آخرین اخبار

19. خرداد 1394 - 12:25   |   کد مطلب: 1778
قابل توجه مسئولین شهرداری دهدشت:
وضعیت بحرانی پارک های محله گلزار دهدشت+ تصاویر
پارک های سرسبز محله گلزار زمانی مکانی برای آرامش، سرگرمی و تفریح مردم و ساکنان محله بودو در حال حاضر فضای پارک تخریب و فرسوده شده و درختان خشک شده اند و چمن به کلی از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، پارک های محله ای باید بر اساس بافت فرهنگی، مسائل اقتصادی، نوع شهرسازی مسائل تراكم‌های مسكونی شهر، در مناطق مختلف شهری ایجاد شوند تا بهترین تاثیر را بر روی زندگی شهروندی داشته باشند.

 

شالوده بنای ساخت ایجاد پارک های محله ای و بوستان ها شاداب سازی روحیه شهروندی به عنوان حق طبیعی آنان است.

 

این مراکز تفریحی نقش بسزایی در ایجاد این روحیه شاد به تبع آن آسایش آرامش زندگی شهروندی دارند.

 

پارک محله ای شهید رودحله در خیابان شهید رودحله در محله گلزار دهدشت واقع است که چند سالی از افتتاح و بهره برداری آن میگزرد و ۶۰۵ خانوار محله گلزار از این پارک استفاده می کنند.

 

این پارک سرسبز زمانی مکانی برای آرامش سرگرمی و تفریح مردم و ساکنان محله بود که در حال حاضر به دلیل بی توجهی مسئولین شهری فضای پارک تخریب و فرسوده شده و درختان خشک شده اند و چمن به کلی از بین رفته است.

kohgiluyeh.ir

اهالی محله طی دو سال اخیر، از طریق فرمانداری،شورای شهر و دفتر امام جمعه و شهرداری دهدشت  نامه نگاری هایی و طومارنوشته هایی با امضا بالغ بر ۱۰۰۰نفر جهت رسیدگی به این وضعیت انجام داده اند ولی تاکنون هیچ گونه جواب و پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند.

 

از طرفی همجواری این پارک با کانال فاضلاب شهری، بوی بد فاضلاب و وجود جانوران موذی از قبیل موش و عدم رسیدگی از لحاظ بهداشتی مشکلات متعددی را برای ساکنان محله و خیابان های اطراف بوجود آورده است.

 

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار پلیگاه خبری کهگیلویه با بیان اینکه بر اساس قانون وظیفه ساماندهی پساب خروجی شهر بر عهده شهرداری است گفت: شهرداری دهدشت باید اقدامات اساسی جهت دفع آلودگی های پساب شهری محله گلزار را انجام دهد.
 

علیپور با اشاره به اینکه نظافت و جمع آوری زباله کانال های آبرو فاضلاب محله گلزار باید روزانه و هفتگی انجام شود گفت: کانال های رو باز محله گلزار دهدشت بسیار آلوده است و به لحاظ زیست محیطی و بیماری برای ساکنین همجوار این کانال ها بسیار خطرناک است.
 

وی تصریح کرد: بوهای نامطبوع، حشرات مزاحم و موزی و سرایت بیماری های عفونی برای ساکنین اطراف این کانال ها خطر ساز خواهد شد.

kohgiluyeh.ir

این کانال روباز است و در صورتی که شهرداری دهدشت  اقدام به بسته نمودن(مسقف کردن) و پوشش کانال های فاضلاب در شهر نموده است ولی تاکنون برای مسقف کردن کانال این منطقه اقدامی انجام نداده است.

kohgiluyeh.ir

این در حالی است که قسمت پایین شهر دهدشت از نظر آب در وضعیت بهتر و مساعدتری قرار دارد .

 

چرا که پارک محله ای شهید ارجمندی که در قسمت بالای پارک شهید رودحله در محله گلزار قرار دارد نیز همین وضعیت را بصورت حادتری دارد.

kohgiluyeh.ir

هر دو این پارک ها در حال حاضر فاقد هرگونه تاسیسات بهداشتی ، آبرسانی ، فنی و مامور ناظر برای نگهداری می باشند که به دلیل عدم وجود روشنایی باعث ایجاد ناامنی برای ساکنان محله ها شده اند.

kohgiluyeh.ir

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه این مسأله چه قبل از زمان واگذاری فضای سبز به پیمانکار و چه در زمان واگذاری فضای سبز به پیمانکار به همین وضعیت است و هیچ گونه تغییری نکرده است.

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک