آخرین اخبار

7. مرداد 1395 - 13:14   |   کد مطلب: 5672
بیش از 18 ماه از وعده مسئولان در آن سفر می‌گذرد و نه فقط وعده " آسفالت 5کیلومتر از مسیرروستاهای دیشموک"تحقق نیافت بلکه اوضاع وخیم‌تر از آن است که قبلاً وجود داشت.

به گزارش کهگیلویه، مسئولان شهرستانی و استانی در بهمن93 از مناطق روستایی دیشموک بازدید و وعده حل مشکلات را دادند.

 

بازدید نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیران شهرستانی، مدیران استانی و فرماندار کهگیلویه از منطقه دیشموک+تصاویر

 

بیش از 18 ماه از وعده مسئولان در آن سفر می‌گذرد و نه فقط وعده " آسفالت 5کیلومتر از مسیر 9  روستای که دو روستای آن دارای دهیاری است، تحقق نیافت بلکه اوضاع وخیم‌تر از آن است که قبلاً وجود داشت.

 

و حالا بعد از گذشت قریب19ماه از آن سفر و بازدید مسئولان، اهالی روستا در تماس‌های مکرر از ما خواستند تا به روستا رفته و وضعیت را مشاهده کنیم.

 

بالاخره با حداقل وسیله"موتورسیکلت" در این جاده پرخطر و عجیب به خاطر تهیه گزارش و انتقال درد دل مردم روستاهای محروم دیشموک به مسئولان راهی یک سفر پر ماجرا شدیم.

 

در این مسیر چندکیلومتری که مسئولان ما هرازچندگاهی با ماشین‌های مدل‌بالای خود فقط برای ساعاتی حضور می‌یابند، به سفر ادامه دادیم.

 

سختی مسیر به شدت ما را عذاب داد و هر چه جلوتر می‌رفتیم وضعیت جاده بسیار نامطلوب‌تر بود.

 

تا اینکه مشاهده کردیم نه فقط وعده مسئولان "قول بهمن1393" تحقق نیافت بلکه مسیر مذکور به دلیل آخرین بارندگی، به شدت آسیب دیده و طوری که اهالی اشاره کردند، انگار بعد از آخرین بارندگی هیچ مسئولی برای بازگشایی اقدامی نکرد.

 

از پل‌های نیمه‌کاره تا مسیر پرپیچ خم و خطرناکی که دارای سنگ‌های بزرگ که احتمال تصادف آن هم با موتورسیکلت را چند برابر می‌کرد.

 

جاده‌ای که به دلیل آخرین بارندگی پُر از آبرفت‌های(شن و ماسه) ناشی سرازیرشدن از دل کوه بود و این امر معضل مسیر را بیشتر کرده است.

 

یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، هر وقت مسئولان به روستاهای ما تشریف میاورند با قربانی گاو و گوسفند از آنها استقبال می‌کنیم، افزود: مسئولانی که توانایی آسفالت 5کیلومتر جاده را ندارد چرا وعده بی‌پایه و اساس می‌دهند.

وی تصریح کرد: سردار عدل هاشمی قبل از انتخابات و در نطق‌های انتخاباتی خود بیان کرد: " سد بالیاب آماده باش که من آمده‌ام" و حالا به هاشمی می‌گویم؛ هاشمی؛ سد بالیاب آماده است و تشریف بیاورید.

 

این شخص از اهالی روستای چندار خطاب به عدل هاشمی نماینده محترم کهگیلویه بزرگ گفت: اولین کاری که برای پیشرفت سد بالیاب باید انجام شود، مطلوب‌سازی جاده این سد است که نیازمند همت شما است.

 

وی، از عدل هاشمی خواست تا فکری به حال مردم این منطقه کند و حداقل جاده روستا را آسفالت کند.

 

خداخواست دستکار یکی دیگر اهالی روستا با اشاره به اینکه،  این جاده یکی از معضلات اساسی روستا است، گفت: در مدت این‌سالها به ویژه در فصول پائیز و زمستان ما را به شدت آزار می دهد.

 

وی افزود: مسئولان قرار بود این جاده را آسفالت کنند و لی نه فقط آسفالت نشد بلکه شن و ماسه‌ها و سنگ‌هایی که برای اجرای سیل‌بند کنار جاده گذاشته بود، از اینجا انتقال داده و بردند.

 

دستکار تصریح کرد: با وجود این جاده نامناسب وضعی نداریم، به کل زندگی‌مان فلج است و از مسئولان انتظار داریم به مشکلات ما رسیدگی کنند.

 

علی بتو یکی دیگر از اهالی روستای چندار گفت: مسئولان قول آسفالت جاده را به م دادند ولی وفای به عهدی نمی‌بینیم و وسائط نقلیه ما در این جاده هر روز زیان می بینند.

 

وی افزود: در این جاده‌ای حتی وسایل نقلیه به سختی عبور می‌کنند.

 

هوشنگ قاسمیان بیان کرد: وقتی مسئولان به روستاهای محروم ما می‌آیند برای احترام  و استقبال از آنها، گاو و گوسفند قربانی می‌کنیم، مسئولان به ما وعده حل مشکلات می‌دهند ولی به قول خود عل نمی‌کنند.

 

یکی دیگر از اهالی که از ما خواست نامش فاش نشود گفت: حرف ما با شخص رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه این است که چرا سنگ و شن‌و ماسه‌هایی که برای کار جهت مطلوب‌سازی جاده و ساخت پل‎‌های مسیر ریخته شد، به صورت شخصی فروخته شد!.

 

وی گفت: چرا مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه پیگیری نمی‌کنند، اگر این شن و ماسه و سنگ‌ها متعلق به جاده است، چرا شخصی فروخته می‌شود.

 

وی اضافه کرد: مئسولان قول ندهند که مردم به امید وعده آنها بنشینند یا اگر وعده می‌دهند، وفای به عهد کنند.

گزارش و عکس: وحید آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک