آخرین اخبار

3. مهر 1396 - 1:39   |   کد مطلب: 8391
سیزدهمین کاروان سلامت وحمایتی جمعیت هلال احمر کهگیلویه، در روستای ادرج بخش چاروسا با هدف ویزیت رایگان و اهدا بسته کمکی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، جمعیت هلال احمر کهگیلویه در هفته دفاع مقدس با برپایی سیزدهمین کاروان سلامت و حمایتی خود در روستای محروم ادرج بخش چاروسا اقدام به ویزیت و داروی رایگان و ارائه بسته های غذایی جهت خدمت به مردم این روستا کرد.

اهالی روستای ادرج بنا به گفته ساکنان باقی مانده روستا و شواهد موجود به دلیل نبود امکانات اولیه به روستای اطراف و بعضا به شهر مهاجرت کردند و تقریبا خالی از سکنه شد.

منازل مسکونی این روستا خیلی قدیمی و با استفاده از چوب، سنگ و گچ ساخته شده که طی سالیان گذشته به علت بارش باران و فرسودگی اکثر این خانه ها شکاف برداشته بود و همین امر مزید بر علت شد تا دیگر جای مناسبی برای زندگی مردم این روستا نباشد و مردم به جای دیگری بروند.

دهدشت حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت که همیشه در کاروان های هلال احمر کهگیلویه به دیدار مردم محروم کهگیلویه می رود و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می شود، وی اقدام به آموزش احکام اولیه مردم روستای ادرج کرد.

امام جمعه شهر دهدشت در این سفر به  گفت: ویزیت، توزیع داروی رایگان و بسته های حمایتی کار ارزشمندی است که کاروان سلامت هلال احمر در این سفر ارائه داده و امیدواریم این کارها در دستور مدیریت همه مسؤولان قرار گیرد.

دهدشت

حسینی به فقر و محرومیت در روستاهای هدف جمعیت هلال احمر بیان کرد: نیاز است مسئولان همکاری لازم در اجرای این طرح را با هلال احمر داشته باشند.

وی عنوان کرد: فقر و محرومیت در روستاها بعد از گذشت ۳۹ سال از عمر انقلاب شایسته مردم و مسئولان نیست و باید مسئولان در کمترین زمان ممکن نسبت به بررسی و برطرف کردن مشکلات این مناطق همکاری کنند.

امام جمعه دهدشت بالا بودن کرایه ماشین، اختلال در خطوط شبکه‌های تلفن همراه و صدا و سیما و ساماندهی رودخانه‌های فصلی برای کاهش بلایای طبیعی را از دیگر مشکلات روستای ادرج ذکر کرد.

دهدشت

در ادامه بخش اصلی از حضور کاروان سلامت و حمایتی هلال احمر کهگیلویه در روستای ادرج، ویزیت وداروی رایگان بود که همه ساکنین روستا برای چکاب و یا معالجه حضور پیدا کردند.

اقدام دیگر هلال احمر کهگیلویه اهدا بسته های حمایتی بود که با حضور امام جمعه محترم شهرستان کهگیلویه و ریاست اداره جمعیت هلال احمر کهگیلویه، صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه هم با اشاره به اجرای سیزدهمین طرح کاروان سلامت جمعیت هلال احمر گفت: تا پایان سال جاری ۲۰ کاروان دیگر به مناطق محروم و دور افتاده شهرستان خدماتی از جمله توزیع سبد غذایی و داروی رایگان ارائه می کنند.

دهدشت

سید عادل رهبریان اظهار داشت: بسته مواد غذایی به ارزش ۲۰ میلیون ریال در کاروان سلامت روستای ادرج توزیع و ۷۰ نفر نیز ویزیت رایگان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه درباره خدمات رسانی کاروان سلامت هلال احمر گفت:  در این طرح به روستاهایی خدمات ارائه می‌شود که با مراکز درمانی و بهداشتی فاصله داشته و دسترسی آسان به خدمات ندارند.

رهبریان با بیان اینکه علاوه بر ویزیت رایگان و توزیع بسته های حمایتی،در قالب این طرح مشکلات مناطق شناسایی و به کمک خبرنگاران انعکاس داده می‌شود گفت: کمک‌رسانی خیرین و سرکشی مسؤولان استانی و شهرستانی از دستاوردهای کاروان سلامت بوده است.

وی بیان کرد: منازل مسکونی روستاهایی در این سفر نیز که در حوادث دچار خسارت شده‌اند با بررسی کارشناسان و تشکیل پرونده کمک‌های بهتری به صاحبان آنها ارائه خواهد شد.

دهدشت

رهبریان جذب کمک های خیرین و زمینه سازی برای حضور مسولان استانی و شهرستانی به مناطق محروم را از دیگر دست آوردهای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه دانست.

وی با اشاره به حضور اصحاب رسانه در اجرای طرح کاروان سلامت عنوان کرد: خبرنگاران به‌عنوان زبان گویای مردم و مسئولان با انتشار گزارش‌های تأثیرگذار خیران را تشویق به تأمین نیازهای مردم کرده‌اند.

از آنجا که گوشه گوشه ایران اسلامی از وجود شهدا و خانواده شهدا خالی نبود، کاروان هلال احمر کهگیلویه بر مزار شهید ظهراب بتوخت تنها شهید روستای ادرج حاضر شدند و با قرائت فاتحه و گرامی داشت این شهید بزرگوار باآرمان های شهدا و امام بیعت کردند.

دهدشت

تنها بجامانده از خانواده شهید ظهراب بتوخت که خواهر این شهید است از قول های عمل نکرده مسئولان استانی و شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سامان دهی به این خانواده شهید گفت: با وجود این که تنها بازمانده از خانواده شهید است و فقط برای نگه داری از یادمان و مزار این شهید در این روستای به شددت محروم زندگی می کنم و از آنجا که درآمدی ندارم توان بازسازی محل سکونت خود را ندارم.

به گفته این خواهر شهید بارها مسئولانه مربوطه در دیدارهایی که با این خانواده شهید داشتند، قول هایی دادند که به وعده خود عمل نکردند.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک