آخرین اخبار

12. دى 1395 - 1:26   |   کد مطلب: 7319
با پیگیرهای خبرنگار کهگیلویه، با کمک استاندار و مساعدت بنیاد برکت، مشکل آب شرب شهر دیشموک تا شش ماه آینده برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، با پیگیرهای خبرنگار کهگیلویه، با کمک استاندار و مساعدت  بنیاد برکت، مشکل آب شرب شهر دیشموک تا شش ماه آینده برطرف  می شود.

 

در صورتی که بیش از دو سال است رسانه های ملی و محلی از دیشموک در خبرهای زیادی از ناسالمی آب شرب شهر دیشموک خبر داده و مردم هم در گفتگو با این رسانه‌ها، از مسئولان انتظار حل مشکل را داشتند، مسئولان مربوطبه از این امر طفره رفته و هرگز ناسالمی آب شرب شهر دیشموک را قبول نداشته و تایید نکردند.

 

رسانه ها(خبر دیشموک، کهگیلویه و خبرگزاری فارس و همچنین خبرنگار شبکه استانی دنا در دیشموک به تلاش های خود ادامه دادند، در ذیل گزارشی مبنی بر ناسالمی آب بی توجهی مسئولان که در تاریخ 13دیماه 1394 منتشر شد را مشاهده می کنید.

بي‌توجهي مسئولان به وضعيت نامناسب آب شرب شهر ديشموك+تصاوير

خبرنگاران دیشموک در مدت طولانی اخیر بار سنگین انتقادات را بردوش کشیده و مسئولان به هیچ وجه حاضر به مصاحبه نشده و به ناسالمی آب شرب شهر دیشموک هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

مردم در مصاحبه های ادوار مختلف انتقاد داشته و ظهار داشتند، آب شهر دیشموک ناسالم است ولی مسئولان محترم دیشموک، شهرستان و استان زیر بار این حرف نرفتند.

بارها از مسئول مرکز بهداشت و درمان موضوع را جویا شدیم، گفت: اجازه مصاحبه ندارم.

 

تا اینکه ، امام جمعه موقت آمد، با تعامل ویژه رسانه ها با امام جمعه موقت و جدید دیشموک روز بروز موضوع بهتر و در جهت حل مشکل پیش رفت.

 

هر چند به صورت دست و پا شکسته مسئولان دیشموک از پیگیری های جدی خود برای حل مشکل آب شرب شهر خبر دادند، لذا بی نتیجه ماندن پیگیری خود را به دلیل نبود اعتبار و عدم توجه مسئولان اظهار کردند.

 

در دو خطبه حجت الاسلام شیخ شعیب عبدالپور به ناسالمی آب شرب اشاره شد ولی به دلیل پاره ای از مشکلات خبرنگاران و نبود امکانات و عدم رسانه ای کردن موضوع، تاثیری لازم را  نداشت.

 

موضوع از جایی شروع شد که رئیس سابق شورای شهر دیشموک در مصاحبه با ما از بی توجهی استاندار به شدت انتقاد کرد.

 

انتقاد از بی‌توجهی استاندار نسبت به ناسالمی آب شرب دیشموک/ آقای خادمی خبر ندارید یا اقدام نمی‌کنید؟

ایرج پذیرش افزود:  مسئولین محترم استان کهگیلویه وبویراحمد به هوش باشید که آب شرب شهر دیشموک خطری بزرگ برای مردم این منطقه است....

 

مسئله در خطبه نماز جمعه 26آذر امسال به اوج رسید و امام جمعه به عدم توجه ناسالمی آب شرب واکنش نشان داد.

 

امام جمعه موقت دیشموک خطاب به عدل‌هاشمی‌پور و سید موسی خادمی گفت:مشکلات دیشموک فقط مختص روستای آجم نیست/ استاندار با پای خودش بیاید دیشموک و ببیند چه خبر است

بعد انتقاد ایرج پذیرش از استاندار و تذکرات امام جمعه و مهمتر از همه رسانه ای شدن آن، مردم به خود امده و برای تجمع اعتراضی عزم خود را جدی تر کردند.

 

ولی امام جمعه موقت دیشموک مردم را به آرامش دعوت کرد.

 

امام جمعه موقت دیشموک عنوان کرد:مردم صبورانه عمل کرده و تجمع نکنند/ آب شرب شهر دیشموک با جان مردم بازی می‌کند

 

امام جمعه موقت دیشموک به اهمیت بالای سلامتی انسان اشاره کرد و خطاب به مسئولان استانی گفت: مسئله آب شرب شهر دیشموک با جان مردم بازی می‌کند

..

اما این کار فایده نداشت، مردم دیگر خسته شده و به تجمع و اعتراض دست زدند.

 

مردم دیشموک خطاب به مسئولان به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد:با این آب دچار مرگ تدریجی هستیم/ آب شهر دیشموک قابل نوشیدن نیست+تصاویر

بخشدار به مصاحبه عضو شورای شهر واکنش نشان داده و مردم را به حل مشکل وعده داد.

 

بخشدار دیشموک عنوان کرد:کلید حل مشکل آب شُرب شهر دیشموک در دست شورای شهر است/ بجای فرافکنی، صادقانه معارضات اجتماعی چشمه دهورگ را حل کنید

بخشدار دیشموک با بیان اینکه، گره‌گشایی ازمشکل آب شرب دیشموک دردستان شورای اسلامی شهردیشموک است نه دولت، افزود: بجای فرافکنی،صادقانه بدنبال حل معارض اجتماعی چشمه دهورگ باشید.

 

در مسئله آب دیشموک، بخشدار و عضو شورا در دید معترضین جلو بخشداری به جدل پرداخته و در فضای سالم قصد توجیه برای مردم را داشتند چه بسا در قالب پاسخی که بیشتر شبیه به مناظره بود.

 

مناظره بخشدار و یک عضو شورای شهر دیشموک در خصوص مسئله آب شرب شهر

در صورتی که مردم در تجمع خود انتظار پاسخ مناسب از سوی مسئولان دیشموک درخصوص آب بودند، مناظره بخشدار و عضو شورای شهر را نظاره گر شدند.

 

بالاخره با تجمع و اعتراض مردم و فشار رسانه های ملی و محلی به ویژه برادران آهنگ، مسئولان شهرستان و استان درصدد رفع معضل برآمدند.

 

مسئول آبفای شهری دیشموک به حرف امده و در جمع مردم دیشموک، اظهار کرد: آب دیشموک فقط دو ماه است که ناسالم است! 

 

افسون از مشخص شدن مکان مناسب خبر داد و گفت: کارهای سند مالکیت زمین و دیگر موارد در حال انجام است  و ان شاءالله تا شش ماه آینده مشکل برطرف می شود.

 

در ذیل نکاتی را خطاب به مسئولان از عرض می کنیم.

 

* لازم است خدمت شما مسئولان محترم عرض کنیم که بیش از دوسال است که آب دیشموک ناسالم بوده و دو ماه تنها نیست!

* بهتر است بگوییم شما مسئولان به ویژه آبفای شهری دیشموک، کهگیلویه و استان تا کنون چه کردید که  اظهار می‌کنید، در حال پیگیری بودیم!؟

*آقای افسون حضرتعالی اظهار کردید که دوماه است آب دیشموک از حد مجاز سالمی گذشته!؟ یعنی مردم شهر ما چه مشکلی با شما و یا دیگر مسئولان دارند که نزدیک به دو سال است که فریاد می کشند، آب شهر دیشموک ناسالم است؟! 

 

* این رسانه خطاب به شما مسئول آبفا عرض می کند؛ نزدیک به دو سال است آب دیشموک غیرقابل شرب است، بجای خود ولی همین دوماه چرا از اینکه آب ناسالم است، طفره رفتید و حالا به حرف امدید؟!

 

*آقای افسون بیان کردید از87تا91 قریب12میلیارد تومان خرج آب دیشموک شده است، این هزینه چطوری استفاده شده و مگر لوله طلایی کار گذاشتید که این همه هزینه در برداشت. (این مورد تعجب مردم را دربرداشت!( البته گفته شما ملاک و قابل تایید برای ما است.

 

در پایان بیش از دوسال از ناسالمی آب دیشموک گذشت، چند خطبه هم امام جمعه موقت اشاره کرد در صورتی که رسانه ای نشد،  تاثیر زیادی نداشت ولی اینجاست که به حضور شما عرض کنم برای حل مشکل فشار مردم و پیگیری رسانه ها در دیشموک نقش بسزایی داشت.

 

قریب دوهفته مردم خواستند و رسانه‌های ملی و محلی در دیشموک نقد کردند تا اینکه با فشار مردم و پیگیری رسانه ، استاندار به خود آمده و در جهت مشکل آب دیشموک اقدام کرد.

 

ولی حالا که به لطف خدا، به قول خودتان مشکل آب دیشموک در حال برطرف شدن است، جای تقدیر و تحسین دارد ولی نه اینطور که وقتی تریبون بدست می‌گیرید همه چیز یادتان باشد بجز رسانه که همه بار سنگین این مشکلات را در این مدت بردوش داشت که اگر مصاحبه ای از مسئولان انتشار شد، به ما حمله کردید و اگر مردم انتقاد کردند، دشمن رسانه شدید.

 

دوسال است نتوانستید مشکل آب را حل کنید و شما هم مدعی  پیگیری مسائل هستید!، منکر ان نیستیم/.

 

حالا فقط چند روز و بعد از جرقه زدن اعلام مشکل آب دیشموک از سوی ایرج پذیرش عضو  شورای شهر، مسئولان تلاش کردند و به کمک استاندار و بنیاد برکت مسئله در حال مرتفع شدن است.

 

خطاب به مسئولان دیشموک؛ مشکلات که وجود دارد، از رسانه گریزان هستید، رسانه که فشار می اورد مسئله حل می شود، تریبون به دست گرفته و از همدیگر تقدیر و تشکر کرده وتلاش رسانه یادتان می‌رود!!!!!!

 

این رسانه خبری ضمن تقدیر از مسئولان که تلاش کردند، در خصوص مسئله آب، نقش با اهمیت تذکرات امام جمعه موقت در خطبه های نماز جمعه و فشار رسانه و انتقادات مردم را مهمترین دلیل احتمال حل شدن مسئله آب عنوان میکند و از شما مسئولان انتظار دارد که کمی روحیه نقدپذیری خود را بالا برده و نقش رسانه در حل معضلات را نادیده نگیرید.

 

همچنین با تقدیر از مسئولان محترم به ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تسریع در عملیات حفرچاه جدید و تامین آب سالم شرب شهر دیشموک را خواستار است.

 

پیگیری این موضوع از طرف خبرنگار کهگیلویه تا تحقق کامل ادامه خواهد داشت.

********************

گزارش و عکس: وحید آهنگ

********************

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک