صحیح خروج اضطراری و پناهگیری آشنا شدند.

 

 

 

 وی تصریح کرد: در این برنامه چند تیم امدادی از دانش اموزان اموزش دیده به برخی مصدومان مانور تا رسیدن نیروهای هلال احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ خدمات‌رسانی کردند.

 

تصاویر تکمیلی؛

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک