آخرین اخبار

25. خرداد 1396 - 17:05   |   کد مطلب: 8017
مهمترین آرزو و دعای قاری قرآن دهدشتی این است که فرهنگ قرآنی در کلام و عمل در همه سطوح و زمینه در جامعه فراگیر شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، کسی که در مسیر نورانیت کلام وحی قرار گیرد از هرگونه انحراف مصون خواهد ماند و به همین منظور در ماه نزول قرآن به سراغ یکی از قاریان شهر دهدشت رفتیم کهتلاوت ها و صوت ولحن زیبای وی زبانزد مردم شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

علی دژند از قاریان و اساتید برتر قرآن شهر دهدشت است که سال های زیادی است که در امر آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش های قابل وصفی دارد که نتیجه آن تربیت قاریان بسیاری در این شهرستان است.

دهدشت

از وی خواستیم که به چند سوال ما پاسخ دهد.

 خودتون رو معرفی بفرمایید؟

علی دژند متولد دهدشت در سال ۱۳۶۴

اولین بار در چند سالگی و کجا قرآن رو آموزش دیدید و چه کسانی شما را به خواندن قرآن تشویق کردند؟

به فضل الهی ،توفیق داشتم از سن ۱۰سالگی در محضر قران هستم، اولین اساتیدم ، معلمین قرآن دوران ابتدایی ام بودن، جناب حاج پاکیزه و سایر معلمان عزیز بودن، بعدا بواسطه دوستانم در کلاس های قران هیئت انصار الثقلین ، به مدیریت حاج آقای اندرزیان شرکت کردم، که بسیار  مفید و تاثیرگذار بودند.
دیگر اساتیدم که توفیق شاگردی آنان را داشتم، آقایان نیک عهد،خدیش، جعفری و...بودند که جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم و براشون ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم. 

 موقع خواندن قرآن چه احساسی دارید؟

در زمان تلاوت قران،  احساس می کنم در بهشت هستم، و بسیار خوشحالم که خداوند توفیق تلاوت آیات نورانیش را به بنده داده است.

دهدشت

آیا به دیگران هم تلاوت قرآن را آموزش داده اید؟

با عنایت قران از چند سال گذشته توفیق دارم ، که آنچه را از اساتیدم اموخته ام رو در اختیار مشتاقان فراگیری قرآن قرار بدهم، و در مساجد، موسسه قرانی مبین دهدشت، جامعه القران دهدشت مشغول آموزش قرآن هستم. 

 چه مقام های در مسابقات قرآنی به دست آوردید؟

از زمان دانش آموزی در مسابقات شرکت می کردم، و رتبه های برتر شهرستانی و استانی دارم، رتبه اول شهرستانی و دوم استانی در دوره دبیرستان در رشته قرائت، رتبه  سوم قرائت مسابقات اوقاف شهرستانی، رتبه اول شهرستانی و سوم استانی در رشته ترتیل، رتبه های برتر دانشگاهی...

دهدشت

در زمینه قرآن چه آرزویی دارید؟

مهمترین ارزو و دعایم،  فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در کلام و عمل در همه سطوح و زمینه در جامعه هست.

 چه حرفی با جوانان هم سن خود دارید؟

انس با قران، فهم قران  و عمل به ایات نورانی قران و توصیه های اهل بیت  تنها راه سعادت و  خوشبختی لسا

دهدشت

سخن پایانی؟

قران شفاء دل ها و دوای درد های امروز هست، اگر میخواهیم در این زمانه پر اشوب و سراسر زمینه های گمراهی سالم بمانیم، باید به ریسمان الهی یعنی قران کریم  و مفسران کلام الهی،  اهل بیت رسول الله (علیهم السلام) متصل شویم، کلام نورانیشان رو بخوانیم و عمل کنیم.

ان شاءالله همه ما در پناه آیات نورانی قران سلامت و موفق باشیم.

 

بدون تردید نزدیک ترین و بهترین راه شناخت و بهره برداری از قرآن، رهنمودهای روشنگرانه خودِ این کتاب بزرگ است؛ چرا که در آیاتی بی شمارْ ضمن اشاره به حقیقت قرآن کریم و اهداف بزرگ آن، راه و شیوه های صحیح استفاده از این کتاب آسمانی هم تبیین گردیده است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک