آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 1:31   |   کد مطلب: 8449
پروژه آجر مروارید که در 5 کیلومتری دهدشت با چشم‌انداز خوب و افق روشن در سال88 کلنگ زنی شده بود بعد از 7 سال در مرداد ماه سال ۹۵ افتتاح و راه اندازی شد و 100 نفر از جوانان بیکار را مشغول به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

 

طی سالیان گذشته کلنگ‌های بسیاری هم بر خاک کهگیلویه به زمین نشست اما به مذاق زمین خوش نیامد. از کلنگ پتروشیمی تا سیمان سپو تا آبرسانی به حومه غربی که همگی هنوز به نتیجه نرسیده اند.

 

در این میان پروژه آجر مروارید که در 5 کیلومتری دهدشت با چشم‌انداز خوب و افق روشن در سال88 کلنگ زنی شده بود بعد از 7 سال در مرداد ماه سال ۹۵ افتتاح و راه اندازی شد 100 نفر از جوانان بیکار را مشغول به کار کرد.

دهدشت

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به خوبی پیش رفت و توانست نزدیک به ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم بعد از راه اندازی فاز اول پروژه مشغول به کار کند. 

جوانان زیاد دیگری نیز بعد از راه اندازی فاز دوم پروژه در این کارخانه مشغول به کار می شوند.

عدل هاشمی پور نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با  ابرلز خوشحالی از اشتغال جوانان بومی در ابن کارخانه با بیان اینکه برای راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه ۵ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شده است، افزود: به زودی این اعتبار در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات لازم برای فاز دوم این کارخانه خریداری شده است، گفت: سرمایه گذار پس از دریافت تسهیلات باید در یک برنامه زمانبندی فاز دوم را راه‌اندازی کند.

دهدشت

هاشمی‌پور با بیان اینکه بعد از پرداخت تسهیلات برنامه زمانبندی ساخت فاز دوم کارخانه آجر دهدشت اعلام می‌شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی این فاز جدید برای بیش از یکصد نفر در این کارخانه اشتغالزایی می‌شود.

آقای نصرت الله رئیسی زاده مدیرعامل کارخانه ی آجر هدشت با بیان اینکه ساخت این کارخانه در سال 88 در زمینی به مساحت 300 هزار متر مربع آغاز شد افزود: به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران بعد از 7 سال به همت و تلاش مهندسان و کارگران ایرانی مرداد ماه افتتاح شد.

دهدشتدهدشت



آقای رئیس زاده با بیان اینکه کارخانه ی آجر دهدشت دارای دو خط تولید است  افزود: خط اول تولید این کارخانه با پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا مرداد ماه امسال با ظرفیت تولید 150 هزار تن آجر و سفال در سال و اشتغالزایی 100 نفر راه اندازی شد.

وی گفت: هم اکنون محصولات این کارخانه نه تنها در استان بلکه به استان های دیگر نیز صادر می شود.

دهدستدهدشت

مدیرعامل کارخانه آجر دهدشت با بیان اینکه خط دوم تولید این کارخانه قرار است در آینده نزدیک راه اندازی شود گفت: با بهره برداری از خط دوم تولید این کارخانه، میزان تولید آجر و سفال این کارخانه به 360 هزار تن در سال افزایش می یابد و برای 300 نفر نیز شغل ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 17 نوع آجر با کیفیت در کارخانه ی آجر دهدشت تولید می شود افزود: خاک مرغوب از معدن در اطراف کارخانه استخراج و پس از خرد شدن و انبار شدن در انبار گل به خط تولید می رود و به شکل قالب های مختلف برش و پخته می شود.

 

رئیسی زاده گفت: با وجود تحریم ای زیاد ساخت این کارخانه هزینه ای زیادی برای ما داشت که با سعی و استقامت این کار را به نتیجه رساندیم.

دهدشت

مجیدیان یکی از کسانی که در این کارخانه مشغول به کار شده است با بیان اینکه مهارت اولیه خود را از متخصصین ایتالیایی کسب کرده ایم گفت: اما در حال حاضر مهارت ما به حدی رسیده است که خود کار عیب یابی و راه ادازی تمام قسمت ها را انجام می دهیم.

دهدشت

چندی پیش در این کارخانه حادثه بسیار تلخی رخ داد که آنه هم  مرگ "مجید هدایت" کارگر 35 ساله بود که بین دو واگن حمل آجر گرفتار و به طرز دردناکی جان باخت.

کارخانه آجر مروارید دهدشت با طی کردن راه پر فراز و نشیب به مراحل نهایی رسیده است و هم اینک نیازمند یاری مسئولان است تا راه‌اندازی فاز دوم و بهره‌برداری نهایی به سرعت عملی شود.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک