آخرین اخبار

27. اسفند 1395 - 18:31   |   کد مطلب: 7704
در کنار آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی جلوه‌‌ای از زیبایی‌های خلقت الهی را به نمایش می‌گذارد که آبشار کمردوغ نمونه‌ای از این آثار خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است.
کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شهرستان کهگیلویه فصلی از تاریخ ایران و دیار سردار ملی و اسطوره ایران آریوبرزن، بلادشاپور و گنجه‌ای از معماری اسلامی دوران صفویه است. مکان‌های تاریخی در جای‌جای این شهرستان آیینه تمام‌نمای فرهنگ و تمدن این سرزمین و میراث فرهنگی است که از گذشتگان به ارث رسیده است.

 

آبشار کمر دوغ

 

در کنار آثار تاریخی، جاذبه‌های طبیعی جلوه‌‌ای از زیبایی‌های خلقت الهی را به نمایش می‌گذارد که آبشار کمردوغ نمونه‌ای از این آثار خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است.

 

آبشار کمردوغ در پیچ و خم کوه‌های ترک خورده و تنگه‌ای در 20 کیلومتری قلعه‌رئیسی با 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض یادآوری عظمت و جلال خداوندی و یکی از چشم‌اندازهایی است که دوستداران طبیعت را به خود فرا می‌خواند.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

آبشار زیبا و شمه نواز کمردوغ جاذبه ای طبیعی و بکر هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

 

آبشار طبیعی و شگفت انگیز کمر دوغ با سرازیر شدن به ته دره، رنگین کمانهای خاطره انگیزی را به وجود می آورد که گویا نقاش چیره دستی با رنگهای مختلف این طبیعت زیبا را خلق کرده است.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

برای چشیدن خنکای نسیم این آبشار زیبا، باید راه سنگی و صخره های سخت کنار این آبشار را به ته دره که بیش از 20 دقیقه به طول می انجام را طی کرد.

 

با گذشت از مسیر صخره‌ای و تقریبأ ناهموار به آبشار می‌رسیم و زیبایی بی‌نظیر این اثر طبیعی به گونه‌ای است که انسان با دیدن ناگهانی آبشار از دل صخره‌ها و پایین آمدن تا عمق نهرها واقعا شگفت‌زده می‌شود و به شکرانه این نعمت سر تعظیم فرود می‌آورد.

 

آبشار کمر دوغپایگاه خبری کهگیلویه

 

نسیم سرد و باطراوت آبشار در پایین دست روح تازه ای را در نفس های خسته انسان ارزانی می دهد که در نوع خود بی نظیر است.

 

غلتیدن آب بر کف صخره در پایین دست آبشار حوضچه هایی زیبا برای آبتنی گردشگران و بازدیدگنندگان بخصوص در روزهای گرم به وجود آورده است.

 

پایگاه خبری کهگیلویهآبشار کمر دوغ

 

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه آبشار کمردوغ را یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان دانست و گفت: این آبشار زیبا هر ساله پذیرای گردشگران زیادی بخصوص در ایام نوروز است.

 

زمان با اشاره به استقبال گردشگران از این آبشار احداث اردوگاه تفریحی در این محل را ضروری دانست و گفت: اردوگاه تفریحی در صورت تخصیص اعتبار احداث خواهد شد.

 

آبشار کمر دوغ

 

زمان با بیان اینکه عدم تأمین زمین در سال گذشته باعث شده بود که در سال ۹۴ هیچ گونه اعتباری به آبشار کمر دوغ اختصاص داده نشود افزود: در سال ۹۵ با پیگیری های صورت گرفته زمین مورد نیاز برای اردوگاه تفریحی تامین شده است.

 

آبشار کمر دوغ

 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه افزود: با تامین زمین اعتباری برای ساخت اردوگاه تفریحی در محل آبشار کمر دوغ در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص بلافاصله این اردوگاه تفریحی ساخته خواهد شد.

 

آبشار کمردوغ یکی از مهم ترین آثار طبیعی کشور است که در سال 1389 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

تصاویر تکمیلی: 
 

ر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک