آخرین اخبار

15. آذر 1395 - 19:59   |   کد مطلب: 6976
به مناسبت 16آذر روز دانشجو سری به دانشگاه پیام نور دهدشت زدیم تا آخرین وضعیت ظاهری و امکانات این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم و از روی کنجکاوی تمامی محیط دانشگاه را مورد بررسی قرار دادیم که شاهد سوژه هایی عجیب از محیط دانشگاهی بودیم که تاکنون در نوع خود جالب است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، شانزدهم آذر، روزي است كه سه دانشجوي دانشگاه تهران در اعتراض به دخالتهاي امريكا و انگليس در امور ايران و سفر "ريچارد نيكسون" معاون رييس جمهوري امريكا به تهران، همراه ديگر دانشجويان بپاخاستند و سينه خود را آماج گلوله هاي رژيم پهلوي قرار دادند تا سندي ديگر از روح ميهن پرستي، آزادي خواهي و استقلال طلبي فرزندان اين مرزوبوم را براي هميشه در تاريخ ثبت كنند. اين روز، روز دانشجو نام گرفته است.  

 

به مناسبت روز دانشجو سری به دانشگاه پیام نور دهدشت زدیم تا آخرین وضعیت ظاهری و امکانات این دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم و از روی کنجکاوی  تمامی محیط دانشگاه را مورد بررسی قرار دادیم که شاهد سوژه هایی عجیب از محیط دانشگاهی بودیم که در نوع خود جالب است.

 

دانشگاه پیام نور دهدشت بزرگترین مجموعه پیام نوری چهار شهرستان کهگیلویه بهمئی چرام و لنده است که بیش از 2 هزار دانشجو در 31 کد رشته در این دانشگاه تحصیل می کنند.

پایگاه خبری کهگیلویه

این دانشگاه با وجود پیشرفت هایی که در این چند سال از لحاظ امکانات داشته است اما هنوز ضعف های متعددی از سیستم آموزشی گرفته تا کمبود امکاناتی رفاهی و آموزشی که همین عوامل موجب کاهش دانشجویان این دانشگاه و عدم استقبال از کلاس های درسی شده است.

 

علی آذری رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت تعداد دانشجویان این دانشگاه را بیش از 2 هزار دانشجو عنوان کرد و این در حالی است که سید باقر کارگر رئیس اسبق این دانشگاه در یکی از آخرین مصاحبه خود تعداد دانشجویان این دانشگاه را بیش از 3 هزار دانشجو عنوان کرده بود و این یعنی در یک سال گذشته تعداد دانشجویان این دانشگاه نزدیک به 1000 دانشجو کاهش یافته است.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

این کاهش دانشجو علت های متفاوتی دارد و قطعا یکی از این علت ها نبود اساتید قوی و نبود امکانات رفاهی و آموزشی مناسب در این دانشگاه است نبود امکاناتی یا کج سلیقگی مسئولین دانشگاه که با یکبار مراجعه به این دانشگاه متوجه آن خواهید شد.

 

دانشگاهی که نزدیک به چند ماه است آبخوری های آن دچار مشکل شده اند و از هدر روی آب گرفته تا جاری شدن آب در محیط این داشگاه را همه از جمله رئیس دانشگاه شاهد هستند اما هیچ کدام از مسئولین این دانشگاه برای رفع این مشکل اقدامی انجام نمی دهند.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

وقتی از علی آذری  رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت دلیل درست نکردن فضای دانشگاه و آبخوری های این دانشگاه را سوال کردیم جواب داد: شما چرا این آلاچیق های زیبایی که در محیط دانشگاه گذاشته ایم را نمی بینید و به آبخوری ها گیر داده اید!

تصاویر این آلاچیق های زیبا را در پایین مشاهدا کنید!

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

دانشگاه پیام نور دهدشت دارای مساحت نسبتا خوبی است که در چند سال گذشته به دلیل استفاده نکردن از این محیط و ساخت محیط های مختلف دانشگاهی به محلی برای کاشت گندم شده است که البته به دستور رئیس دانشگاه امسال خبری از برداشت گندم در این دانگاه نیست.

پایگاه خبری کهگیلویه

اما نکته ای که بیشتر از همه در این دانشگاه  در آستانه روز دانشجو به چشم می خورد مجهز نبودن و وضعیت نامناسب نماز خانه این دانشگاه است که موجب شده است تا دانشجویان نماز خود را در حیاط این دانشگاه بخوانند این ضعف بزرگی است که  باید مسئولین این دانشگاه هرچه سریعتر برای آن فکری نو بیندیشند.

 

اهمیت قراردادن به فریضه نماز جماعت و مجهز بودن نمازخانه های دانشگاه باید بیشتر از همه به واسطه مسئولین امر مورد اهمیت قرار داده شود.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

با وجود اینکه سالن برگزاری همایش از ضروریات یک واحد دانشگاهی است دانشگاه پیام نور دهدشت با گذشت بیش از یک دهه هنوز سالن اجتماعات ندارد و در دانشجویان این دانشگاه روز بزرگداشت دانشجو را در راهروی ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار خواهند کرد.

 

در پایان باید گفت دانشگاه پیام نور دهدشت با چه هدفی ساخته شده است و اسم دانشگاه را به یدک می‌کشد؟ دانشگاهی که نه نمازخانه دارد نه سالن  همایش  و کنفرانس و نه حتی آبخوری. این دانشگاه از چیزهایی بی بهره است که هر دانشگاهی طبق استانداردها باید از آن بهره مند باشد.

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه

دانشگاه پیام نور دهدشت غیر از مشکلات سخت افزاری و امکانات آموزشی حاشیه های بسیاری هم در سیستم اداری و هم در سیستم آموزشی خود دارد که در آینده در گزارشی به این مشکلات خواهیم پرداخت.

 

در پایان سخنانی از مقام معظم رهبری در باره اهمیت و جایگاه دانشگاه در کشور را بخوانید:

اهمیت دانشگاه، به قدر اهمیت آینده ی کشور است. اگر ما م خواهیم در آینده، یک کشور بزرگ، آباد، پیشرفته، مترقی، متمدن و دارای دو جناح مادی و معنوی باشیم، باید به دانشگاه بپردازیم؛ چاره ای نداریم. همه چیز ما باید علمی باشد. امروز بدون ابزار علم و بدون رؤیت علمی، نمی شود در دنیا قدم از قدم برداشت و موفق شد. 

 

ما می توانیم به صورت قاطع ادعا کنیم که در نظر رهبر کبیر فقیدما، مسئله دانشگاه ها، جزو مسائل طراز اول برای انقلاب و کشور بوده است. یک وقتی در دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی کشور ایشان فرمودند: مسئله جنگ، یک امر موقت است؛ در صورتی که مسئله مهم و ماندگار و اساسی ما، دانشگاه هاست. این، یک واقعیت است. دانشگاه که قوام اصلی آن به استاد و دانشجوست، حقیقتا پایه ای برای آینده کشور محسوب می شود.

گزارش : مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک