آخرین اخبار

31. ارديبهشت 1395 - 16:49   |   کد مطلب: 5321
پروژه احداث کارخانه سیمان سپو که نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی می گذرد و جوانان این منطقه به امید راه اندازی این کارخانه، پیر شدند حالا به محلی برای کاشت هندوانه تبدیل شده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، نبود کارخانجات و صنایع بزرگ در شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه با وجود پتانسیل‌های بالای اشتغال و کارآفرینی، بیکاری را به عنوان اساسی‌ترین معضل و دغدغه جوانان قرار داده است.

 

"بیکاری ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است" این جمله همواره در سخنان مسئولان و از تریبون های مختلف نقل می شود اما شعار لفظی بیش نیست ؛چرا که در عمل هیچ اقدام قابل توجهی برای ریشه کنی و یا به حداقل رساندن این معضل در شهرستان محروم 132هزار نفری کهگیلویه صورت نگرفته است.

 

 در راستای اشتغالزایی و با هدف بکارگیری درصدی از جوانان جویای کار پروژه هایی در نظر گرفته شد اما کلنگ بسیاری از این پروزه های امیدبخش به مذاق زمین خوش نیامده است.

 

برای مشاهده آخرین تغییرات و بررسی وضع موجود کارخانه سیمان سپوی دهدشت سری به محل این کارخانه زدیم و در ابتدای کار با در بسته و زنگ زده این کارخانه مواجه شدیم و وقتی به سختی توانستیم وارد محوطه این کارخانه شویم با زمینی بسیار بزرگ، ساکت و بی روح روبه رو شدیم ک انگار خیلی وقت است که هیچ انسانی پا در این زمین نگذاشته است.

 

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

کارخانه سیمان دهدشت پرده دیگری از پروزه های به کما رفته این شهرستان سالهاست در سایه بی توجهی و سوی مدیریتی به حال اولیه خود رها شده است.

 

این کارخانه با گذشت نزدیک به یک دهه از کلنگ زنی درحالی در ابتدای راه عملیات مانده است که قرار بود ظرف دو سال به بهره برداری برسد.

 

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

هر چه به دو ساختمان بزرگ این کارخانه نزدیک تر می شدیم عظمت و بزرگی این دو بنا کارخانه ما را متعجب تر میکرد و با خود فکر میکردیم که افتتاح این پروژه جوان های بسیاری را از مشکلات بیکاری نجات خواهد داد ولی افسوس ...

 
پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 

در حال دیدن زوایای مختلف این پروژه تعطیل بودیم که متوجه شدیم در قسمتی از این پروزه محصول هندوانه کاشته شده است و با تعجب به محل کاشت هندوانه رفتیم و مشاهده کردیم بخش زیادی از زمین این کارخانه زیر کشت هندوانه رفته است.

 

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 

بله انگار امسال بالاخره این پروژه نتیجه داده و می تواند یک محصول روانه بازار کند، اما این محصول نه از نوع سیمان بلکه هندوانه است. 

 

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 

به گفته فردی که خانه اش در نزدیکی سیمان سپو دهدششت است، افرادی با در دست داشتن حکم از سوی دادگستری اقدام به کاشت هندوانه کردند و این برای اولین بار اتفاق نیفتاد بلکه مشاهده های ما از کاشت هندوانه در سال های اخیر در این کارخانه را نشان می دهد که جای هم حسرت خوردن دارد که که چه خواستیم و چه شد!! و هم جای خوشحالی که حداقل استفاده ای از زمین این کارخانه شد.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

 

مردمی که زمین کشاورزی خود را به قیمت ناچیز به امید بکارگیری فرزندان بیکار و تحصیل کرده شان به این طرح فروختند، بیشترین ضربه را خوردند و این روزها شنیده می شود هر کسی که طلبی از این پیمان کار و مدیرعامل دارد با بریدن کابل ها وقطع میلگردها و فروش آنها پول خود را به نوعی باز پس می گیرند.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت
 

حال باید دید چرا کارخانه ای که قرار بود عده زیادی از جوانان این شهرستان را صاحب کار کند به این روز افتاده است و چه آینده ای در انتظار این کارخانه است و آیا کاشت هندوانه به جای تولید سیمان در پروژه سیمان سپوی دهدشت ادامه خواهد داشت؟

 

پایگاه خبری کهگیلویه/سیمان سپو دهدشت

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، درصد بالای بیکاری در میان قشر جوان شهرستان کهگیلویه و بالاخص تحصیل کرده‌های شهرستان کهگیلویه علاوه بر اینکه باعث هدر رفتن سرمایه‌های انسانی این شهرستان می شود، یکی از زمینه‌های افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق،خودکشی و گسترش بیماریهای روانی است.

گزارش و عکس: مجید آذربارگون

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک